Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Beseda se socioložkou a spisovatelkou Jiřinou Šiklovou

11. 01. 2011
1
10
640
Autor
valendas

Beseda se socioložkou a spisovatelkou Jiřinou Šiklovou

Srdečně Vás zveme na besedu se socioložkou a spisovatelkou Jiřinou Šiklovou, autorkou knih např. Deník staré paní nebo Dopisy vnučce.

Jiřina Šiklová se podílela na založení katedry sociologie FF UK. V normalizačních letech byla perzekvována a od května 1981 vězněna za pašování literatury (byla obviněna z podvracení republiky ve skupině ve spojení se zahraničím), tento proces byl zastaven až z podnětu Václava Havla v prosinci 1989. Spolupracovala s Dokumentačním střediskem československé nezávislé kultury v Scheinfeldu (SRN), kde na zámku Schwarzenberg shromažďoval Vilém Prečan veškerou exilovou a samizdatovou literaturu. Po revoluci v roce 1989 byla pozvána opět přednášet sociologii, ale po vzoru zahraničních univerzit iniciovala založení katedry sociální práce (nikoli aplikované sociologie) na FF UK v Praze, kterou do roku 2000 vedla.

V roce 1995 získala ocenění Žena Evropy za svůj přínos integraci Evropy. V roce 1999 jí byla prezidentem republiky udělena Medaile za zásluhy I. stupně. V únoru 2000 získala medaili Alice Masarykové za zásluhy o rozvoj sociální práce v ČR.

 

Ve středu 9. února 2011 v 19:30 h

V divadelním sále na zámku v Brandýse nad Labem

Vstupné 40 Kč


10 názorů

zejména se mi líbí její neutuchající petiční aktivity... http://www.fragmenty.cz/iz000530.html

Winter
14. 01. 2011
Dát tip
vzhledem k tomu, kolik má establišmentových vyznamenání, tak si své levičácké klimakterium prošla naprosto dokonale.

valendas
11. 01. 2011
Dát tip
Pro Godfreye: Zkus se podívat, kdo všechno byl v padesátých letech v KSČ. Doporučovala bych Ti osvěžit si dějinné události a politické klima v Československu v padesátých letech.Taky jsem taktně zamlčela(jak říkáš), že J. Šiklová podepsala manifest Dva tisíce slov a Chartu 77.

.duke.
11. 01. 2011
Dát tip
To je jedno, kde kdo byl komouš. Spousta spisovatelů u nás i v zahraničí měla období, kdy jim dílo Marxe imponovalo. Třeba takovej Kundera pobyl KSČ dva járy, London byl socialista jak vyšitej. A co jako. Vzhledem k dalšímu osudu Šiklové bys třeba mohla nahodit, na čem se tvoje tvrzení o tom, že to Šiklovou ne zcela přešlo, zakládá. Ať to nevypadá jako plácání...

Godfrey
11. 01. 2011
Dát tip
Sartre nebyl komouš v Československu v padesátých letech. Nehledě na to, že si nemyslím, že ny jí to úplně přešlo.

Godfrey
11. 01. 2011
Dát tip
Sartre nebyl komouš v Československu v padesátých letech. Nehledě na to, že si nemyslím, že ny jí to úplně přešlo.

.duke.
11. 01. 2011
Dát tip
vstoupila, no a? vystoupila.. sartre byl taky chvilu komouš. normálka

Godfrey
11. 01. 2011
Dát tip
To, že vstoupila v padesátých(!) letech do KSČ samozřejmě taktně zamlčeno.

a2a2a
11. 01. 2011
Dát tip
také bych se rád účastnil, ale pro mne přes celou republiku, ale přeji hojnou účast, stojí za to.

Velice interesantní a moudrá dáma. Škoda, že se tam nedostanu:(

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru