Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ale sluší vám to, kluci!

31. 01. 2011
16
40
3413
Autor
sharik

Šli jsme zrovna s Jakubem z centra, když jsme si všimli malé zídky, na které leželo pár, už skoro uvadajících, růží.

„Hm, koukej na to,“ ukázal na ně. „Rostou tady někde růže?“

„Ty budou kupovaný,“ podíval jsem se na ně. „Jsou řezaný, koukni se pořádně.“

„Jo,“ sebral je. „Tím líp.“

„Co chceš dělat, vole?“

„Nudím se, nějakou blbost.“

 

Chvíli jsme jen mlčky šli prázdnou ulicí, než jsme potkali postarší ženu.

„Dobrý den,“ oslovil jí Jakub okamžitě, jak se přiblížila.

„Dobrý,“ ozvala se nejistě.

„Madam, já mám takový problém, rozešla se se mnou přítelkyně, chtěl jsem jí dát kytky a zkusit se s ní usmířit, ale ani si je nevzala, tak je rozdávám. Vezměte si,“ a jednu jí podal.

„Ehm, díky,“ zašeptala, vzala si květinu. Šli jsme dál. Po pár krocích jsme se otočili. Stála tam s růží v ruce a dívala se za námi. Usmáli jsme se a zamávali jí. Oba současně, protože tohle jsme dělali snad v každé podobné situaci.

 

„Dát kytku ženský, která jde po ulici je ještě v pohodě,“ rýpl jsem si, když jsem viděl kluka, nejspíš o pár let staršího než my, jedoucího na kole proti nám.

„To nedáš,“ popíchl mě. Přesně to jsem chtěl aby udělal. Nic jsem na to neřekl.

Mladík se přiblížil. Vzal jsem si od Jakuba jednu kytku a spustil jsem.

„Kámo, dneska mě nechala stará, mám fakt depku a nevim co s těma kytkama, vezmi si jednu pro tu svojí, udělej mi radost!“ Neodpověděl. Jel dál. Jakub se na mě jízlivě usmál. Jeho pohled říkal „na to nemáš“.

Rozběhl jsem se za tím klukem. Běžel jsem vedle jeho kola a pořád jsem mu máchal tou růží vedle hlavy.

„Kámo neblbi, je mi líto to vyhodit a nemám je komu dát. Dej to svý holce, nebo třeba svý mámě, uděláš jí radost.“
„Tahni,“ zavrčel a přidal. Dál se mi za ním běžet nechtělo, tak jsem se vrátil.

„Skoro,“ poznamenal Jakub, možná s trochou přátelského uznání.

„Dík. Čekal jsem, kdy mi dá pěstí,“ zasmál jsem se.

 

„Madam, dobrý den! Mě se stala nemilá věc, nechala mě moje holka, chtěl jsem jí dát kytky a zkusit to dát nějak dohromady, ale nevzala si je, tak je rozdávám. Vezměte si,“ spustil o chvíli později na jinou dámu v letech. Nejspíš mladší, než byla ta první. Usmála se. Podal jí všechny kytky, které nám zbyly.

„Ale ty jsi tak hezkej kluk, někoho si najdeš, hlavně ať tě nenapadne skákat z mostu!“ utěšovala domnělý smutek.

„Nebojte se, už jsem si našel!“ vzal mě kolem ramen. Tenkrát mě tenhle humor ještě překvapil, ale rychle jsem pochopil situaci.

„Potkali jsme se, když chtěl skočit z toho mostu,“ vysvětlil jsem.

„Rozmluvil mi to,“ dodal on.

„To je hezký! Ale sluší vám to, kluci! Dobře děláte, holky za to nestojej,“ rozloučila se s námi.

Šli jsme pryč. Po pár krocích jsme se ohlédli. Zastavila, jako by to čekala, otočila se a zamávala nám.

A to je asi tak všechno...


40 názorů

lastgasp
12. 03. 2012
Dát tip
Jako recese dobré. Obraz chování odpovídající věku, svižně napsané. Gramatiku pomíjím. Tip

lemon5
15. 01. 2012
Dát tip
Čím dál tím lepší :-)

lemon5
15. 01. 2012
Dát tip
Čím dál tím lepší :-)

lemon5
15. 01. 2012
Dát tip
Čím dál tím lepší :-) Tip*

Bíša
30. 05. 2011
Dát tip
*

Janina6
10. 03. 2011
Dát tip
Jo, je to milé odlehčené povídání, někdy z toho udělej povídku :-)

Lucie-at
12. 02. 2011
Dát tip
konec debilní, jako useknutej sekáčkem, ale zas mě to bavilo číst... jen to nějak ukončit!! dávam tip

Lakrov
07. 02. 2011
Dát tip
Hezký nápad, hezký námět, slohově odfláknuté :-) Jestli jsi tuhle verzi pojal jako "průzkum trhu" (zájmu čtenářů), pak předpokládám, že už pracuješ na inovaci textu. Motivační tip snad dodá dalších sil.

StvN
06. 02. 2011
Dát tip
Trochu stylizace by tomu neškodilo.

Winter
02. 02. 2011
Dát tip
Tak to máš blbý člověče .) ... to se ti bude sakra těžko psát.

sharik
02. 02. 2011
Dát tip
Winter: neee, svět nemám rád :)

Winter
02. 02. 2011
Dát tip
A to je tak asi všechno... to bude nějaký ekvivalent "vo tom to je". Aneb jak devalvovat text v posledních svou řádcích. Jinak asi zručné. Nějaká zpráva o světě by nebyla?

sharik
01. 02. 2011
Dát tip
žembu bych asi zajimavě napsat neuměl :D a to video bych taky chtěl! :D nedali jsme jim nic, ukecali jsme je na prodej bez povolení, tak nám je dali a šli pryč, pokud si vzpomínám :D

Kouzelník
01. 02. 2011
Dát tip
"Vzkaz Dauwidu Žembovi vosmýho první dvatisícevosum!" :DD

Kouzelník
01. 02. 2011
Dát tip
Ne, byli to dva žlutý tulipány :) Pamatuju si to jako včera :) Jen si nepamatuju, jestli jsem jim za ně dal dvacku nebo bůra :D Ale vím, že to byl dobrej kauf! :D Já to snad sestříhám, i když kvalita je fakt hrozná :D Tulipán rovná se JEDNA ŽLUTÁ KOSTKA :D A ještě mám Davida Žembu, to se ti nechce psát? :D

sharik
01. 02. 2011
Dát tip
čaroděj: já vim, že to bylo jinak než píšu, pamatuju si to dobře! :) a ty videa chci! :D (nemá cenu hrát, že se neznáme, původně jsem ti chtěl do prologu napsat cosi jako věnování :D ) Na to psát o těch klucích, co nám ty kytky chtěli prodat, jsem byl línej :)) Fakt to nebyly růže?? :-O

Kouzelník
01. 02. 2011
Dát tip
Mám videa v počítači zachycující přesně tohle! :) Akorát to nebyli růže ale tulipány, které jsem se svým kamarádem koupil od dvou kluků, co si hráli na maminčiný zahradě na květinářství a ty tulipány jí posekali a pak nám je nabízeli! :D Nu což, stejně by jim už nebylo pomoci:) Co kdybys je dal k povídce jako doprovod! :D Tip a myslím, že víš za co! :-* :))

guy
01. 02. 2011
Dát tip
fajn *

viwian1
31. 01. 2011
Dát tip
Pobavilo mě to, ale možná bych trochu poupravila styl psaní, protože ě to kdovíjak nezaujalo. Ale jinak hezké :)

pěkná zábava.

sharik
31. 01. 2011
Dát tip
ne, skutečně nemám předsudky. Ehm, takže když v povídce neuvedu orientaci postav, jsem podle tebe gay? tak to je ta logika, o který všichni pořád mluví :)) Já ten tvůj text pochopil, ale nehodlám ho dál rozebírat, svoje jsem k němu už napsal. Takže čau, hezky jsme si popovídali.

sharik
31. 01. 2011
Dát tip
tak za prve, hned urazim tvoji tupost, protoze vazne jen idiot si z tyhle povidky muze vyvodit zaver, ze jsem teplej. za druhe, prestan mi vykat, neskutecne me tim seres :))

sharik
31. 01. 2011
Dát tip
na to teda mám! akorát mě to v tu chvíli nenapadlo :)

renegátka
31. 01. 2011
Dát tip
moc pěkné shariku*

..šmánkote..shariku..jste ale lumpi.:.)) ..marvine..nevykouklo..to máš pravdu..jen se to dobře četlo.:.)

sharik
31. 01. 2011
Dát tip
díky :) Recesisti? Trošku :) příště možná napíšu jak mě při jedný podobný, chtěla přejet tramvaj (z tý mám i fotky :)) )


..brackoušku..čteš nějak nepozorně..kluci recesisti..no.:.)) ..shariku..dobře se mi to četlo.:.)

sharik
31. 01. 2011
Dát tip
jo, díky... ale vždyť celý to, že rozdávali kytky a mluvili o tý holce neznamená, že nějaká vůbec existovala, tvrdili to oba a ty kytky přece našli :)

ja jsem si rikala, kdyz mel tu holku, ze, tak asi byl hetero, ale pak v zaveru z toho nevyplynulo uplne jasne, jestli jsou nejlepsi kamosi nebo gay ( v obou pripadech moh ten jeden zachranit tomu druhymu ziot ze jo). ale je to krasne napsany, lehkou rukou, dobre se to cetlo a tesim se na dalsi!

sharik
31. 01. 2011
Dát tip
ne, neni to z toho poznat? :) ale co, i kdyby, tak na tom nesejde (ale fakt nejsme!) :)) Dík za zastavení a téčko :)

a byli to teda homosexualove??? T

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru