Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Slavík a růže

09. 02. 2011
0
1
1808
Autor
El...

Cosi na téma: O. Wilde: Sůavík a růže...Vytvořeno ve škole na zadání "esej na téma Slavík a růže"... Na začátku jsem pero položila na papír, zvedla jsem jej na pokyn "Sbíráme"....

 

Slavík a růže - mrazivě fantastický pohádkový příběh o nehynoucí lásce, která na konc přeci jen zhynula...

Slavík - ztělesnění romantického idealismu naivně okouzleného věrnouláskou studenta. Dojetí, způsobené studentovým doufajícím zoufalstvím, probudilo v něm heroickou náturu a pradávnou touhu obětovat se pro své ideály....

Rudá růže - symbol vášnivé lásky, prostředek k jejímu získání vytvořený samotnou přírodou... růžovým keřem...Můzou... Však v dívčí mysli zdeformované civilizovaným luxusem, jež nevoní, však na povrchu leskne se zlatem a třpytí diamanty, stěží může vzbudit vřelý cit. Možná dívka studentovi slíbila tanec za růži jen proto, aby se toho zchudlého dotěry elegantně a na úrovni zbavila...

A nakonec student - chuděra zmítaná a ovládaná souborem biochemických reakcí, kterým vznešeně říkáme Láska. Pod tlakem pudů a nadšení věřil, že cit je to nekonečný -  A přece po prvním zklamání ochladl jak horké železo vhozené do štiplavě ledové horské říčky, i přes slib daný slavíčkovi, nevinné oběti dramaticky zbarvených brýlí poetického pohledu na svět. Obrat k chladným vědám, únik před nebezpečným nepohodlím uměleckého vidění, které člověku přináší jen silné vjemy - příjemné i zoufalé...


1 názor

Fouraix
09. 02. 2011
Dát tip
láska je možná jen soubor reakcí, ale když na jejím a obrovského štěstí základě k sobě přijdou dva, kteří mají i mnoho společného, čtou si myšlenky a jejich představy o spokojeném životě jsou totožné, tak funguje i nad rámec tohoto dopingu a může i sílit. ale to je tu v nekomplikované formě jen pro ty co byli v minulých inkarnacích hodní na hranici svých možností :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru