Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Anjeli & Čerti - Nepriatelia VI

11. 03. 2011
2
2
779

VI. kapitola

„Zavolala som si vás dnes, pretože som veľmi znepokojená! Spolu s ostatnými pedagógmi som si všimla vzájomného nepriateľského vzťahu medzi Lilianou a Davidom!“ oznámila oficiálne triedna profesorka. Stela Svatanovičová bola prekvapená , teda aspoň jej výraz tváre tomu napovedal. Ja som sedela na stoličke za lavicou pokojne, bez akejkoľvek viditeľnej emócie, sledovala učiteľku.

„Chcela som sa opýtať, či náhodou nepoznáte dôvod ich nevraživého správania?!“ profesorka sa otočila k Stele, „pani Svatanovičová, s Lilianou neboli nikdy problémy. Vždy sa správala vzorne. Takže si to neviem vysvetliť...“

Stela sa zhlboka nadýchla. Čo by sa mohlo diať? Moja dcéra a David sú ukážkovým príkladom večného nepriateľstva a nenávisti medzi anjelmi a čertmi. Bohužiaľ vám túto objasňujúcu informáciu, milá pani profesorka, nemôžem poskytnúť.

„Nezdá sa mi, že by sa dcérino správanie doma zmenilo.“, uisťovala som, len tón môjho hlasu preskakoval. V skutočnosti Lili občas doma prehodila zopár ostrých adjektív na Davidovu adresu, ale nikdy som z toho nevyvodzovala viac. Moja dcéra skrátka rešpektuje anjelské  zákony do bodky, nech sú akékoľvek.

„Pani profesorka, David je súťaživý typ. V predošlej škole ich v tomto duchu viedli. Je možné, že to údajné nepriateľstvo je len akási forma neškodnej rivality.“

„Rada by som tomu verila, pani Dunkelová. Pravdupovediac, z počiatku som si myslela to isté, avšak medzi oboma dochádza na vyučovaní ku každodenným konfliktom!“ začala učiteľka, „často sa hádajú, aby som to objasnila. Nejde tak o hádku ako o presviedčanie jeden druhého o svojej pravde. Sme radi, že žiaci obhajujú svoje názory, ale v ich prípade to prechádza do krajností.“ odmlčala sa.

„Napríklad na matematike majú obaja rovnaký výsledok, ale o správnosti postupu sú schopní vášnivo diskutovať aj celú hodinu! Na ostatných predmetoch, kde majú prezentovať svoje postoje, dochádza medzi nimi k stálym stretom. Obidvaja majú väčšinou na danú vec opačný názor, avšak snažia sa presvedčiť toho druhého o správnosti svojho tvrdenia,“ ustarostene dodala učiteľka.

„To sú veľmi znepokojujúce informácie, určite budem danú situáciu s Davidom riešiť!“ oznámila som bez bližších podrobností. Veď práve toto chcela počuť, nie?! Blonďavý anjel sa na mňa na chvíľu pozrel a zamyslel sa.

„Je mi jasné, že je táto situácia pre vás nepríjemná, ale chcem to vyriešiť ihneď na začiatku. Nerada by som prikročila k disciplinárnym opatreniam zo strany školy!“ 

XXXXX

        Ticho v komnate prerušovali nárazy snežnej víchrice do sklených tabúl okien a praskanie ohňa v krbe, ktorý bol zároveň jediným zdrojom svetla. Belzebub vtrhol do miestnosti.

            „Získal som pre vás tých päť dobrovoľníkov. Urobia, čo budete chcieť.“ pozrel na postavu za vrchom dlhého stola.

            „Kto to je?“

            „Smrtihlavy,... Ištarin oddiel, môj pane.“

            „Skvelé, už ich len dostať na správne miesto.“

            „Je to riskantné. Hrozí nám odhalenie. A zvlášť, žiadny strážca im nedovolí prejsť portálom!“ poznamenal Belzebub.

            „Tvojou ďalšou úlohou bude nájsť takého strážcu portál, ktorý im umožní bezpečný prechod! Použi na to všetky prostriedky!

Belzebub sa na neho prekvapene zadíval: „Prečo to robíte? Ak to niekto odhalí, stratíte všetko a rada...“

„Ha-ha-ha... rada je slabá... moc, ktorú Peklo má, nie je využitá hlavne kvôli jej zbabelosti a neschopnosti A to sa musí zmeniť!“ 


2 názory

Ďakujem, snažil som sa hlavne skrátiť kapitolu, aby to dostalo spád

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru