Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Úvodník od autora * Kamil Sikora

19. 03. 2011
4
6
1323
Autor
slovoma

2. místo 13. kola soutěže "Slovo má"

Literáti jsou norci!

Velkým omylem laické veřejnosti je nesprávná představa, že spisovatelé jsou nějací oduševnělí intelektuálové. To není pravda! Každý spisovatel chlastá jako prokopnutý, a ve svém okolí má pověst obžungra. Co mu taky, chudákovi, zbývá. Střízliví lidé mají tak přízemní myšlenky, že kolikrát ani nestojí za zaznamenání. Správný spisovatel se tedy již ráno řádně nakropí nějakou tou lihovinou a pak to udržuje po zbytek dne…
Další mylnou představou je zažitá chiméra, že spisovatelé hodně čtou. To není žádná pravda, abyste věděli. Spisovatelé neznají většího opruzu, nežli číst jiné spisovatele, stačí, že musejí číst to, co napsali sami... Ti nejlepší spisovatelé zásadně nečtou vůbec nic, dokonce ani noviny, jen koukají na telku a pochlastávají. Když je něco napadne, tak se znuzeně zvednou a hodí to na papír…
Posledním omylem ohledně literátů je fáma, že každý spisovatel musí být báječný společník a vypravěč. Tak to už vůbec není žádná pravda! Běžný spisovatel je nesnesitelný prudič a kverulant, vždy připravený se pohádat. Zkuste se s ním o čemkoliv bavit, a vždy bude prskat, a všechno vědět líp. Nakonec z vás ještě udělá ve své poslední knize debila. Taková je celá pravda, tak bacha na ně…


6 názorů

dám to přečíst manželce, aby viděla, že nejsem žádná výjimka...

Oldjerry
19. 03. 2011
Dát tip
Jejda - ještě , že nejsem spisovatel : nechlastám, nečtu ani nepíšu. Svatý pokoj...

slovoma
19. 03. 2011
Dát tip
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian – Po faktické stránce s tím nesouhlasím, ale napsané je to dobře. Vaud – bajecne kvetonovsko-mladkovske, muj favorit (konecne) na tricko viteze pelotonu. Pišta_Hufnágl – Marně pátrám po smyslu tohoto textu (tedy krom prezentace novotvarů jako „obžungr“ či „znuzeně“). Nudný výčet domnělých faktů bez alespoň náznaku argumentace. Pomerančová – nesouhlasím s tím, že spisovatelé jsou norci a otravové, ale napsáno slušně a zábavně. Jiří Staněk - Literáti jsou norci!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru