Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

.okamihy všedných dní II.

23. 03. 2011
3
3
487
Autor
dandan

 


."hoří, má panenko"

Bozkávali sa. Niekde v meste vzbĺkol kontajner. Premýšľal, či ju dnes dostane. Bol nervózny. Snažil sa jej pohladiť prsia. Ulicou sa niesol zápach spáleného mäsa. Kedy sa konečne rozhýbe? Pomyslela si nevdojak. "Poď so mnou." Povedala. Usmial sa. "Cítiš to?" Prikývol.


.dôvod na samovraždu

Spokojne sa zadíval na obrázok. Tie čisté línie, tá precíznosť, hovoril si sám pre seba. Dvere sa rozleteli. Prievan zabuchol pootvorené okno. Do izby nakúka žena. Neznesiteľne sa uškŕňa. Obrázok z mletého čierneho korenia je nenávratne preč. Zlomil sa.


.konfrontácia autora s pravdou

Tvrdím, že každú postavu, ktorú si napísal, či ešte vôbec niekedy napíšeš, už niekto vytvoril. Stojí nad písacím stolom, podvedome hladí bustu Shakespeara. Ďalej nepochybujem o tom, že si len priemerný "pisálek", ktorý to ďalej, ako je písanie poviedok do ženských časopisov pod pseudonymom, nedotiahne. Nahnevane hádže nevinnú mosadznú hlavu do presklenej vitríny. Už ti je lepšie?


.pásmo krátkych filmov

Z plátna sa na nich škerila veľká chlpatá riť. Za sebou začul uznanlivé ochkanie. V miestnosti sa rozsvietilo. "Ten záver, to naozaj vystihol, čo povieš?" Oslovil ho chalanisko v akejsi tunike s mastnými vlasmi. Prosím? Neodpovedal. Osadenstvo malého súkromného premietania sa presunulo k stolu s občerstvením. Nejaké čaje, kvasené žbrndy, domáce muffiny. Znechutene sa odvrátil. Očami prebehol po ľuďoch, hľadal Evu. Zbadal ju, ako vzrušene diskutuje práve s tým mladým v tunike. "Eva, idem si zapáliť." Ani ho nezaregistrovala. Vyšiel von. Spoza mrakov naňho vykukla veľká biela...ehm, vlastne mesiac. Pobavene sa zachechtal a s pôžitkom si potiahol z cigarety.


3 názory

gabi
24. 03. 2011
Dát tip
pásmo krátkych filmov nezapadá ani atmosférou, ani dĺžkou, obsahom na okamih príliš ukecané podľa mňa inak *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru