Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nesněžná Mikuláší

06. 12. 2001
13
21
4213
Autor
Yeziiinka

* Martince a všem čertům rohatým *

A je mělko

v nůších

 

Zem je bližší pro kolena

Překročí déšť

netajena

zaspí v pádech muších

 

Na sta zvonků v pátém

bíla chvějně odprosila

do větví že nezasila

 

- přicházely blátem


21 názorů

guy
06. 12. 2017
Dát tip
Tak si sem letos po roční přestávce přicházím pro radost, tradičně zase tím blátem, i když pár zbytků nerozpršeného sněhu se tady u nás sem tam ještě trochu bělá. Přeju hezký prosinec & spol. :)

Yeziiinka
04. 01. 2017
Dát tip

Je to naopak, nejspíš se dokonce zmenšuju a bojím se i některých hlav bez rohů. Jen ten Písmák mi byl tak nedobytný, že jsem se dobývat přestala. A jak vidím, na pěkně dlouho... 

Teď si ten necelý rok poslušně počkám a třeba zase přijdeš, sníh nesníh, to ty děláš. 


guy
06. 12. 2015
Dát tip
Tak jo, už jsi asi velká holka, co na čerty & spol. přestala věřit. Nebo prostě sekáš dobrotu a nebojíš se jich. :)

guy
06. 12. 2014
Dát tip
Mikulášké - tradičně v ČR nesněžné - pozdravení Ti tu nechávám na nějaké někdy, nastane-li. :-)

Yeziiinka
31. 01. 2014
Dát tip

Jaktože jsem letos nepřišla? Co mi do toho vlezlo, proboha? 

Jakou jinou věc můžu mít na Mikuláše, než sejít se tady??!

:( Mám na mě vztek. 

To Ty jsi nezklamal, jak bys taky mohl. Díky.


guy
06. 12. 2013
Dát tip
Hm, tak letos trochu sněžno místy je, ale že by se tu brodilo po pás závějemi, tak to zas ne. Doufám, že Ti bylo naděleno všeho dosytosti a že se přednes básničky všem nadělovačům líbil. :-)

Yeziiinka
08. 12. 2012
Dát tip

Mikuláš na Vysočině neměl zimní obutí? Ani nástavec s drapákem na berle? To mě mrzí. A jsem ráda, že to nakonec dobře dopadlo. Bojím se, že bych se bez Tebe definitivně ztratila v čase. Už pár let jsi nejspolehlivější Mikuláš Ty, ti další nadělují příliš nahodile. :)

Díky.

A hlavně ať Vám ta Vysočina sněhem nezapadá do roviny!  


guy
07. 12. 2012
Dát tip
Se omlouvám za letošní opoždění, bylo způsobeno tím, že letos byl Mikuláš výjímečně sněžný, aspoň tady u nás na Vysočině, takže to podcenil a nemaje řádnou zimní výbavu přišel pozdě. Doufám, že u vás přišel včas a s předpisovou nadílkou :-)

Yeziiinka
08. 12. 2011
Dát tip
Tak vítej, jsem ráda, že už si kávu po zvyku vaříš sám a nečekáš, až se přikodrcám s její nabídkou :). Letos jsem asi velmi zlobila, ale Mikuláš naděloval své antiprezenty průběžně, takže mě tolik nevyděsil hromadou uhlí a brambor, jako jiné zlobivé děti. S básničkou to mám vyřešené - znám jednoho, který píše bezkonkurenčně nejpůvabnější kousky o ročních obdobích, čase i nečase a člověku v tom všem, no a když pak dojde na recitování, vím, kde hledat.

guy
06. 12. 2011
Dát tip
nevím, jak u vás, ale tady dnes ráno trochu bílo je, ale včera večer, když ti rohatí & spol. sbírali zlobivé děti, tak bylo opět nesněžně .. předpokládám, žes zlobivá nebyla, a že pokud Tě náhodou odchytli, tak žes jim řekla předpisově nějakou básničku :-)

Yeziiinka
06. 02. 2011
Dát tip
Šmarjá, to je ostuda, přišla jsem až teď... :-/. Přitom jsem pár dní před Mikulášem myslela na to, že se určitě zastavíš, že tu máme sraz, že Ty jako vždycky načas... Děkuju. A stydím se.

guy
06. 12. 2010
Dát tip
Tak letos Ti to po delší době nevyšlo - tentokrát je Mikuláš sněžný .. ale bylo to s odřenýma ušima - dělá se obleva :-)

Yeziiinka
18. 12. 2009
Dát tip
Několik dní před letošním Mikulášem jsem urputně myslela na Tebe a Tvé navštívení, jestlipak ani letos nezapomeneš... a jak to tak bývá, ze samé nedočkavosti jsem nakonec usnula na vavřínech a vzpomínka mne znovu bacila až dnes. Tys tedy nezklamal, já za dva ano. Dokonce i ten sníh se mezitím uráčil dostavit. Už tedy nepřeju pomeranče do punčochy, ale dobře utěsněné iglú, dobře impregnované válenky a dobře vyschlá polínka. A Guyi... dík.

guy
06. 12. 2009
Dát tip
tak mám pocit, že to mikuláší nesněžno je už opravdu trvalého rázu i když - svítá naděje - prve jsem na netu četl, že vědci docela vážně diskutujou o tom, že novou dobu ledovou je možné nastartovat během pár měsíců takže abysme si radši pořídili zásobu teplého prádla .. hezký ponadílkový ráno přeju :-)

Yeziiinka
16. 12. 2008
Dát tip
Víš Ty, že už jsem tak nafrněná, že jsem si před Mikulášem říkala: 'jestlipak ten Guy zase přijde...?'? Přišel. To dříve čerti seberou holubici míru než Tebe :) Vážně moc děkuju.

guy
06. 12. 2008
Dát tip
letos už jsem u ní byl nedočkavě včera, ale abych neporušil tradici, tak jsem si řekl, že napíšu až zítra, pokud mě neseberou čerti nesebrali .. zatím :-)

Smíšek:-)
06. 04. 2008
Dát tip
*

Yeziiinka
06. 12. 2007
Dát tip
:) Vítám Tě tu guyi! Začínám mít strach, že jsem to počasí pátému prosinci proklela právě touhle říkačkou. Vždyť už je to ostuda. A diskriminace! Rok co rok se nazačátku prosince můžou zkoulovat jen pravidelní pijáci, nikdo další! Díky, jsi pro mě prostě ozdoba Písmáka, Vysočiny i celého světa. :)

guy
06. 12. 2007
Dát tip
tak letos jsem u ní přesně - důkaz toho, že mě včera večer neodnesli čerti .. doufám, že tebe taky ne a samozřejmě je tradičně nesněžně - zřejmě to globální oteplování funguje i přes jeho popírání některýma prezidentama & spol. :-)

Yeziiinka
07. 12. 2006
Dát tip
Ty jsi nezmar! :) Až mi ukápla kroupa dojetím (vždyť na tuhle říkanku jsem už zapomněla i já sama!), aspoň něco tedy spadlo... Děkuju!

guy
05. 12. 2006
Dát tip
tak letos jsem u ní pro sichr už den dopředu, kdyby nastaly nějaké nepředvídané systémové komplikace .. a počasí opět už tradičně velmi nesněžné .. zřejmě si na to musíme zvyknout natrvalo .. :-)

guy
07. 12. 2005
Dát tip
dokuď bude písmák písmákem, tak se k ní budu vracet v rámci každoročních mikulášských rituálů ... včera jsem u ní byl, ale než jsem stačil tohle říct, tak mě to vyhodilo ze sítě ... :-)

Yeziiinka
07. 12. 2005
Dát tip
:) To se stane. Ani nevíš, jak je mi tohle milé. Zrovna takového čtenáře, jako jsi Ty, můžou všechny básničky na Písmáku téhle jedné klidně závidět :) Děkuju, fakt.

guy
07. 12. 2005
Dát tip
ó - jsme zdvořilé osoby - též děkuji :-)

Toscana
08. 07. 2005
Dát tip
Yeziiinka - klidně buď pyšná jako páv, máš na co - už si tě letím zasadit do oblíbených, protože co verš, to kytka. A jasně že tobě tip. 3lobyte - Martine, Martine, nějak to s tím sněhem flákáš. :o)

Yeziiinka
08. 07. 2005
Dát tip
:)) Tos, opravdu děkuju, je mi ctí. Doufám, že je tam u Tebe v Oblíbených dobrá partička a že tam dostanu něco dobrého k jídlu a k pití a tak vůbec, že to tam žije! :)

Toscana
08. 07. 2005
Dát tip
Není toho tam zatím moc, ale společnost to snad není tak špatná - mj. tam s tebou hoduje u prostřeného stolu i 3lobyte - dobrý, ne??? :o))))))))))))

Yeziiinka
08. 07. 2005
Dát tip
Tak príma, my spolu jíme moc rádi! :)

Yeziiinka
30. 11. 2003
Dát tip
Guy: děkuju za všechny tolik pozitivní kritiky... abys mi ovšem nezpůsobil nejaký záchvat pýchy! :)

guy
27. 11. 2003
Dát tip
Obdivuhodný, jak je možný tuhle věc takhle zpracovat :-)

Armand
27. 02. 2002
Dát tip
krásně... :)

zoo
28. 12. 2001
Dát tip
To to cinká... :-)*

Holyman
19. 12. 2001
Dát tip
je to nádhera k zamyšlení, díky

Helča
14. 12. 2001
Dát tip
Zem je bližší pro kolena ***

Bacil
12. 12. 2001
Dát tip
Já jsem tušil, že to tak nějak bude, Yeziii :o))

Yeziiinka
11. 12. 2001
Dát tip
Trílo: Tak to jsem ráda, aspoň Ti nebudu muset psát další básničku zvlášť :o) Děkuju Vám všem, koťátka... jste mí.

Bacil
11. 12. 2001
Dát tip
A Ty jsi naše... nebo nejsi?

Yeziiinka
11. 12. 2001
Dát tip
Všech a ničí Bacile, jako obvykle :o/

Bacil
10. 12. 2001
Dát tip
A zase se vracím, a zase se mi to líbí, a moc, moc, moc děkuju za krásnou básenku, která má tu moc cosi provést s mou duší, někam ji umístit... do prosincového povětří?

Cody
08. 12. 2001
Dát tip
***********!

Pája
07. 12. 2001
Dát tip
nádhera*

Stevenson
07. 12. 2001
Dát tip
hezke.. i kdyz proc ty zmeny barev..?)

Bacil
07. 12. 2001
Dát tip
V Brně sněžilo o106, když chodil Kukuláš s Martou. A těch Migulášů! A čertů! Na padesáti metrech 4 Mikuláši, 3 andělé a 8, slovy osm čertů! Yeziii, *****

Diana
07. 12. 2001
Dát tip
Nádherné, poetické! "A je mělko v nůších..." "Zem je bližší pro kolena..." "...bíla chvějně odprosila do větví že nezasila..." Ale prostě všechno! celé je to krása. TIP

Yeziiinka
07. 12. 2001
Dát tip
Steven: no, to proto, že Martinka má pátého prosince narozeniny a tahle byla dárkem... ale máš pravdu, už je zruším, když to není aktuální :) Děkuju Vám, moc.

Cavalera
06. 12. 2001
Dát tip
já to sice nechňápu, ale líbí se mi to.-)))

Yeziiinka
06. 12. 2001
Dát tip
Cava :)) Dík! Chtěla jsem tím říct, že je hloupé, že nesněžilo, když chodil Kikuáš s partou. Oni přece mají zvoneček, ne? :)))

Cavalera
06. 12. 2001
Dát tip
já nevím .. maj? .. tak to je potom divné ... ostatně, kdo to je tahle parta maníků?.-)))

Litochowitz
06. 12. 2001
Dát tip
Jemný......

Yeziiinka
06. 12. 2001
Dát tip
Cava: Mají, určitě! A kdo to je? Hromada chlupů, křídel, rohů, berly a čekulády! :))) Lit: děkuju...

kafka
06. 12. 2001
Dát tip
kuku.... yezi.... milá :))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru