Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dejte mu do ruky pistoli

14. 04. 2011
2
3
483
Autor
skorpionka

„Dejte mi do ruky pistoli a já vám ukážu, co s ní dovedu."  Říkal jsem jim, když mi bylo deset.

Poprvé poznal jsem, jak voní smrt.

„Nedávejte mu pistoli!" říkali oni.

V očích se jim zrcadlila hrůza. Hrůza z dítěte, kterého zkáza změnila v muže.

Nechápali, že já nejsem ten zlý. Nechápali, z čeho moje touha po pistoli pramení...

Jsem malý - počkám.

„Dejte mi pistoli a já vám ukážu, co s ní svedu." Říkal jsem jim, když mi bylo patnáct.

Vůni smrti jsem z hlavy nevyhnal.

„Nedávejte mu pistoli!" Křičeli oni.

 Obličeje zrůzněné děsem. Děsem z chlapce, jehož vzpomínky na zkázu, změnily ve starce.

Představa zbraně v mé ruce je strašila víc než noc.

Jsem mladý - počkám.

„Dejte mi pero a já vám ukážu, co s ním provedu." Říkal jsem, když mi bylo dvacet.

Smrt dovedně schovaná za úsměvem, neztratila nic ze své síly.

„Dejte mu pero."  Krčili rameny oni.

 Představa kousku psacího kovu jim bázeň nenaháněla. Bláhoví... Naivní... Stupidní.

Nemají už strach z mladého muže, jehož vzpomínky na prožitou zkázu zahubily.

Jsem mrtvý - nemusím už čekat. Mám totiž věčnost.

Jed v mých vzpomínkách dokonal metamorfózu.

Už netoužím po pistoli. I tak jsem totiž zemřel...

Dali mi do ruky zbraň mnohem účinnější. Zbraň, kterou neotočím proti sobě, jak jsem původně zamýšlel.

Zbraň, s níž začnu i dokončím své dílo, na jehož konci budou ONI.

ONI a jejich lhostejnost.

ONI a jejich hloupost.

ONI a jejich neschopnost ochránit nevinné před utrpením...

 



 


3 názory

skorpionka
20. 04. 2011
Dát tip
To: Clér - asi nebude :) chtěla jsem se jenom zamyslet nad tím, jak je pero - jako zbraň - podceňována. A přitom dobrý spisovatel, novinář nebo básník, dokáže svým slovem udělat kolikrát víc, než voják samopalem :)

sharik
17. 04. 2011
Dát tip
t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru