Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

K ZVONU MA PUSTITE

09. 12. 2001
1
0
814
Autor
Schella

Vymieňam - koník som v dielni na nákove - španielske čižmičky za osemmíľové

Strihám si úsmevy z prázdneho papiera
čo krok, to zakaždým inam ma ťahá
Láska je cinkot, čo kov sa mi vyškiera
krvou som nasiakla - tou svojho vraha.

NŰžky mám ustaté, dobiehať musím
kat noci vedie ma po stopách tvojích
sklenú si rozbil ma na márne kusy-
len tma vie, že umrie všetko čo spojí.


chuan
08. 05. 2002
Dát tip
bix sorry, citam to odzadu:),teda jej tvorbu,ale pacisa mi to, a stojim aj s nasovy7m nazorom suhlasim,ale paci sa ni to shella, ked sa rozpravas, pouzivas tiez tak ten slovosled? ak ano, nemam vyhrady (zmena slovosledu est nie je basnenie) ale ale a este raz ale ked to sem davas tak sa necuduj ze ti to ludia kritizuju,ved to xces,ale ked poxvalia, je to dobre? ja si myslim ze tomu nevenovali velku pozornost, takze ta vlastne moze tesi ze to citame a kritizujeme (ale iba ak by to bolo do o ci bijuce, a tio by bolo zle :)

Bix
11. 12. 2001
Dát tip
Ale, ale, Schella, keby si len vedela, že oveľa ľahšie a lepšie píšeš, keˇˇd sa uvoľníš a nevkladáš do básní poetické prostriedky ako je prehodený slovosled a podobne ( ˇˇCO kov sa mi vyškiera )...Píšťalkár mi prišiel práve takto uvoľnený a tu sa strácam... Znei to trošku krkolomne ! ( Ja v dobrom ) A obsah a myšlienky sa potom pomerne ťažko hľadajú... V prvej slohe sa to dá, ale druhá je taký spletenček :o) Niekedy stačí na efekt aj celkom jednoducho použitá slovenčina :o) strihám si úsmevy z prázdneho papiera - veľmi pekné slovné spojenie !!** To "zakaždým inam ma ťahá" poznám veľmi dôverne a v súčasnosti sa tak cítim neustále !! Pozor na príliš expresívne slová ako vyškierať sa a vrah, aby k nim sedela aj vyhrotenosť obsahu...aby potom nepôsobili príliš nadnesene, pateticky. Skús rýmovať, nejde Ti to zle, bez prispôsobovania slovosledu rýmom...:o) Začiatok druhej slohy je veľmi láskavý, páči sa mi aj chôdza v šľapajách kata... Obsah - môže byť, ale určite by sa mohol trochu vymotať z labyrintu slovosledu a bola by to jasná ( nie jednoduchá, pozor ! ), skvelá báseň...ako iné mnohé od Teba.

Naso
11. 12. 2001
Dát tip
ha-ha... ja som bol na betón presvedčený, že Bixi zaintervenuje za správnosť slovosledu! Mne inverzie - to Bixi vie - až tak nevadia, sú prostriedkom ohýbania jazyka. Aj slovenského. Dokonca si myslím, že inverziami mnohrát vznikajú báječné spojenia (ako napr. tretí verš druhej strofy) Naso je vlastne očarený básňou, cíti a tuší, že je v tebe básnické alter ego, ktoré vie čo chce a aj ako to chce vypovedať. Rozumne a pekne. Tipík!

Krel
10. 12. 2001
Dát tip
zajímavý název, báseň bych řekl písmácký průměr..

Astrálka
09. 12. 2001
Dát tip
* nakopíruj si tam ô, vystrihla som ti ho :o) * väčšina veršov je dobrá, zopár gramatických chýb

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru