Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Slano je moře

16. 05. 2011
6
15
852

- lehká dubnová intimita -

Slano

je moře

pokaždé když

zabrousíš slovy

v mých přístavištích

 

Karmínovo

to drobné ranky

pramení

z korálů

 

Teskno

je hlubinami

odloučení

 

Žíznivo

je v mých vodách

 

Mlč

 

Nech

se plynout

 

Zhoj

dlaněmi

mé zjizvené dno

 

Pojď

se mnou

lehávat

stočen v ulitách

 

Sni

s vlnami

na víčkách

vždyť víš

tonu s tebou


15 názorů

kocicka 8
13. 03. 2012
Dát tip
T

Edmunde, já si nemyslím, že originalita je nejdůležitější kvalita poesie - já bych to osobně viděla spíš na něco jako pravdivost, přesvědčivost.. A o tu se snažím. Po přečtení tvých básní chápu, proč ti tohle moje dílko připadá klišovité. Já si ale na rozdíl od tebe nemyslím, že kumulací naprosto nesmyslných výrazů do strof vytvoříš poesii.. Každopádně díky za 'pokus' o hlubší kritiku:))

Ostrich, Majkl, Movsar, senti: Díky, červenám se:)

orbital: Ony 'patvary' jsou skutečně záměrně (neměj strach, češtinu ovládám) a o surrealismus se nedá pokoušet - buď je či není, buď z tebe (z tvého nevědomí) prostě 'leze' nebo ne. Každopádně díky za kritiku, vcelku jsi mě pobavil. Diana, Honzyk: Gramatická správnost není nezbytně nutná, natož v poezii, kde naopak její zneužití může prospět. Ale to je všechno o citu, který máme každý jiný. Norsko: Též se domnívám, že to moře, o kterém píšu, je vlažné. Edmund: Domnívala jsem se, že zaškrtnutím 'autor stojí o hlubší kritiku' se vyhnu těmto nesmírně hlubokomyslným komentářům. Díky, žes mě vyvedl z omylu.

Movsar
16. 05. 2011
Dát tip
četl jsem to jako bych pil v žízni. moc dobré. t

Norsko 1
16. 05. 2011
Dát tip
tonoucí se stébla chytá. jinak řečeno, vlažné

Honzyk
16. 05. 2011
Dát tip
kmne vadej ty "vykrikujici" imperqativy na zacatku strof: jako by autor zakop´ mvo nejakej rantl nebo koktqal - a tahle, pro me formalni nedokonalost, ba prekazka, mi nedovoli cist text jako o cemkoli vypovidajici celek...) sry, tak to cejtim...

MAJKL65
16. 05. 2011
Dát tip
Vynikající. Myslím, že v této básni to jsi opravdu ty. Věřím ti ji.

Ostrich
16. 05. 2011
Dát tip
To "slano" mi vůbec nevadí. Slano, karmínovo, teskno, žíznivo.... dobrá zkratka, neprodlužovat :o)

Diana
16. 05. 2011
Dát tip
Mně se líbí vykreslené obrazy i nálada. Myslím, že ty neobvyklé slovní tvary báseň ozvlášťňují, ale "slano je moře" skutečně čtenáře nepříjemně zarazí. Stačilo by vynechat to moře a napsat "slano je pokaždé, když..." Pak už by nic neskřípalo ani gramaticky.*

orbital
16. 05. 2011
Dát tip
máš tam chyby ve skloňování. hned v názvu jedna "slané" ne "slano". co to prosím Tě je za patvar? taky mi tam nesedí "Karmínovo to drobné ranky pramení z korálů" jak myslíš to karmínovo? myslíš vážně, že ranky pramení z korálů? spíše něco pramení z ranek, pokud se zrovna nepokoušíš o surrealismus... což asi nepokoušíš :) první polovina mi přijde nesrozumitelná. na té bych zapracoval. od toho "zhoj dlaněmi..." je to fajn. závěr se mi líbí. pěkná variace na "neboj se, jsem tu s tebou"...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru