Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Modrá slza (Interview)

10. 12. 2001
0
0
559
Autor
Prabor

              Modrá slza

 

   "A víš, že náš svět je jedno velké modré oko?", usmála se na mě včera v noci jedna hezká, byť jen vymyšlená dívka.

   "Vím a někdy v něm docela plavu, mám strach, abych se neutopil, a tak...", špitl jsem.

   "A víš, že náš svět je jedno velké moudré oko?", usmála se na mě ta chytrá holka.

   "Vím a chci znát všechna jeho tajemství, chci vědět", odvětil jsem.

   "A víš, co se s ním zítra stane?", usmála se na mě ona modrooká slečna.

   "Nevím, povídej... Prosím!

   "No dobře, ale dobře se poslouchej!":

   "Za starých časů lidé milovali své bohy, uctívali je a obětovali se pro ně. Bohové pro nás byli vlastně takoví rodiče, rozumíš?"

   "Ano pokračuj".

   "No a jednou jsme si uvědomili, že dokážeme žít a stát na vlastních nohou. Sbohem bozi! Pak nám začalo být smutno. Zbyli jsme na modrém světě úplně sami. Přišel k nám strach z nenáma, vznikla touha po vědění a moci nad moudrým světem. Jenže: Pýcha předchází pád!, moc je vždy začátkem konce."

   "Konce čeho?, nestraš!"

   "Konce modrého moudrého světa bez slz, bez slz bolesti. A každá slza cosi změní, třeba lidskou duši..."

   "Co tedy dělat?, návrat k bohům?"

   "Ne, na to jsme dnes již příliš dospělí, nepotřebujeme matku ani otce. Stačí se jen naučit používat získané znalosti k nápravě napáchaného."

   "Možná je ještě čas namáhat si hlavu tím, jak předejít vlastnímu pláči."

   Asi to nebyla dívka, včera mé vědomí potkala víla, dosud přežívající někde uprostřed srdcí jilmů v nivách řek, a dokonale o něj zakopla.

   Snad symbol, snad znamení. Nechám si to projít hlavou.

                                      BUDE, NEBUDE...  


Šrédl
13. 12. 2001
Dát tip
Zastavit slzy.Proč vlastně? Jsme směsicí dospělých i teprve zrozených lidských duší které chtějí jen to nejlepší.Nelze zastavit slzy,lze je jen pochopit a přijmout.Rozhodujeme sami o sobě,vždycky jsme to dělali.A Bůh? Bůh je člověk a člověk je Bůh jedno v jednom a druhé ve druhém.Co chceme my,chce i on. Všichni dohromady,navíc Bůh není otec ani matka.Jsme to my sami. Zastavit slzy.Slzy nezastavíme,jsou kořením života.Až tu lidstvo nebude,bude plakat zase někdo jiný,aby se naučil sám jednat. Budeme to zase my sami.Tak proč je zastavovat a odepírat jiným právo na vlastní dokonalost?

Něco na tom bude... Zajímavá forma i myšlenka.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru