Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poznáte pocit, keď...

24. 07. 2011
0
2
572
Autor
Tom Pierest

Poznáte pocit, keď...

Poznáte pocit keď je všetko naokolo sivé...

Chodíte s priateľkou, ktorú milujete a ona miluje vás...
Máte nové nablískané BMW...
Vlastníte osobný počítač s internetom, čo je vlastne okno do celého sveta...
Máte stovky známych, desiatky kamarátov a zopár ozajstných priateľov, ktorí vždy podržia, keď je to nutné...
Práca je po všetkych smeroch skvelá a baví vás...
Na životné problémy si už ani nespomínate, všetko funguje ako nové hodinky.

Vlastne človeku by nemalo už nič chýbať, ale...

-Ahoj Martin, čo robíš?
-Čau, prišiel som z práce, prečo?
-Nemáš chuť vybehnuť na pivko?
-Jasne, hodím spršku a o siedmej sa stretneme pred hotelovou reštauráciou, majú tam vynikajúci guiness
-Dohodnutí, zatial...

...

Bývate s priateľkou, ktorú ľúbite a ona ľúbi vás...
Máte BMW strednej triedy, trošku staršie, ale stále spolahlivé...
Vlastníte notebook a starý osobný počítač používa manželka na prácu...
Máte veľa známych, zopár kamarátov čo za to stoja a kamaráta do dažďa... Martina...
Práca je fajn, máte vyšší plat, len tí mladší zamestnanci vám trochu lezú na nervy...
Život je ako naťahovacie hodinky a keď sa zastavia, treba ich znova natiahnúť.

-Ahoj Martin, čo robíš?
-Čau, som v práci, prečo?
-Nemáš chuť vybehnúť po šichte na pivko?
-Jasne, len nie tak ako včera. Ešte teraz ma bolí hlava.
-Neboj, dáme dva, tri kúsky a pojdeme domov... Takže o siedmej u Cézara?
-Dobre, čau.

...

Žijete s manželkou, s ktorou sa stále viete zniesť...
Máte staré BMW, ktorému pomaly, ale isto koroduje karoséria, ale stále dovezie z bodu A do bodu B.
Starý počítač zapadá prachom v skrini hneď vedla notebooku, stačí vám mobil...
Máte zopár známych a najlepšieho kamaráta Martina...
V práci záčínate mať problém s novým vedením a s mladými sa nebavíte... Nemáte sa očom baviť.
Hodinky sa vám zasekávajú čoraz častejšie...

-Čau Martin, čo robíš?
-Čau, idem zo sociálky, stále si neviem nájsť prácu... Ty počuj, nevedel by si sa spýtať u vás vo firme či by ma nezobrali?
-Spýtam sa, len mi povedz kedy budeš v non-stopke...
-O štvrtej som tam ako na koni.
-Dobre, tak ja už idem na jedno, budem ťa tam čakať...
-No len či...

Prežívate zo dňa na deň v garsónke, decká sú už dospelé a spolu s manželkou vás opustili.
Auto je na šrotovisku, aj tak najradšej chodíte pešo...
Mobil vám netreba, veď kto by vám aj volal...
Máte jediného kamaráta... rum. ...Martin sa upil pred rokom...
Poberáte sociálne dávky, ktoré vám len tak tak vystačia na nájom, alkohol a trochu jedla.
Hodinky sa už dávno zastavili.

-Jeden decoví rum a pivo.
-Ale vitaj, hneď to bude kamoško.
...
-Jeden decoví rum.
...
-Jeden decoví rum a pivo.
...


Živoríte na ulici...
Sedíte pod mostom a chúlite sa v starej otrhanej bunde vypchanej novinami...
Už ani neviete či vás trasie zima a či delírium...
Svet je taký ... taký tmavý...
Keď tu zrazu z mosta padá malý lístok... je to kúsok papiera s deviatimi číslicami a nenápadnou poznámkou...

-Dobrý deň, jeden prosím...
-Máte na to peniaze?
-Áno mám.
-Tak mi ich ukážte...

...

...(2, 5, 21, 24, 35, 55, 68, 85, 93)...
srdce sa na moment zastavilo...

...

Manželka sa k vám chce vrátiť, lenže...
Máte sedem mileniek, ktoré milujú vaše peniaze... presnejšie vaše milióny.
Vlastníte zopár amerických áut v súkromnej dvojposchodovej garáži...
Celý deň sledujete a stávkujete na dostihy cez najnovší stávkovací software.
Máte tisícky známych, stovky priatelov a desiatky najlepších priatelov...
Pracujú za vás iní...
Spičkový tím doktorov a obrovský obnos peňazí vás vyliečil z alkoholizmu...
Kúpili ste si nové hodinky ... dvoje na každú ruku.

...

Lenže, život je stále taký... taký sivý...

...

-Náhodne okoloidúca žena dnes nadránom nahlásila polícii nehybne ležiace telo.
-Po identifikácii bolo zistené, že ide o známeho výhercu jackpotu v lotérii "Toma Pieresta". Mŕtve telo ležalo na cintoríne vedľa hrobu Martina S.
-Príčina smrti: otrava alkoholom.


2 názory

44710
25. 07. 2011
Dát tip
no.. neveselé čtení

Honzyk
24. 07. 2011
Dát tip
kua, to je zivutek:D-.... ....dikybohu "nepoznam"---)...vis, mne vryly se do lebky (mj.) tez silne zazitky z blazincu, takze sry-)...napr. jednou, hned po elektrosocich, se me primarce (zrejme) zzelelo, a pustila me na vychazku(!), samo s osetrovatelem, zeo. Blizko saskarny maly kramek s konfekci, za vylohou super mikina...vejdeme tam se sanitakem, jo, a ja, este cerveny skvrny na spancich, v ustavnim, ptam se prodavacky :" Prosim vas, sestricko, za kolik je ta mikin"(k)a(!!!) za vylohou, ta krasna cernohneda?"!:D... Podivala se na me tak soucitne, az srdce rvalo a povida:"Hosicku, uz po sleve byla za osm set, ale pro tebe za dve stovky!":D

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru