Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

25. SUPERKOULE - dílo č. 6

03. 08. 2011
1
62
1376

Milá Karolíno,
zvláštní viď? Taky jsem se divila, když jsem na nočním stolku uviděla dopis a na něm slova napsaná mou rukou "HNED PŘEČÍST". Takový trochu zašmudlaný a se skrvnou od kávy. A taky jsem se poslechla. Trochu s napětím a trochu nervózně jsem jej otevřela a četla. Myslím - a mně můžeš věřit -, že by sis měla raději sednout. Pokud tedy pořád ještě neležíš v posteli.
Píšu Ti proto, že se stala spousta věcí, které bys měla vědět, ale nevíš. Přesněji - nepamatuješ si je. Už nějakou dobu zůstáváš doma a vyrábíš taková plyšová zvířátka. Samozřejmě, že Tě to neuživí, ale Ty jsi skromná a taky pobíráš nějaké sociální dávky. Nesměj se. Pravda je, že máš hodně peněz našetřeno z dřívějška, takže o živobytí mít strach nemusíš. Z práce Tě už dávno propustili. Dohodli jste se na tom.
A co se tedy vlastně stalo?
Měla jsi autonehodu, prý ošklivou autonehodu, při které zemřel Tvůj manžel. Ne, není na služební cestě. Odjel na ni, ale vrátil se dřív - bylo to překvapení. Nádherné překvapení - alespoń tak jsi to psala někdy dříve, když sis ještě dokázala vybavit ty pocity.
Pozval Tě na večeři (do té číny na rohu náměstí, však víš), ale nedojeli jste. Psala jsi, že jsi o tom četla v novinách, ale pak jsi je vyhodila. Už je nenajdeš. Mně to dnes říkal můj lékař - psychiatr.
Dobrá zpráva je, že jsi vlastně zdravá. Netrpíš trvalou ztrátou paměti, jak by se Ti mohlo zdát (vím, jaký film se Ti vybavil). Je to psychické. Máš blok, protože se cítíš zodpovědná za smrt svého manžela. Podle všeho jsi přehlédla červenou na semaforu. Těžko říct... Snažíš se vytěsnit všechny vzpomínky na tu nehodu a vlastně i na to, co bylo potom. A daří se Ti to dobře.
Měla bys zajít na hřbitov a rozloučit se s ním. S Tvým manželem. Doktor říkal, že to je jediná cesta, jak z toho ven.
Tam taky zjistíš, jak dlouho už to trvá a snad si konečně odpustíš.
Já jsem to nedokázala.

Dnes poprvé obracím list a dopisuji další řádky. Dnes mohu napsat, co se stalo včera. To je tak krásné slovo - včera.
Včera jsem byla na policii. Ani to nedalo moc práce je přemluvit, aby mi půjčili spis z naší nehody - chodím tam údajně tak jednou za měsíc. Zjistila jsem, že viníkem nehody byl ten druhý řidič. My neměli šanci. Nebo možná měli, ale na tom nezáleží - stejně to nezměním. A už jsem se rozhodla.
Taky jsem byla na hřbitově. Zřejmě jsem tam chodila pravidelně každý den, celých pět let. Je tam takové ticho!
Dlouho jsem si s ním povídala. S mým manželem. Když jsem odcházela domů, věděla jsem, že zítra už žádný dopis potřebovat nebudu.
A měla jsem pravdu. Dnes jsem jen dopsala pár řádek sem. Ani nevím proč - chci ho totiž hned teď spálit.
Takže se s Tebou loučím.

S pozdravem

Karolína

PS: Mám Tě moc ráda... tak proto...


62 názorů

heartrate
05. 08. 2011
Dát tip
už znám tvůj styl prostě.. a taky jsem pozorovatel a psycholog-amatér, viď, Marvine :)

heartrate
05. 08. 2011
Dát tip
se ptám, promiň to avízo :)

heartrate
05. 08. 2011
Dát tip
:) a že jsem to nakonec rozklíčovala docela dobře?

co byla pravda?

heartrate
05. 08. 2011
Dát tip
hohohohó! já uhodla autorku, ať mlžila jak mlžila, nic platno jí to nebylo :)))

heartrate
05. 08. 2011
Dát tip
jak se zdá, zatím vítězí ta odpudivost :D

heartrate
04. 08. 2011
Dát tip
tak teď tu ale autorovi diskutujete vy dva! už jsem pryč :D

ty víš že to vliv má - vyšší čísla - v jakýmkoli seznamu - lákaj další čtenáře a v čem byl zádrhel jsi mi nenapsal

todle dílo jste dostali na 2. místo ve "čtenosti" a tím ho docela nefér zvýhodnili oproti ostatním nechcete už svoje teorie rozvíjet jinde zas? :o)

heartrate
04. 08. 2011
Dát tip
jé, já chtěla tvoji teorii, abych ji mohla taky rozžužlat :)) tak nic, no.. na tý policii - no právě, tohle je slabý místo příběhu, protože to, že je nevinná, by jí snad každý řekl i bez ptaní.. snad jedině že by netušili, že to neví!! to by asi šlo, třeba na ní není ta ztráta paměti tak poznat - ale proč by tam teda chodila.. takže nejuspokojivější verzí je, že tam dojde, stojí u nějakých dveří, ale nakonec nezaklepe, nevstoupí a tím bych to tu snad uzavřela, dřív než mi koník řekne, ať komentuju i jiný díla :)

heartrate
04. 08. 2011
Dát tip
a jak si ty teda myslíš, že to bylo? :)

heartrate
04. 08. 2011
Dát tip
Tomáši, proto si myslím, že se na tu policii chodila jen pokoušet nahlédnout do spisu, ale nikdy to nedokázala uskutečnit (asi ze strachu, že by neunesla realitu, pokud by se zjistilo, že za to může ona), až teprve po pěti letech, vždyť to píšu :) a uzdravení? no nakonec se jí vrátila paměť, papírek už nepotřebuje, tak jaký lepší uzdravení by sis ještě přál? a to vytěsnění vzpomínek bylo PODVĚDOMÝ, přečti si třeba někdy něco o psychoanalýze! do podvědomí ukládá podle těch teorií bolestivý zážitky, který mysl t.č. nedokáže nebo odmítá zpracovat, v průběhu života velký procento lidí

heartrate
04. 08. 2011
Dát tip
tak ta druhá část (dnes poprvé obracím list.. ) je podle mě TUTOVĚ dopsaná až po dlouhý době, až po uzdravení, jemináčku :))) to mi přišlo úplně jasný

heartrate
04. 08. 2011
Dát tip
jé a já myslela, že má furt ten samej papírek a čte si ho opakovaně :) na tu policii taky teda nakonec mám teorii, že chodí sama od sebe, ale spíš bych myslela, že se odhodlává nahlédnout do svýho spisu, nežli že by se pořád ptala na totéž - to by měla maximálně jako záminku, vždyť by jí tam mohli vystavit nějaký dokument, kde je psáno, co se stalo, po pěti letech ji tam už musejí znát jako svý boty - to leda že by jí tam nějaký policista, nejlépe mladý a pohledný, rád viděl :) Měla jsem také pocit, že Karolína do toho spisu dokázala nahlédnout až po těch pěti letech, předtím se asi bála zjistit pravdu (a naštěstí to nakonec dobře dopadlo :)), takže i proto si myslím, že se na tu policii spíš nechodila ptát.. Měsíční interval je divnej, pokud tam Karolína chodí sama od sebe, tak není vysvětlitelnej asi ničím. Tohle není odhalování toho, co tím chtěl autor říci, jenom domýšlení nedořečenýho příběhu, aby bylo jasno :) A tu druhou část příběhu chápu jako takový P.S. a nemám pocit, že by se tím příběh zpronevěřil zadání..

a SOUDu to potrefilo taky :oD

SOUDa
04. 08. 2011
Dát tip
ona si může psát dopisy několikrát za den, ráno ho napíše a večer jako novinku přečte, zajímalo by mě kolik stejných dopisů by takhle napsala když by si předchozí nepamatovala...psala by jen jeden pořád dokola?...

SOUDa
04. 08. 2011
Dát tip
ona si může psát dopisy několikrát za den, ráno ho napíše a večer jako novinku přečte, zajímalo by mě kolik stejných dopisů by takhle napsala když by si předchozí nepamatovala...psala by jen jeden pořád dokola?...

SOUDa
04. 08. 2011
Dát tip
ona si může psát dopisy několikrát za den, ráno ho napíše a večer jako novinku přečte, zajímalo by mě kolik stejných dopisů by takhle napsala když by si předchozí nepamatovala...psala by jen jeden pořád dokola?...

SOUDa
04. 08. 2011
Dát tip
ona si může psát dopisy několikrát za den. Ráno napíše, večer přečte jako novinku... zajímalo by mě kolik by napsala dopisů ve kterých by se opakovala

heartrate
04. 08. 2011
Dát tip
ale Tomí, ty bereš ty návštěvy na policii, jako by to bylo faktum nebo indicie - nemyslím si to; co by tam asi jinak dělala? donášela? :D prostě to tam autor/ka napsala kvůli tý možnosti přečtení spisů a následnýmu vyrovnání se s minulostí a uzdravení.. nenapsala tam, proč Karolína na policii chodí, protože ji asi taky nic úplně přiléhavýho nenapadlo.. no schválně :))

heartrate
04. 08. 2011
Dát tip
a co se rozhodla? tak nejspíš skoncovat s minulostí, ne?

heartrate
04. 08. 2011
Dát tip
že chodí měsíčně na policii, je tam asi zmíněný proto, aby si tam mohla půjčit ten spis.. no a autor/ka ji tam asi posílá na výslechy, i když je to zvláštní postup

heartrate
04. 08. 2011
Dát tip
Tomíku :)) těch třista verzí bych teda chtěla vidět! já nemůžu mluvit za autorku, ale když ti v díle něco nesedí, hodně často to bývá tím, že to autor ne zcela domyslel

heartrate
04. 08. 2011
Dát tip
takovej film jsem taky viděla, hrál tam Adam Sandler a Drew Barrymore (možná to blbě speluju) :)

heartrate
04. 08. 2011
Dát tip
co nesedí?

heartrate
04. 08. 2011
Dát tip
jasný, podvědomě pokaždé znova vytěsní z mysli všechno, co souvisí s tou nehodou, připomene jí to asi pokaždé její terapeut a tak si to musí napsat, než to zase zapomene.. a jak se s tím vypořádá, psyché se jí upraví. Schválně tipnu, kdo to psal, třeba se konečně jednou trefím :)

avox
03. 08. 2011
Dát tip
ztráta paměti, tomu rozumím, ale mate mne to "chodím tam údajně tak jednou za měsíc"... pokaždé zase zapomene? Ale je mi sympatické, že se má ráda, tak to má být. Ještě se vrátím :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru