Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pár dobrých rad pro pohyb v Pyrenejích

17. 08. 2011
2
1
237

Jste nastydlí a máte horečku? Zůstaňte doma.
Máte puchýře z pohorek z předchozího dne? Seďte doma na zadku, tyhle hory si žádají kvalitní obutí.
Vyrazili jste v sandálích? Brzy vám poteče do bot, a to doslova.
Žerou vás komáři? Klid, za chvíli jich přibyde.
Připadává vám, že stezka, po které se škrábete do svahu, jako by ani nebyla? Nechoďte po vedlejších trasách, nejsou značené a často se ztratí úplně.
Vrátili jste se a vyrazili po hlavní stezce, ale značení pořád nikde? Jdete v protisměru.
Nemáte dobrou mapu? Jste tupci!
Líbí se vám začátek stezky, která tu dosahuje šířky místy až 30 cm? ...
Je váš další cíl podle ojedinělého ukazatele vzdálen 2 km? Připravte si 2 hodiny času a slaňovací vybavení.
Připadá vám, že jste se od říčky do svahu vyškrábali celkem brzy? To je dobře, budete se od ní škrábat ještě mockrát.
Padají vám kameny na nohy a máte potlučené kotníky? Buďte rádi, že jste si je v sandálích dávno nezvrkli.
Slezli jste podvacáté zpátky k říčce a v prapodivném háji máte strach z medvědů? Zpívejte nahlas Zafúkané od Fleretu, nemají tu písničku rádi.
Ucítili jste vůni jídla  a uviděli zkosenou střechu boudy, přičemž máte na celý den v batohu litr vody a tabulku oříškové čokolády? Neradujte se.
Nadáváte na stezku, která je kluzká od včerejšího deště a zároveň si uvědomujete, že jste nikomu neřekli, že jdete do hor, natož kam? Koukněte se na mraky nad vámi a važte si toho, co zatím ještě máte.
Neodpovídá jeden z cílů vaší cesty vašim představám? Není divu, popisky jsou v podivném jazyce, který je směsí katalánštiny a francouzštiny a mluví se jím jen tady v údolí Val d'Aran.
Potkali jste u říčky daleko od civilizace podivného rybáře, který vás ještě podivněji pozoruje? Pokud jste jako já sama holka uprostřed hor, vytvoříte nejspíš rekord v lezení do svahu.
Nepotkali jste za celou dobu nikoho dalšího? Přemýšlejte.
Nezeptá se vás při návratu do městečka skupinka plně vybavených vysokohorských turistů na cestu, i když bádají nad mapou kudy dál a vy přicházíte od stezky? Přemýšlejte.
Vrátili jste se celí, těsně před bouřkou a dokonce bez horečky? Gratulujte si!


1 názor

konias
22. 08. 2011
Dát tip
jsem moc rád, že to dobře dopadlo...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru