Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Starec a život

18. 08. 2011
2
3
684
Autor
Tom Pierest

Kráčal som cez najširšie polia a terigal sa skrz bezhraničné pralesy. Prebrodil som tisíce riek od najdlhšieho Nílu až po suché rieky afriky. Oceány mi boli tiež silným súperom.
Nohy sa mi borili do horúcich pieskov Sahary, smrtonostnej Gobi ba aj polopúšte Kalahari. Cestou som stretol milióny rôznych ľudí. Jeden za druhým míňal moju osobu na ceste za...
Peniazmi? Nie, tie som nikdy nepotreboval.
Láskou? Moja jediná láska bola cestovanie. Ale kam? Aký som mal cieľ?
Hej, spomínam si. Celý ten čas som hľadal jediné a to zmysel.
Zmysel života.
Len si teraz neviem vybaviť či som ho nakoniec našiel alebo nie.
Moje nohy prešli desiatky tisíc míľ. Pamätajú si to, veď mi to v mojej starobe dávajú poriadne pocítiť. Čo z toho, keď moja hlava si už nepamätá zážitky a poznatky z celoživotnej výpravy. O rok, ak dožijem, si už možno nebudem pamatať, že som vôbec niekde bol.
Bojím sa, že som svoj zmysel života našiel a následne aj zabudol.

Možno je to tak lepšie.
Lepšie pre mňa, že si nepamätám.
Že celý svoj život som premárnil hľadaním.
Hľadaním pomyselného cieľa.

Mhhm... Spmínam si...
(starý muž sa rozplakal)
Našiel som ho...


3 názory

nixinella
19. 08. 2011
Dát tip
Nauč sa, prosím, písať čiarky, veľké písmená a text si po sebe skontroluj, kým ho sem narveš... Preklepy a ostatné dehonestovanie slovenčiny ma len rozčúlilo...

Tom Pierest
18. 08. 2011
Dát tip
hej :) chcel som napísať také malé vysvetlenie... "Cieľ je samotná cesta" ... lenže pri vkladaní diel neni kolónka "epilóg" :) ... je to taký veľmi pomaly padajúci domček z kariet (rozprávanie)

filemon
18. 08. 2011
Dát tip
Toto nepísal starec, lebo starci si síce nepamätajú, čo mali predchádzajúce deň na obed, ale zážitky z mladosti áno. A potom - nie cieľ, ale cesta je dôležitá. Takže netreba plakať, ale radovať sa. Tip na povzbudenie.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru