Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Inzerát

22. 08. 2011
0
0
958
Autor
grrant

Kráľ Walgardwulf Ošklivý
na svoje zvoláva panstvo kušostrelcov zručných, lukostrelcov bystrozrakých, puškoznalcov presných i oštepárov nadaných. K ruke tiež kráľ zháňa drakobijcov nebojácnych i lovcov a stopárov, na lov svoj bájny.

Každému hrniec zlata kráľ dobrý prisľúbil, korysti koľko sám váži, stravu i nocľah vo svojich krásnych domoch po panstve svojom, premieru chľastu i žien. Každý zapísaný na lov, donesie si zbraň vlastnú, ak zbraň nevlastní, bude pridelená mu z kráľovských arzenálov. Každý lovec jazyk elfov ovládať musí, drakobijci ovládať jazyk drakov musia tiež. Tiež každý na love samom, uprostred lesov Gaaldevských stravu svoju vlastnú si zaobstará. Za úmrtie či zohavenia smrteľné len majiteľ tela zodpovedá, v prípade otrokov pán, v prípade zbrojnošov ich lénny pán a v prípade kniežet kráľ, najvyšší feudál. V prípade smrti kráľa sa lov ruší. Za nepriazni dažďa a vetrov sa lov poriada, za výchru severného a blýskavice, lov odkladá sa na teplé mesiace.

Pre uchádzačov informácie: Plocha lovná rozprestiera sa na plochách káľovských lesov, ku čomu patrí región Fardeweru, región Jurwaru, región Baaldrsfaoru, región Vejlu, región Artanaku, región Západných riek, región Bulgu a Kralvaru, región Kráľovského mesta, región Cardherdaru a región Närsralu. Pod tieto regióny patria podmarky a kniežatstvá. Lov umožnili za región Fardewer knižatá  Bischon ukrutný, Koral Dvojaký, Lionel Udatný, Basain Normálny, Gurda Ožratý, Berwel Tučný a Urval Prekrásny. Za región Jurwaru umožnil výlov knieža Asfaled Udatný, Horinbas Zvláštny, Lothar Drakobijec, Kräln Veľký a Baldewer Miličký. Za región Baaldrsfaoru Karpardson Vyholený, Smarfol Dávny a Urtalak Neskutočný. Za región Vejl Bordal Ukrutný a Galwadar Prekrásny. Za región Artanak Lopad Rozrýtý, kňažna Germana ušľachtilá, kniža Robert Čiernovlas, Marm Severský, Bjolg Prišelec a Kaderson Ostrieľaný. Za Západné rieky Gormindul Nepresný, Raversang pán riek a Lombard ukrutný. Za Bulg a Kralvar to bol Fernuls Zemidarca. Za kráľovské mesto správca kráľovských lesov a hvozdov Samuelus Logardus Inacius Gwardelsius Nápomocný. Za región Cardherdaru kniža Hald Mocipán a Putwar Dlhá brada. A za región Närsralu kňažna Lärdula čistoty kvet, Ulmer Zdvorilý, Balward Slušný a Rikhair Nespôsobilý.

K službám cteným lovcom pridali ruku k dielu niektoré cechy a kramári. Najviac prispel Daralf Smradľavý za kováčsky cech, Sdarwal Múdry za runotepecký kult, Davin Bojácny za krajčírsky cech, Asladan Ctený za zlatnícky cech, sestra Alarena spanilá za cech ranhojičiek, Garlad Všehoschopný za cech felčarov, Sangurad napitý za cech pekárov, Ostaral Dobrý za vinársky cech a Kardalan neskúsený za cech brúsičov.

Kráľ umožnil loviť nasledovnú vysokú i nízku zver, vtáctvo a poletavcov, ryby a vodnú háveď ako aj lesnú, lúčnu, močiarnu a skalnú zver. Z každého úlovku náleží osmina kráľovy a osmina najlepšiemu lovcovi dňa.

Pri love tohtoročnom smie sa loviť za vysokú zver

všetky jelene i lane, srnky, daniele, losy, soby, elkov, ostrorožcov,jednorožcov, dvojrožcov, trojrožcov, trpasličích danielov,  pajeleňov,  hôrne ovce ,  paroháče,  priamorožce, sawaly, trury, antilopy a poddruhy im spriaznené

inú lesnú a hôrnu zver

medvede všetkých druhov,  jazvece,  podzemce, hololíšky,  líšky, mývaly,  pazvece,  zajace lesné, poľné i lúčne,  králici kosrysi,  zawulare,  myši,  krysy a potkany, mačky všetkých druhov,  rysy,  pumy,  jaguáre ,  gruzegy,vlkov,  lesných psov,  krulov ,  pozemníky, bobry,   mravcojedov, stáčiarov,  kuny,  strmoše ,  priamochodce,  dlhonohy, luzverov, vydry,  párnorohov,  zaderavov,  prasce, diviaky, divoké hlodavce všetkých druhov a im spriaznené

vtáctvo lietavé i nelietavé

všeobecne výlov povolený na všetko lietavé i nelietavé, výnimky sú uvalené len na asparera, luska, červenopera, fénixa a aarhestera. Zvláštna požiadavka kráľova na výlov sov

ryby a živočíchy vodné a plazivce

všeobecne čo sa rýb týka, výnimkou je čaroústka. Následne potom výlov uvalený na hydry, leviatany, ohňoplazy, salamandry a jašterice, strašniaci a bahenné plazivce, hady všetkých druhov, lietajúce kobry, sulody, ostnatce, šupinatce, plaziaky, korytnačky všetkých druhov, sliznatky, slimáky všetkých druhov, vajcovky, palirevovia, krutusy, swulvy, draci všetkých druhov, poddraci všetkých druhov ako aj vodný tak lesný a hôrny, šupinaté potvory, mloci a rebernatce

z ostatných živočíchov nutno spomenúť

hmyz a kôrovce všetkých druhov, nezaradené chlpaté a šupinaté zvery, démoni, prízraky, duchovia vo všeobecnosti, oživlé mrtvoly, orkovia severných zemí, nie však južných.

LOV ĽUDÍ POD HROZBOU BOLESTIVÉHO MUČENIA AŽ SMRTI ZAKÁZANÝ

Lov je naplánovaný na rok narodenia kráľa kráľov Elwina a to tretieho veku  roku 1328, na poludnie pred kráľovského mesta bránov. Zúčastnený obdržia glejt a kráľovský prsteň s pečaťou, prednesú sľub a budú označený farebnými páskami, ktoré po trvanie lovu budú mať lovni pripútané na vyditeľných miestach na tele. Lov bude trvať dva roky. Po dvoch rokoch od započatia sa zhodnotí korysť a výlov a lov bude slávnostne ukončený.

Najlepší lovec obdrží z kráľovských pokladníc zlata podľa váhy vylovenej zvery, z arzenálov dostane Gwendin luk vekov a nôž Ardenwelva ktorým porazil kráľa Spruwala. Najlepší lovec bude odmenený ratolesťov z posvätného hája Viel, bude označený kráľovským cejchom, vypísaný na dosku vekov a korunovaný za kráľa lovcov a honcov. Taktiež obdrží doživotnú rentu a kráľovský prísľub priateľstva i ochrany, nehovoriac o panstve Gräd, opustené bývalím kniežaťom Hrewlanom Skúpim, ktorý bol zavraždený. Najlepší lovec obdrží družinu, koňa z kráľovských stajní podľa vlastného výberu a zvláštne miesto v halách kráľových. Titul najlepšieho lovca je doživotný a dá sa dosiahnuť len raz za vek. Tqakže lovci, bohovia a hrdinovia nech vedú vaše ruky.

 

Záverečné upozornenie. Lov môže byť ukončený len pre tri dvôvody. Smrť kráľova, vojna, príchod vyššieho zla. Z iných dôvodov nemôže byť lov ukončený, prihlásený nemusia lov dokončiť len za zvláštnyhc podmienok o ktorých rozhoduje veliteľ skupiny čo je pán, či lénny pán. O výdrži léénych pánov rozhoduje kráľ. Kráľ tiež vlastní všetku ulovenú zver až do prerozdelenia. Budete sa pohybovať po kráľovských lesoch, lúkach a riečnych a vodných plochách, preto dávajte pozor na jeho majetky.

 

ZA ZRANENIA NEZODPOVEDÁ KRÁĽ A NEBUDE DOTYČNÉMU VYPLÁCANÁ ŽIADNA RENTA PODĽA PLATNÝCH ZÁKONOV NAŠEJ KRAJINY!!!

 

drepa og veiði er heiður okkar og símenntun dýrð


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru