Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

27. SUPERKOULE - Mona Lisa - dílo č. 1

31. 08. 2011
3
18
1075


Mona Lisa bol chlap. A Leonardo vraj patril k štvorpercentnej menšine. Aj keď táto menšina vraj nie je v skutočnosti štvorpercentná. Niekedy to tak vyzerá, že ten, kto má talent, má ho len preto, že nevie, akej je sexuálnej orientácie. Príliš sa to preferuje. Potom vraj Leonardo zahorel láskou k vydatej žene a celý predchádzajúci príbeh sa neguje. Údajne šlo o manželský trojuholník. Tak či tak je jasné, že Leonardo bol skvelý umelec. A Mona Lisa je dobrý obraz. A možno vznikol len tak. Bez príčiny. Možno si ho Leonardo vymyslel z dlhej chvíle. Jednoducho tvoril. Ten príbeh nemusí byť žiaden. Preto neustále vyvoláva toľko otázok. A dnes je príbehom Mona Lisy v skutočnosti príbeh obrazu a nie predlohy. Raz, až tento obraz niekto zničí, bude svet zasa na počiatku. Tam, kde bol Leonardo, keď prvýkrát namočil štetec do farby. Nepôjde už o príbeh, ale o obraz. Dnes sa obraz kamsi stratil. Strašia tu len príbehy o jeho vzniku. A nie je to jedno? Možno Leonardo takto namaľoval svojho obľúbeného psa. Alebo susedovie kobylu?


18 názorů

Háber
05. 09. 2011
Dát tip
vdaka za vsetky komenty * jasne, bola to uvaha *

kóza
04. 09. 2011
Dát tip
Ty tě setřeli básníku, to koukáš co? :) Ale jak tě znám, kozí bobky si z toho děláš :) Prý Wolfgang :))

Od heartrate Pro soutěž KOULE Odesláno 04.09.2011 15:34:02 Předmět Kritika k dílu 27. SUPERKOULE - Mona Lisa - dílo č. 1 tipovačka: toto vyzerá na Johanna Wolfganga Amádoviča

heartrate
01. 09. 2011
Dát tip
také táranie :) částečně to už řekli za mě, blboun, MDavy & spol, je to prostě všechno jiný než originální, asi jako když někomu řeknu: dvě minuty mluv o Moně Lise, raz dva tři teď..

HH
01. 09. 2011
Dát tip
Tedy kromě posledních dvou vět.

HH
01. 09. 2011
Dát tip
To není příběh, to je soupis už známých dohadů a faktů ...

HH
01. 09. 2011
Dát tip
To není příběh, to je soupis už známých dohadů a faktů ...

...jsou to známá fakta,polemiky a dohady

Bobísek
31. 08. 2011
Dát tip
viz avox :-)

avox
31. 08. 2011
Dát tip
tak tenhle drb slyším prvně :-))

taky jsem to nekde cetla... dobry napad... T

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru