Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

2012

03. 09. 2011
3
15
1420
Autor
Karo-la

Konec je možná blíž než se zdá…Každej den si říkáme, co budeme dělat, až nám bude třicet. Jestli umřeme mladí nebo staří. Kdo bude otec nebo matka naších dětí. Napadlo tě ale, že je možná zbytečný nad tímhle přemejšlet, protože co když měli Mayové pravdu a jejich kalendář který končí 21.12.2012 skutečně předpovídá konec tohohle světa? Nebylo by se čemu divit. Příroda je ničena každým dnem víc a víc – ropa uníkající do moře, hektary pokácenejch pralesů na výstavbu továren a fabrik, lidi se k sobě neumí chovat – vždyť na světě existuje jen ZLO! Na světě není nikdo kdo by myslel a jednal úplně čistě. Říká se, že pravda a dobro zvítězí! Kde teda to vítězství je? Je to  okrádání a znásilňování, které tolikrát  není potrestáný? Kde je pomstěná krev milionu nevinnejch lidí, kteří museli zemřít a možná tady nechat  svoje rodiny kvůli nesmyslům vymyšlených lidí, kteří si říkají vláda? Kolik dětí TEĎ pláče nad ztrátou svojí zavražděné matky a otce? Kolik lidí právě TEĎ umírá hlady? Na co je tu optimismus, kterej říká že jsou na Zemi i šťastně žijící lidi? Podle mě je optimismus jenon únik před realitou! Smát se, užívat si umí každej! Kolik z nás se ale zamyslí a umí se podívat na problémy který svazuje naší Zem? Ať už, co se týče přírody, či lidstva? My jen nemáme rádi problémy, tak se je snažíme sfouknout „jedním dechem“ a vůbec na ně nemyslet, natož s nima něco dělat!

Proč se člověk nedokáže zamyslet sám nad sebou a říct si "Co to kurva dělám?". Táhnout za jeden provaz a leccos tady změnit? Protože lidstvo je rozmazlený! Kdo potřebuje hektolitry horký  vody ve vaně? Při tý myšlence že na Zemi umírají miliony lidí nedostatkem pitný vody! Zábavní průmysl vyrábí velikánský billbordy, na kterejch se celej den promítá to samý! Ty samý sračky! Ale k čemu? Jde jen o peníze. Naprázdno využitá energie! Skoro všechno je vyrobeno z ropy. Za chvíli má ropa dojít a pořád se vyrábějí ty samý nesmysly.

Auta… Dopravní prostředek, bez kterého se dneska jen málo kdo obejde. Ale jak je možný, že jeden člověk dokáže dva kilometry ujít a někdo „musí“ jet autem?! Odpověď je jednoduchá. Je to přeci „moc daleko“ a co je mi do výfukovejch plynů, které znečišťujou ovzduší a ničí tím atmosféru, která vytváří skleníkový efekt, kterým se naše Země zahřívá? Stejně jako cigareta! „Uklidňuje“ miliony lidí na celým světě z jejich „neřešitelnejch“ problémů! Napadlo někoho, kam cigaretový kouř mizí? NE!!! Protože lidi jsou sobci… Nevážej si sebe a svýho zdraví, natož někoho vedle něho! Ne, já tu ze sebe nechci dělat chytráka, který všechno ví a všechno zná. Mě jde jen o to, aby se lidi aspoň nad těmihle primitivními příklady zamysleli a tím si otevřeli klíč k dalším a závažnějším problémům!

Nikdo si toho snad nevšiml? Země se brání! Kde se berou dechberoucí tsunami, hurikány a tornáda na místech, kde nikdy nebyly? Kde se bere mor, ptačí i prasečí chřipka? Kde se bere virus, na který nejsou antibiotika? Proč tají ledovce? Jsou tady miliony let! Možnost, že z ničeho nic tajou je vskutku mizivá… Odpověď by sme  si měli najít každej sám v  sobě. Když už nic, tak se aspoň zamyslet!

Války, boje, nesmyslný atentáty na místa, na kterých žijí lidi, kteří ani neví, proč musí umřít!

Samozřejmně že atentátníky který zaútočily na obchodní centrum „dvojčat“ v USA, ani nenapadlo že v těch budovách jsou lidi kteří mají rodiny, naděje, ambice. Tohle všechno jen kvůli nenávistí dvou nebo více hlav státu. Nevím, jestli se mám smát tý stupiditě některejch lidí, nebo plakat nad nenávistí tohohle světa. Denně umírají miliony lidí po celém světě a jediný, co těsně před smrtí vidí je hlaveň ledový  zbraně! Vžij se do situace, že ráno vstaneš. Odvedeš svoje dítě do školy, spokojeně přemejšlíš nad tím, jakým malým dárkem potěšíš svou malou dceru nebo syna. Odpoledne ti ale zavolá ředitel školy s tím, že nějakej šílenej student zabil celou třídu plnou dětí a mezi nimi bylo i tvoje malé dítě! Později se dozvídáš, že student zešílel z počítačové masové hry, kde se lidi navzájem vraždili!

Neumíme si říct tři kouzelná slova: Mám tě rád/a natož aby sme to cítili. Spousta lidí nevidí kouzlo v tom, když se rodina sejde a dokáže se navzájem podržet. Spoustě lidem je k smíchu když se dva lidé obejmou a řeknou si: Miluju tě! Jen málokdo si stoupne na louku plnou květin a řekne „světu“ mír! Světu vládne faleš, nenávist, neupřímnost. Je nad náma jako velký černý mrak. Nikoho nezajímají knihy, kde je skrytá chytrost ale raději si koupěj levnej časopis kde se dočtou že  Paris Hilton odkopla dalšího milence a řídila pod vlivem drog.

Dá se něco něco změnit? Co když rok 2012 můžem zastavit tím že začnem šetřit jak přírodu tak i sebe samotný? Copak je tak těžký složit zbraně?? Říct si navzájem jak jsme pro sebe navzájem důležitý? Je těžký neřešit kdo má jakou barvu a národnost?? Protože srdce máme všichni v sobě a nezáleží na tom jestli jsi původem z Číny a nebo z Indie!! Jsme všichni stejní, všichni jsme si rovni a nikdo není víc nebo míň než já a nebo ty! Zkus se říznout do prstu. Co se stane? Teče ti krev? No vidíš. Jsme stejní! Mně teče taky!

Až když příjde „konec světa“, tak si všichni uvědomíme, jakej je život dar, jak máme svoje rodiny a protějšky rádi a věř mi, budeš se chtít vrátit zpátky O pár týdnů, měsíců, roku, nebo uplně na začátek?… Jen abys mohl svoje dřívější chyby napravit! Není škoda, že až když přijde den „D“ si tohle všechno uvědomíme a budeme litovat? Proč nezačít napravovat chyby v tuhle chvíli, kdy ještě můžeme? Třeba zítra ráno až vstaneš, nebo teď až dočteš tyhle řádky… Neřiď se NIKDY tím, že je všechna snaha změnit „TO“ zbytečná, protože všichni ostatní nic nezmění… Protože třeba i někdo jako ty si teď možná uvědomí, že by se s tím vším dalo ještě něco dělat! Kdyby si každý řekl že „to nemá cenu“ NIKDY by se lidstvo NIKAM nehnulo!


15 názorů

ve skutečnosti je to tak, že nebude konec světa. 21.12.2012 se jen vyplní to, co jsme si přáli 28.10.2011 ...

jo jo...chapu at ti Stribrnej vitr vydrzi co nejdyl...

Podle mě nikdo není neomylný a teorii Mayů o konci světa nevěřím. Předpovídali ho 2000 a nebyl, Nebude ani teď. Mayský kalendář je starý x let a já mu prostě nevěřím. :) Je to smutný co se tady děje. Já se snažila na tuto skutečnost upozornit rozesíláním podobných emailů. Nezabralo a lidé se často divili, proč jim to vůbec posílám, protože je to nezajímá a žít si můžou jak chtějí. Hm. Mě se líbí jak je to napsané, oslovilo mě to. Asi začnu vylepovat plakáty na toto téma u nás v obci. Tip

Karo-la
06. 09. 2011
Dát tip
Každej má jinej druh informací. Ty věříš tomu, že se čeští badatelé trefili do terču pravdy. Já se odkazovala na indianský kmen Hopi, Cheopsovu pyramidu, čínskou knihu napsanou xxx let před náma ( omlouvám se, název a jméno toho kdo to napsal jsem zapomněla) na Sibylu královnu ze Sáby nebo na vytvořenej server kteřej předpověděl např. pád dvojčat v USA. Samozřejmně mám jinou teorii než konec světa. Protože ale lidi znají většinou tuhle proslavenou a mediální věc, použila jsem jí. ;) O 2012 vím víc než si myslíš. :-) ;)

Karo-la
06. 09. 2011
Dát tip
Každej má jinej druh informací. Ty věříš tomu, že se čeští badatelé trefili do terču pravdy. Já se odkazovala na indianský kmen Hopi, Cheopsovu pyramidu, čínskou knihu napsanou xxx let před náma ( omlouvám se, název a jméno toho kdo to napsal jsem zapomněla) na Sibylu královnu ze Sáby nebo na vytvořenej server kteřej předpověděl např. pád dvojčat v USA. Samozřejmně mám jinou teorii než konec světa. Protože ale lidi znají většinou tuhle proslavenou a mediální věc, použila jsem jí. ;) O 2012 vím víc než si myslíš. :-) ;)

StvN
05. 09. 2011
Dát tip
Jak můžeš mluvit o něčem, o čem nic nevíš? 1. Mayský kalendář nekončí 21.12.2012 2. Nepředpovídá konec světa http://tech.ihned.cz/c1-49065440-konec-mayskeho-kalendare-v-roce-2012-omyl-tvrdi-cesti-badatele

Honzyk
04. 09. 2011
Dát tip
mile, , snazive, horlive, naivni, ale urco ne uplne blby...)))

Metta
03. 09. 2011
Dát tip
eeh, mne je dvakrat tolik a mivam silenou chut psat podobne:D

Karo-la
03. 09. 2011
Dát tip
Fruhling: Beru si to k srdci..Pro příště.. brackenridge: Děkuju za názor..:) Samozřejmně s touhle radou od tebe budu počítat...Sama sem si toho všimla. Víš jak, to je takový to že toho chceš říct hodně a pak to vypadá takhle..Dávala sem to číst učitelovi z naší střední tak sem chtěla vidět i názor váš :) Budu na to dávat bacha..:)

samozrejme jsem se podivala na tvuj vek...aaaah 18 jar! me se to budovatelske nadseni na tobe libi! kdybych ti mohla poradit, v uvahach je lepsi zamerit se na jednu hlavni myslenku, jinak to muze pusobit trochu rozplizle. ale jak rikam, obula ses do toho s vervou a to se ceni...

Fruhling
03. 09. 2011
Dát tip
Je to neutříbené, sypal jsi tam očividně, co tě napadlo. Problém je, že hanopisy světem nehýbou.

Karo-la
03. 09. 2011
Dát tip
Neboj já si tu určitou naivitu uvědomuju taky..:-)) Člověk když je zoufalej a vidí co se tady děje je schopnej i tohohle :D:-) Děkuju moc :-)

jH
03. 09. 2011
Dát tip
Vis moh bych se ti asi posmivat za pubescentni naivitu, ale je mi to sympaticky jako TEN opravdovej pubertalni text, kterejch sem taky napsal furu.. Muzu poprat snad jen hodne stesti s reformou homo sapiens na homo karo-la :))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru