Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka měsíce - Srpen 2011 - Hlasování

16. 09. 2011
1
54
3847
Autor
StvN

Hlasujte do 26.9.2011 Hlasování označte jako vážnou kritiku. Pravidla pro hlasování v klubu Povídka měsíce: http://www.pismak.cz/index.php?data=club&id=69132

 

Dokonalý chlap Yfča 2011-08-25 Nominace - 011_08  
Finská rána StvN 2011-08-08 Nominace - 011_08  
Nápad Trauma 2011-08-11 Nominace - 011_08  
NEDOMYSLITELNÁ CIGARETA Měrka_out 2011-08-16 Nominace - 011_08  
Noir Lady de Winter 2011-08-01 Nominace - 011_08  
Osudová Květoň Zahájský 2011-08-15 Nominace - 011_08  
Pan farář FAE BOMB 2011-08-20 Nominace - 011_08  
     

54 názorů

StvN: Troufám si hádat... Ten nápad je, že by se u povídek hodnotily kritéria, tzn. vtip, dialogy, fantazie, styl a zpracování, třeba formou hvězdiček? To by bylo zpestření:)

StvN
26. 09. 2011
Dát tip
Lepší než nic, ale je to taková z nouze ctnost. PM není na body. Nikdo nic nevyhrává. Fakt jde spíš o ta hodnocení, která mohou autorům něco říct. Ale budiž, přivedl jsi mě na jeden nápad, tak ti to odpustím.

Depka
26. 09. 2011
Dát tip
1 - Trauma - hodnotím hlavně nápad a fantazii autora 2 - Yfča - vtip, dialogy, pointa, styl psaní 3 - Květoň - vtip, jména, dialogy, styl psaní Stačí takhle?

Jeleněv
26. 09. 2011
Dát tip
1. Yfča Vtipně napsaná věc s nevšedním koncem. 2. Trauma Podle mě nevšední a vtipný nápad. 3. Lady de W. Zajímavé téma, zajímavá forma, dobře zpracované.

Jeleněv
26. 09. 2011
Dát tip
1. Yfča Vtipně napsaná věc s nevšedním koncem. 2. Trauma Podle mě nevšední a vtipný nápad. 3. Zajímavé téma, zajímavá forma, dobře zpracované.

StvN
26. 09. 2011
Dát tip
Jeleněv + Depka Dík za hlasování, ale každopádně musíte dodat ještě vysvětlení buď sem nebo k povídkám. Hvězdičky nebo smajlíky nemůžeme uznat. Díky za pochopení.

Jeleněv
26. 09. 2011
Dát tip
Oprava hlasování (asi bych měl jako ostatní hlasovat pro tři místa) - takže- 1. Yfča 2. Trauma 3. Lady de W.

Depka
26. 09. 2011
Dát tip
1 - Trauma 2 - Yfča 3 - Květoň

reka
25. 09. 2011
Dát tip
1. FAE: Pan farar Pro me jasny vitez tohohle kola. Dobre napsane, svezi, vtipy, ktere me bavily. 2. Kveton: Osudova S Kvetonem dost zapasim, teda hlavne s jeho vtipama. Tenhle text mi prisel asi to nejlepsi, co jsem od neho cetl, dokonce jsem se parkrat snad i pousmal. 3. StvN: Finska rana Ten text ma neco do sebe. Libi se mi jeho rytmus. Opakovani. Je to skoro jako basen, ktere jen chybi verse a strofy.

K3
25. 09. 2011
Dát tip
1) Pan farář - Chytil mě hned za srdce. Od samého počátku byl pro mě favorit pro tento měsíc. Laskavý humor, lehkost a jednoduchost psaní, lidskost, nenásilné narážky. 2) Noir - Deprimující záznam otřesného konce dvou žen, které se navzájem našly, když už ale bylo pozdě. Závažné téma. Mně ta bohatost textu nevadí, naopak... 3) Finská rána - Nejdříve jsem je vyřadil, protože mi dost dobře nezapadaly do soutěže. Nakonec jsem se k nim ale vrátil, protože jsem nabyl přesvědčení, že tak dobře vybroušený drahokam tam patří, když už byl nominovaný. Zvláštní sloh, zvláštní nálada a kouzlo. Kdyby nebyla nominována Finská rána, zařadil bych Nápad. Možná by se měly více vymezit mantinely pro to, co je "povídka" pro tuto soutěž. Asi by měla být přísnější přiznání nominace. To platí nejen pro Finská rána.

Jeleněv
23. 09. 2011
Dát tip
Jako Lakrov jsem přečet všechno a pak jsem se rozhodl, že dám hlas jenom jedný povídce, která mi nejvíc sedla svým druhem humoru, uvěřitelností dialogů, nečekaným konecm a zpracováním. Takže- 1. Dokonalý chlap - autorka Yfča Pro další místa nehlasuju, žádná další povídka mě tolik nezaujala.

Lakrov
19. 09. 2011
Dát tip
1. Povídka Osudová autora Květoň Zahájský Pobavilo mě to: - Výběrem jmen - Obsahem domácího rozhovoru - Zaměřením se na jisté rozdílnosti mužského a ženského uvažování (dámy se snaží oslňovat v domělé lepší společnosti, zatímco chlapi se jdou (s)prostě ožrat). - Oldřichovým "únikem od reality", který čtenáře posouvá (v návaznosti na celou tu příhodu) ze zábavné roviny až k určitému zamyšlení. Text možná má (16.8. měl) drobné nedostatky, ale síla dodaného humoru je přavažuje. Přečíst se mi povedlo všechny nominované; další povídka, odpovídající mému vkusu zmizela i s autorem.

Texty v první řadě hodnotím podle toho, jak na mě působí - důležitý je jestli si je zapamatuju a z jakýho důvodu 1) StvN - při prvním čtení toužím po norkovým kožichu, při druhým musím uznat, že autor ví, co píše, je to text, kterej není o prázdným tlachání 2) Měrka - kdysi jsem napsala, že píše pořád to samý, teď už si to nemyslím, ten posun tam je, jen mi vadí zbytečně přehrávaný dialogy 3) Květoň (Yfča) - obě povídky jsou sice fajn, ale nic výraznýho, myslím, že oba dva mají lepší texty - je mi jasný, že musím volit, takže Květoň (Yfča promine) Na závěr jenom snad, že je mi líto MDavy, která se smazala a tím zmizela její povídka, kterou bych původně dala asi na druhý místo.

StvN
19. 09. 2011
Dát tip
Ychtil - obávám se, že pro MDavy nemá smysl hlasovat. Ten odkaz pro jistotu stáhnu, nečekal jsem, že si to někdo takhle vyhledá. Takže můžeš vybrat jinou povídku.

Marcela.K.
19. 09. 2011
Dát tip
Tak znova - vylučovací metodou ... 1) Květoň 2) Lady de Winter 3) STvN ( i když to je jen miniatura) Kritiky u textů.

Ychtil
18. 09. 2011
Dát tip
1. Yfča 2. MDavy 3. Měrka O pořadí rozhodovalo zpracování, vtip, nápad. MDavy jsem vygoogloval. Naštěstí byla v archivu.-)

Winter
18. 09. 2011
Dát tip
No dobře, tak zahlasuju. 1) StvN 2) Měrka out 3) Trauma Ad. 1 Sice jsem si v duchu StvNovy poučky říkal, že povídky začínající probuzením, nejsou košer, navíc tohle není ani povídka, ale zároveň je to jediný text (pominu-li Měrku, kde se o tom jakože můžem hádat), který se snaží o hlubší náhled do člověka a není to jen vtipná miniaturka. Trochu si nejsem jistý, že s chladem přichází vysvobození, ale což... Ad. 2 Tenhle Měrka se mi líbil, zvlášť poslední odstavec, který mi připadal jako nějaký zkomprimovaný román. Je sice na pováženou, jestli je to plus nebo mínus, ale je to něco o trochu jiného než obvykle. Ad. 3 text se dobře četl, odsýpal, to mi v tomhle případě docela stačilo.

čtenář
18. 09. 2011
Dát tip
Příliš mnoho pih jsem nenašel....

čtenář
18. 09. 2011
Dát tip
1 - Yfča 2 - FAE BOMB 3 - Měrka Yfča - velmi dobře napsaný, nečekaná pointa Měrka - jako vždy čtivý a také dobře napsaný FAE - vtipný + dobrá pointa

StvN
18. 09. 2011
Dát tip
1. FAE BOMB 2. Měrka 3. Yfča První místo je pro mě jednoznačné. Měrka s Yfčou mají texty celkem zvládnuté, takže se dají v pohodě přečíst od začátku do konce, což potěší.

1. Fae bomb 2. Kvetonik 3. Yfca Vsechny tri povidky skvele napsane, bezesporu talentovani pismaci. Poradi se rozhodovalo tezko, ale na fae me zaujal vtip, plynulost textu, myslenka. Kveton je proste profesional a ctenare vtahne okamzite do deje. Jak pouziva jazyk a vyuziva vsech literarnich prostredku, to je proste velky talent a poctiva prace. A yfca je samozrejme stalice, ktera nezklame.vtipne a propracovane od a az do z. Chci podekovat organizatorum povidky mesice, dobra prace!!!

Marcela.K.
18. 09. 2011
Dát tip
Vůně, už tu nějaký ten pátek jsem... autoři se mažou celkem běžně. Nevidím v tom nic, co by stálo za pátrání. A důvody které je k tomu vedou jsou spíš jejich osobní věc. Kdyby je chtěli zveřejnit, jistě by to udělali :-)

StvN
17. 09. 2011
Dát tip
Nevím. Musíme to probírat tady?

StvN
17. 09. 2011
Dát tip
Nevím.

No právě, a ty víš kam? Není ani na PP. Ta její povídka byla fajn. Škoda.

StvN
17. 09. 2011
Dát tip
Spis kam zmizela MDavy.

Kam zmizela povídka od MDavy?

Bobísek
17. 09. 2011
Dát tip
1. Yfča - Dokonalý chlap 2. Měrka_out - NEDOMYSLITELNÁ CIGARETA 3. FAE BOMB: Pan farář O pořadí rozhodlo zpracování, vtip, čtivost. S třetím místem jsem váhal mezi Květoněm a Fae. :-)

Janina6
17. 09. 2011
Dát tip
1. Lady de Winter: Noir 2. StvN: Finská rána 3. FAE BOMB: Pan farář Kritiky jsou u povídek. Četla jsem všechny a vůbec se mi nerozhodovalo snadno, protože mě většina textů něčím zaujala. Máme tady hodně šikovných autorů, z toho mám radost. Nakonec jsem přihlédla prostě k tomu, co mi bylo čtenářsky nejbližší.

StvN
16. 09. 2011
Dát tip
Nemusí to být dnes.

Marcela.K.
16. 09. 2011
Dát tip
Já vím, jen jsem utahaná z práce. Ještě je čas, můžu se vrátit později a napsat své dojmy ze čtení ostatních povídek, ale dnes to nebude.

StvN
16. 09. 2011
Dát tip
Smyslem PM není najít jednoho vítěze, ale obecně podpořit prózu na Písmáku.

Marcela.K.
16. 09. 2011
Dát tip
Asi ano, ale on to stejně vyhraje Květoň ;-)

StvN
16. 09. 2011
Dát tip
Marcela - opravdu další dvě místa nejdou najít?

StvN
16. 09. 2011
Dát tip
VůněSlov, myslím, že se o tom mluvilo minule a výsledek byl takový, že je lepší to rozdělit.

Marcela.K.
16. 09. 2011
Dát tip
Ale já si jich přečetla víc, jen to u mě prostě ta Květoňova vyhrála na celé čáře.

StvN
16. 09. 2011
Dát tip
Vůně slov, dík za kompletní hlasování, ale asi bude třeba druhé a třetí místo oddělit.

StvN
16. 09. 2011
Dát tip
No holky, jestli jdete hlasovat do PM jen pro svého miláčka, tak to ztrácí smysl. Tipů má dost. PM je o tom, že si přečtete víc povídek a napíšete k nim nějaké názory. Zkuste to. Díky.

Marcela.K.
16. 09. 2011
Dát tip
Nejradši bych napsala 1) Květoň 2) Květoň 3) Květoň Za vtip, množství nápadů(stačilo by na tři povídky), schopnost čtenáře chytit a nepustit... Bavilo mě to číst dokonce dvakrát hned za sebou.

StvN
16. 09. 2011
Dát tip
Díky. Žádné další povídky si nepřečteš?

Anita09
16. 09. 2011
Dát tip
1.Květoň, povídka je humorná a napsaná s lehkostí opravdového spisovatele, pěkně se to čte. Líbí semi i styl jakým prolíná skutečnost a snění.

Anita09
16. 09. 2011
Dát tip
1.Květoň Zahájský, protože je nejlepší.

StvN
16. 09. 2011
Dát tip
Anita09 - díky za hlas, ale takhle to nebude stačit. Abychom mohli hlasování uznat, je třeba uvést nějaký co možná literárně opodstatněný důvod. Takhle to vypadá, že hodnotíš autora, a ne jeho dílo. Díky za pochopení.

Anita09
16. 09. 2011
Dát tip
1.Květoň Zahájský, protože je nejlepší.

1. Měrka. Nejen proto, že jsem ho nominoval, ale hlavně proto, že jako vždy překvapil (a to už ho mám načteného) spoustou netradičních obratů, originálním humorem a vůbec:) 2. Květoň. Za rutinu a vypsanost. Trošku mi vadil slang, který se možná hodí do dialogů, ale ne do scenérie, ale to je možná jen můj subjektivní dojem.

Prosecký
16. 09. 2011
Dát tip
1. Květoň Zahajský, Osudová: kvalitně odvedené řemeslo. 2. Yfča, Dokonalý chlap: živelné řemeslo od osoby s talentem. Ani první ani druhá není nějak inovativní. Ostatní ale nemají ani dostatečné literární kvality a nápad.

Danny
16. 09. 2011
Dát tip
1. Květoň Zahájský: Osudová - tato povídka mě zaujala hodně. Výborný nápad s prolínáním dvou rovin, dobře zpracovaný. Vtipy plynoucí z konverzace v hospodě mě pobavily. Prostě celkově moc líbilo. 2. Měrka - Nedomyslitelná cigareta - klasický "měrkovský" text dobře odsejpal a pěkně mě osvěžil četl jsem i ostatní povídky, ale nezaujaly mě

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru