Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TŘI JÁ

27. 09. 2011
27
19
1977
Autor
brackenridge

“Po pravdě řečeno

Podtrženo sečteno

Šoupnete mě do kremačky

Budu na prach na psí sračky“

Lidové rozpočítadlo, cca 1957

 

Tři já: Jak vidím sebe sama, jak si myslím, že mě vidí ostatní, a jak mě ve skutečnosti vnímá okolí.

 

„Tak to by bylo pro dnešek vsjo, nashledanou zítra,“rozloučila se třídní Hrachorová s novou primou. Rozprchli se do všech stran. Jen Markéta zůstala sedět.

„Počkej, prosím tě, pojď sem,“ zašeptala.

Proč já? S touhle divnou holkou jsem se rozhodně kamarádit nechtěla. Měla mastné vlasy.

„Nemáš vložku?“

„Jo, počkej, mám někde.“

Tak to bude průšvih. Dlouhovlasá dívka se rozpačitě nadzvedla ze sedadla.

„Je to vidět?“

Zadek bílých džínů se rudě chechtal světu. Krvavá revoluce. Brr.

„No, není to tak hrozný. Ale radši si přes to dej svetr.“

Přepásala se mým zeleným svetrem.

„Už si ho klidně nechej.“

„Tak dík.“

Bylo mi jí trochu líto (trapas hned první den gymnázia), trochu jsem byla otrávená kvůli svetru (matka zas bude mít blbý kydy) a trochu jsem se cítila povýšeně (to mně by se nestalo, já mám svoje dny naplánované v kalendáriku a hygienické potřeby nosím již tři dny předem!).

 

Markéta.

 

Srazila jsem se s ní v Kenvelu. Moje teenagerka se přehrabovala ve slevové hromadě a třídila svršky na „hnus“, „vopruz“ a „nářez“.

Markétiny vlasy trochu prošedly, ale typická pro ně mastnota zůstala.

„Ježiš ahoj,“

„No nekecej! Jak dlouho jsme se neviděly?“
„Co... Deset, patnáct járů?“

Několik prázdných vět, poplácání, ztráta času asi.

„Jsem poslankyní,“ vypadlo z ní konečně.

Pochválila jsem ji (chvála nic nestojí a každého potěší).

„Já vím, že jsi mi na gymplu vždycky fandila.“

Usmála jsem se.

Markéta si uhladila nemoderní sako, které sahalo do půli zadnice narvané do jasně bílých plátěných kalhot.


19 názorů

a2a2a
03. 07. 2012
Dát tip
Nejsem si jistý mottem textu, ale co oceňuji, jak svěže, živě je to napsáno, četlo se to velmi dobře, četl jsem od tebe dnes více textů, určitě ti nelze upřít cit pro ironii a satirický humor, to ti upřímně docela závidím, je to potenciál, se kterým se dá dost udělat.

jejdavilda
29. 09. 2011
Dát tip
*

Oldjerry
28. 09. 2011
Dát tip
Klobouk dolů. Co všecko jsi do toho kraťasu stačila nacpat... i zátěž na bílé kalhoty.

Kapsa
28. 09. 2011
Dát tip
Dobré počtení. Svižně napsané...

...isemse usmál*

BigBivoj
27. 09. 2011
Dát tip
:)*

..co bys chtěla od poslankyně? ..fujtajbl:)))

Merxanta
27. 09. 2011
Dát tip
Já ti nevím. Vidím tě nějak blbě - asi.

StvN
27. 09. 2011
Dát tip
Transpozice?

100Wzarovka
27. 09. 2011
Dát tip
Learyho test jak vyšitý, teda skoro! :-))) Jak jsme se narodili, tak umřeme - většinou

To jsou ty dobré skutky. Kdybys jí ten svetr tenkrát nepůjčila, tak dneska cukruje vdolky v pekárně.

dadadik
27. 09. 2011
Dát tip
:)

Háber
27. 09. 2011
Dát tip
všeTko sa vracia *

renegátka
27. 09. 2011
Dát tip
nepoučitelná Markéta,ale plat poslankyně jí umožnil vyměnit svetr za sako, já to vidím pozitivně

srozumeni
27. 09. 2011
Dát tip
Občas se někdy zastaví čas...**

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru