Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Když mám Tebe...

17. 11. 2011
0
6
730
Autor
Comitia

Můžu mít nad hlavou modré nebe,

můžu penězi dláždit náměstí.

Nejkrásnější mi je, když mám Tebe,

tvá láska je to, co mi schází ke štěstí.

I celý můj spánek tvým srdcem prochází,

ráno se probouzím a moje červená komora buší.

Dívám se z okna, odkud ke mně přicházíš

a nemůžu se vynadívat, jak Ti to sluší.

Něžně mě políbíš, přikryješ rameny,

tvá vůně je to, co mě tak krásně naladí.

Cítím, že je to pro náš život dobré znamení,

když máš vedle sebe někoho, kdo tě ve správný čas pohladí...


6 názorů

Comitia
01. 01. 2012
Dát tip
Píšu tak jak jsem to prožila a jak to cítím.A také děkuji za kritiku.

Poezie je věc prožitku, nikoliv mechanického cizelování jazyka podle formalizovaného stylu. Pište si, jak to cítíte. Protože bašeň není krásná podle dokonalosti druhého nebo čtvrtého dvojverší, ale svou autenticitou a silou emocí a myšlenek. Je to náhodou hezká báseň, co jste napsala.

Comitia
19. 11. 2011
Dát tip
Děkuji za radu :-)

Rajmund
19. 11. 2011
Dát tip
Interpunkci na koncích veršů můžeš klidně vynechat. 1. dvojverší-peníze nejsou tak důležité, aby přehazovaly pořadí slov. /můžu dláždit penězi náměstí/. 2.dvojverší-(překlep v prvním slově?) Sděluješ zde zjevnou pravdu bez okolků. 4.dvojverší-trochu nelogická zkratka, v kontextu k celku nesouvislá. 5.dvojverší-postačuje vůně, která naladí. 6.závěr-Slovo "cítím" je poněkud nešťastně zvoleno. Vzhledem k předešlé expozici vůně není jasné, zda se to slovo vztahuje k citu nebo k čichu. Měla bys popřemýšlet o možnostech členění básně do slok a o formálních náležitostech, které verš potřebuje.

Comitia
17. 11. 2011
Dát tip
Neměla jsem odvahu něco tady vložit...

Rajmund
17. 11. 2011
Dát tip
Co jsi dělala od 13., když publikuješ až dnes?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru