Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Desatero zdravého rozumu Homo occidentalis

09. 01. 2012
0
5
340
Autor
molodec

1. Měj pevný žebříček hodnot: nejvýše stojí láska mezi lidmi, potomstvo, ne tvoje zdraví, jak se uvádí.

2. Měj duchovní život, víru a duchovní hodnoty (jednej a mluv pravdivě, jednej čestně, važ si přátelství), vzdělávej se, hledej pravdu a podstatu, poznávej. Kochej se krásou všeho druhu.

3. Vytvářej a udržuj hodnotné a opravdové vztahy s lidmi.

4. Chovej tak, jak to cítíš, nepřetvařuj se, buď sám sebou, buď přirozený, opravdový, neměj strach z ostatních. Ber se takový, jaký jsi. Měj svoji lidskou a mužskou/ženskou důstojnost.

5. Neustále se ptej, zda li má tvé počínání smysl, buď užitečný a užívej si života.

6. Pravidelně fyzicky cvič, buď aktivní, tělo je pro pohyb stvořeno, cvič i senzomotorické cviky.

7. Poslouchej a uspokojuj zdravě své potřeby, poslouchej své instinkty, dopřej si požitky v rozumné míře.

8. Nepotlačuj negativní emoce, vybíjej je, i pokud směřují vůči jiným lidem.

9. Nestresuj se, nespěchej, nebuď nervózní a upjatý.

10. Když si potřebuješ odpočinout, odpočiň si. Odreagovávej se i aktivně koníčky. Život je o aktivitě a odpočinku.

 

Podle mě to jsou takové obecné zásady, kterými by se měl řídit současný "západní" člověk.

Možná to zní trochu jako z motivačního CD pro zakomplexované:-), ale jinak to napsat nejde.


5 názorů

vk
10. 01. 2012
Dát tip
pripomenulo mi to Knihu lesní moudrosti ;-)

Norsko 1
09. 01. 2012
Dát tip
o kochání krásně vypráví jeden známý český film. nic není tak černobílé, jak uvádíš. příručka pro potěr katechetů?

VH64
09. 01. 2012
Dát tip
A nestačí "Žij a nech žít."? Tyhle "návody" jsou poněkud ošemetná věc. Mají podivný sklon zvrhávat se v dogma, za která je třeba bojovat.

Max Hutar
09. 01. 2012
Dát tip
Nevím, jestli forma internetu unese takový seznam... tohle není nic nového

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru