Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka měsíce - Prosinec 2011 - K vyhlášeným dílům

Výběr: Lyryk, Danielane, Zuzulinka, Pomerančová
23. 01. 2012
15
32
2739
Autor
.duke.

Za prosincové kolo minulého roku bylo do Povídky měsíce nominováno pět děl. Šest hlasujících uživatelů: zendaJanina6K3, Lakrov,Rášek, těša zvolilo na první tři místa autory: StvN (10 bodů), Edvin1 (7 bodů) a Madlen7 (5 bodů).

1. místo

StvN,30tiletý Štěpán z Písku, na Písmáku od července 2000, zvítězil s prozaickou miniaturou Ježíšek naruby. Miniatura je popisem pracovního dne jednoho exekutora, který na Štědrý den staré ženě zabavuje v bytě majetek. Dílo k dnešnímu dni dostalo dva výběry (Lyryk, Pomerančová) a od čitatelů 30 tipů.

Čitatelé dílo hodnotili slovy jako: tragikomické, mrazivě přesné, akurátní. VůněSlov vytýká dílu příliš zjednodušenou dějovou linii.57188418432178751875 oceňuje autorovu schopnost psaní krátkých próz, námět díla mu však připadá trochu okázalý. Styl považuje za chladný a přímočarý, jazyk oddramatizovaný, obsah melodramatický. Edvin1 vnímá dílo jako zručně sepsané, DavidaPetrika oslovilo, že povídka nemoralizuje. Guy a Květoň Zahájský se shodli, že žena, které jsou věci zabavovány, má štěstí, že jí zůstala alespoň židle.Winterovi vadí poslední odstavec, kde je podle něj hlavní hrdina vylíčen jako asociál, K3 těša polemizují nad funkčností poslední věty díla.

2. místo

Povídka Byl Štědrý večer (část rozsáhlejšího celku) Edvina1, 63letého Zdislava Wegnera z Havířova, který v současnosti vyučuje polštinu, na Písmáku od října 2008, je zasazena, podobně jako vítězná miniatura, do období Vánoc. Dílo k dnešnímu dni dostalo od čitatelů 10 tipů. Osamělý starý muž na vozíčku v šestém patře činžovního domu při pohledu z okna vzpomíná na své děti, vnoučata, vztah s přítelkyní Mařenou. Starý muž se v afektu pokouší vstát a omdlí. Sousedi mu přijdou na pomoc. Sousedka u něj zůstává a zvedá telefon, v kterém se ozve Mařena, která muže nechává pozdravovat, i od jeho syna. Po půlnoci sousedka v bytě starého muže usne. Neslyší tak jeho smrtelný chrapot.

3. místo

V pasti, povídka Madlen7, Magdalény, 18tileté studentky z Olomouce, která je na Písmáku od listopadu 2011, dostala k dnešnímu dni 5 tipů. Děj začíná narozeninovým dnem 17tileté Naděždy, která příběh vypráví. Prostředím je dům, ve kterém dívka bydlí společně s babičkou a matkou. Babička s bizarnímí projevy v chování a paranoidním nastavením, které se však v průběhu vyprávění stává opodstatněným, brojí spolu s dcerou a matkou proti kontrole, která nečekaně do domu přichází. Od začátku do konce příběhu není jasné, proč je dům a osoby v něm kontrolován, atmosféra povídky je však příznačná svou naléhavostí.


32 názorů

.duke.
03. 02. 2012
Dát tip
a spustilo se to tím uchem?

hynajs
03. 02. 2012
Dát tip
ne, jde to od nohou

.duke.
03. 02. 2012
Dát tip
to chce čistit asi

hynajs
03. 02. 2012
Dát tip
děsivej smrad

.duke.
03. 02. 2012
Dát tip
to nemělo pomoct: napiš, co cítíš

hynajs
03. 02. 2012
Dát tip
nepomohlo to

.duke.
03. 02. 2012
Dát tip
jo, za levý ucho se chyť

hynajs
03. 02. 2012
Dát tip
za své?

.duke.
03. 02. 2012
Dát tip
chyť se za ucho

hynajs
03. 02. 2012
Dát tip
vyber si

.duke.
03. 02. 2012
Dát tip
za co se chytneš ty?

hynajs
03. 02. 2012
Dát tip
stývnovi je třicet? huskyyyy.. jako recenze je to otřesné a ti, kteří tomu dali výtěr, by se měli chytit..za místo k výtěru

feferonka
26. 01. 2012
Dát tip
ale jo..akorát mi to přijde jako popis děje na DVD, nemusím si to pak už pouštět. :) ale oceňuju snahu, práce je vidět. *

Janina6
26. 01. 2012
Dát tip
Bezva!

StvN
26. 01. 2012
Dát tip
:)

Zuzulinka
26. 01. 2012
Dát tip
taktéž, oceňuji nápad a práci s tím spojenou

.duke.
26. 01. 2012
Dát tip
tak máme vítěze povídky měsíce místo úvodníku: to je prima! prestiž vzrůstá - třeba se to projeví i na kvalitě. dík dero.

Lyryk
26. 01. 2012
Dát tip
to je skvělé pojetí soutěže, jsem hlupák, že to nestíhám sledovat;

těša
24. 01. 2012
Dát tip
paradni, nejvic ocenuju ten rychlej vhled - a nejvic asi shrnuti kritik u stvnovy povidky: pokud bys planoval pokracovat priste, zajimalo by me to i u ostatnich.

.duke.
24. 01. 2012
Dát tip
fór?

Hej duke, dobrý fór:)))

.duke.
24. 01. 2012
Dát tip
dik.. metto: kdybych měl více času..

Janina6
24. 01. 2012
Dát tip
Pěkně ses rozepsal, nasadil jsi nám dalším vysokou laťku :-)

Metta
24. 01. 2012
Dát tip
dobre, dobre - nechces tam dat i povidky nemedailove?

Dero
24. 01. 2012
Dát tip
Tohle je super.

StvN
24. 01. 2012
Dát tip
Kdyz to tak ctu, tak se mi zda, jako bych ty povidky pred tim vubec necetl. Dobra prace. Myslim, ze to takhle muzeme zkusit do budoucna delat.

Na co číst celé povídky, když máme duka =)

heartrate
24. 01. 2012
Dát tip
ovýborná recenze

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru