Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Láska španielskeho baroka

09. 01. 2002
2
0
1247
Autor
Naso_kritik

Hospodársky denník. Dnes.

Od babylonského pomätenia jazykov majú milovníci poézie tú smolu, že ak chcú poznať skvostné literárne diela iných národov, musia sa naučiť príslušný jazyk, alebo sa spoľahnúť na literárnych prekladateľov, vďaka ktorým národné literatúry zuniverzálnievajú. O malé rozšírenie univerza španielskej barokovej poézie sa na Slovensku (a možno aj v jazykovo príbuznej Českej republike) pričinil slovenský literát Ján Zambor, ktorému nie tak dávno v Slovenskom spisovateľovi vyšla kniha Zaľúbený prach. Ako vo svojom doslove uvádza zostavovateľ antológie, španielska poézia šestnásteho a sedemnásteho storočia, teda renesancie a baroka, dosiahla takú umeleckú vyspelosť, že je právom považovaná za súčasť Zlatého veku národnej literatúry. K dvanástim autorom a autorkám (zo Španielska a Mexika), Ján Zambor v závere knihy napísal krátku prezentáciu a stručnú charakteristiku ich diel, čo čitateľovi pomôže lepšie pochopiť ich tvorbu a hlavne kontext doby, v ktorej tvorili.


Bix
21. 02. 2002
Dát tip
Skvelá úvodná veta !! ( Až na to hrozné slovo "zuniverzálnievajú" ( bolo to tak ? ) - viem, že rád tvoríš, ale predsa :o)) ) Viem, asi si musel ísť dosť do všeobecnosti, ale mne chýbajú práve špecifiká tejto zbierky...niečo, čím by si ma v recenzii nadchol a odporučil mi...a navnadil ma hneď bežať do kníhkupectva :o) Aj tak.

mhruzik
06. 02. 2002
Dát tip
Ján Zambor bol okolo Vianoc aj u nás, síce najskôr na prednaske pre studentov, ale potom...sme prebehli celým špan. mysticizmom, prejduc cez názory fr. Henriho Bremonda a končiac u básnikov katolíckej moderny. Vnášaš do plachiet HD dobry kulturny vietor.*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru