Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

prosím o názor

12. 02. 2012
1
7
596
Autor
Ireto

PROSÍM O KRITIKU A NÁZORY

ďakujem,

----------------------------------------

 

Bezcieľne blúdil nočnou tmou a hľadal únik zo sveta, ktorý mu už dávno neposkytoval čo túžil mať. Ako orol plachtí spozornejúc pri náznaku koristi no tej už niet. Sen je ohrozený druh čo nenachádza záchranu na tomto mieste.

Ponuré, povädlé ihrisko mesiaca žiary však vystrieda čoskoro deň a ty spásu v ňom nájdeš, ty, čo o pomoc voláš.

Však stále je noc.

Beztvarý prízrak sa hustou hmlou blíži a pokúša ťa,
beztvarý prízrak sa hustou hmlou plíži a ponúka ťa,
bezodná studňa strachu kýže tak rýchlo sa neplní.

Pozbieraš zbytky síl a vyriekneš prosbu o návrat k tým časom keď nevidel’s hrozbu.

Stále ťa mám, stále ťa mám vo svojej moci,
stále ťa mám a brániš sa, hoci,
stále ťa mám a všetci tí cvoci,
hovoria zobuť sa!
--už niet pomoci.
 


7 názorů

Janina6
13. 02. 2012
Dát tip
Těžko si udělat názor na takový kratičký text, kde není jasné, o kom je, o co v něm vlastně jde. Patrná je snaha o poetické vyjadřování. Metafora "sen je ohrozený druh" je zajímavá, ale přechod k rýmování, navíc hodně jednoduchému, moci-hoci-cvoci, není myslím moc šťastným krokem. Spolu s použitím "silných" slov jako záchrana, spása, bezodná studňa strachu, ve mě vyvolává dojem, že je to psané na efekt. Snaha vyvolat atmosféru by tu byla, ale kazí ji použití dobře známých, až otřepaných slovních "rekvizit", jako plížící se přízrak, zbytky sil, prosba a hrozba... Pro mě nic nového ve stylu psaní a obsah jen lehce načrtnutý, takže ve výsledku trochu rozpačitý dojem.

vk
13. 02. 2012
Dát tip
základ je gramatika napríklad zobuť sa = vyzuť sa

Fruhling
12. 02. 2012
Dát tip
A o čem to vlastně je?

Skarabea
12. 02. 2012
Dát tip
strašne patetické...skús dať na papier "svoje skutočné pocity" a vyhýbaj sa veľkým slovám ako moc, spása a takým spojeniam ako ihrisko mesiaca žiary... a premýšľaj nad tým čo píšeš a veľa čítať...

Honzyk
12. 02. 2012
Dát tip
...pro me az moc pesimos...myslim si, ze je dobre se vyrvat, ale nejde vecne mlatit hlavou vo zed, no:D

Anděl
12. 02. 2012
Dát tip
To je dobře, že už niet pomoci.Tak to cítím já.Mně se líbí grafické uspořádnání odstavců. Dobře se to čte a snáze se přemýšlí nad náročným textem, abstraktními obrazy i zvláštními metaforami. Uspořádání připomíná poezii , čili text plyne jako verše až do vyvrcholení. Proto se dá snáze k textu vracet a přemýšlet nad ním nebo se jen tak vciťovat. Každý odle svého.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru