Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

"Nevychádzaj von, vráť sa späť do svojho vnútra, v ľudskom vnútri prebýva pravda."

28. 02. 2012
0
0
2668

 

"Nevychádzaj von, vráť sa späť do svojho vnútra, v ľudskom vnútri prebýva pravda."

Tieto navonok jednoduché slová filozofa a teológa Aureliusa Augustinusa vyjadrujú hlbokú myšlienku. Povedala by som, že sa dokonca v tejto myšlienke ukrýva aj duchovnosť. Z čoho vyplýva, že na tento výrok by som sa mohla pozerať 2 pohľadmi: filozofickým a teologickým.

 Z citátu je zrejmé, že je to citát o ľudskom vnútri, resp. o sile ľudského vnútra. Z teologického hľadiska by sa dalo jednoducho povedať, že je to o ľudskej duši. Alebo je to o sile Boha? To už závisí od toho kto a ako sa na to pozrie.

Ľudia sa niekedy navzájom ovplyvňujú bez toho, aby si toho boli vedomí. Teraz nehovorím o manipulovaní, ale o situáciach v bežnom živote. Veď koľkokrát sa nájde človek, ktorý nevie vyjadriť svoj názor a uzatvára sa pred sebou a svojimi myšlienkami? Takýto človek sa zväčša prikloní k silnejšej väčšine a to už je jedno, či má tá väčšina pravdu či nie alebo či koná správne či nesprávne. Neúplným príkladom môže byť aj situácia zo školského prostredia. Napríklad nejakého dobrého žiaka dajú k zle učiacim sa a naopak. Keďže by bol taký žiak sám v triede tak je veľká pravdepodobnosť, že sa stane tiež dobrým alebo zlým žiakom. Neúplný príklad je to preto, lebo tento žiak, či dobrý, či zlý sa nezdržiava len v škole, ale aj mimo nej, kde na neho môžu pôsobiť ľudia inak.

Alebo aj pri jednoduchých rozhodnutiach v živote. Človek neverí sám v seba a rozhoduje sa proti svojej mysli, proti svojmu srdcu. Je množstvo takých situácii všade okolo nás, ale nie vždy si tieto siutácie človek uvedomuje.

 Tým všetkým by som chcela vyjadriť, že ak by človek počúval svoje vnútro alebo Boha vo svojom v nútri, tak dokáže byť silnejší. Teraz nechcem, aby sa všetci obrátili k Bohu, ale len jednoducho, aby verili v silu svojho vnútra, ducha, podvedomia... Jednoducho, aby človek veril sám v seba, lebo vo vnútri sa ukrýva pravda...

Čo ak by sa každý čloek riadil len svojim vnútrom-Boli by tieto rozhodnutia správnejšie, lepšie? Dalo by sa to vôbec v dnešnom svete? 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru