Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Velikonoční II.

04. 04. 2012
1
2
685
Autor
Medjídek

Jako bychom nastokráte tak sami nečinili, jako by nastokráte nebylo tak učiněno nám...

Izajáš 53
...3Byl v opovržení, kdekdo se ho zřekl, muž plný bolestí, zkoušený nemocemi, jako ten, před nímž si člověk zakryje tvář, tak opovržený, že jsme si ho nevážili.
4Byly to však naše nemoci, jež nesl, naše bolesti na sebe vzal, ale domnívali jsme se, že je raněn, ubit od Boha a pokořen.
5Jenže on byl proklán pro naši nevěrnost, zmučen pro naši nepravost. Trestání snášel pro náš pokoj, jeho jizvami jsme uzdraveni.
6Všichni jsme bloudili jako ovce, každý z nás se dal svou cestou, jej však Hospodin postihl pro nepravost nás všech.
7Byl trápen a pokořil se, ústa neotevřel; jako beránek vedený na porážku, jako ovce před střihači zůstal němý, ústa neotevřel.

Bolesti jsem z nich snímal,
léčil nemoci,
konejšil utrpení,
z mrtvých křísil k Životu,
a jejich hříchy na sebe vzal...

A hle, pojednou,
oni tu čistí,
uzdraveni,
tupí mou bezmoc,
šklebí se otevřeným ranám,
a ošklivý se nad mou ubohostí
posměšnými slovy...

Jsi - li syn Boží, sestup z kříže...


2 názory

"ošklivý" - je poměrně výrazná pravopisná chyba. - Mám-li číst, i pasáž "Izajáš [...] neotevřel." jako volný verš, potom říkám, že to volný verš není a do básně nepatří. Pasáž "Bolesti [...] sestup kříže ..." rytmem volného verše více připomíná báseň. - Ovšem působí na mě jako citát z Evangelia, nebo apoštolského listu, kancionálu apod. - Styl je příliš převzatý, bez nijaké nápadité novinky.

Anděl
04. 04. 2012
Dát tip
K zamyšlení.Divné s "těmi číslovkami" a velkými písmeny, špatně se to čte.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru