Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tramvaj

10. 04. 2012
1
2
231
Autor
Foxx
Je sychravé podzimní dopoledne,ale slunce je skryto za mraky.Ulice vypadá opuštěně.
Nikdo nikde s vyjímkou mladé dívky stojící na tramvajovém ostrůvku.Vítr jí čechrá plavé vlasy.
Ona si je uhladí,chvíli stojí bez pohybu,ale pak se náhle otočí dozadu a usměje se na holčičku,která stojí za ní.
Holčička zamrká a vypadá,že je sama překvapená,že je tady,uprostřed velké ulice.S dívkou,která nejspíš čeká na tramvaj.Vznikla tady jen tak,jako by z mlhy náhle zhmotněla...
Obě dívky mají na sobě bělostné noční košilky.Vypadají lehce a podivně nadpřirozeně.
Holčička je jako anděl.Má bílé vlasy,naivní modré oči.Kolem pravé ruky má omotaný papír s číslem 4038.Natáhne ručku a strhne si číslo s jakousi podivnou melachonií.
Druhá dívka mlčky zvedne levou ruku.Kolem zápěstí má chatrný papírový náramek s vytištěným 4039.Také ho roztrhne a zahodí.

Prudký závan větru a papíry jsou pryč.Jen dvě dívky tu stojí a dívají se na sebe.
Bělovláska se náhle vrhne k plavovlásce.Ta ji chápavě sevře v náruči,a už mladší holčičce stékají po tvářích slzy.
Jejich objetí přeručí zvonek.
Tramvaj přijela.
Nasednou?
Ano.
Vzaly se za ruce a dívka pomohla holčičce nastoupit.Sama vlezla za ní.
Tramvaj odjela.
...
Na bílém lůžku leží dvě holčičky přitulené k sobě.Jedna je mrtvá,druhá umírá.
Mladší bělovláska s posledním vypětí sil otevře oči a pohladí starší dívku po vlasech.
Pak se usměje,ruka ji klesne a její hlava se bezvládně odkloní.
,,Číslo 4038 a 4039 podlehly pokusu",ozve se areálem metalický ženský hlas.

2 názory

Petrusha
11. 04. 2012
Dát tip
mo najskôr prvá veta, ako môže spojiť dve doplňujúce sa časti vety spojkou ale? Je sychravé podzimní dopoledne. Slunce je skryto za mraky To sa predsa nevylučuje, aby tam bolo ale ... k obsahu zámerom bolo zrejme bolestivé zdelenie nejakej udalossit, či príbehu, však máme tu len nejaký opis a záver ... niečo, čo by to pojilo (apsoň podľa mňa) chýba

DavidPetrik
10. 04. 2012
Dát tip
Zaujalo me to celkove. Na konci mrazive. Jen prvni odstavec je zbytecne popisny, nektere ctenare odradi. Nejasnost pointy ozvlastnuje text, ale take se kvuli ni drbam ve vlasech - co to vlastne chtel rici? text je ale trochu ochuzeny a plochy. A nametem spise miniatura, nezli povidka. Ale davam tip, abych podporil a preji energii pri dalsim psani.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru