Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Denník profesionálneho smoliara, alebo ako vy-ebať so systémom

21. 05. 2012
0
0
464
Autor
Tom Magnolia

 

Streda

 

Áno, tak k tej idey. Neviem, či niekto z vás niekedy čítal majstra Dostojevskeho. Asi nie. Ak áno, tak pre mňa majstra. Majstra preto, že bol na tom podobne ako my. Videl, že to asi nikam nevedie a že veci sú zlé. Takisto rozmýšľal ako to celé vyriešiť, vymyslel si svoju ideu. V konečnom dôsledku pochopil, že to ajtak nič nevyrieši, a že bude musieť ovplyvniť aspoň nasledujúce generácie. Hah, aké povážlivé, že porovnávam naše situácie. Radšej sa vrátim k podstate, moja idea – rozhodol som sa, že to všetko nenechám len tak. Neprispôsobím sa, neprijmem všeobecné pravidlá hry, nebudem sa ani alibisticky tváriť, že je to všetko v kely a preto budem mimo.

 

Rozhodol som sa systematicky pracovať na zmene. Najprv seba samého, potom okolia a nakoniec skúsiť nejakým spôsobom zasiahnuť samotný systém. Celý vývoj tohto projektu som sa rozhodol mapovať písomne, aby som si vytvoril akýsi záznam, ku ktorému by som sa vedel neskôr vrátiť. Veď musí existovať nejaký recept. A prípadne aj pre Vás, aby ste všetci vedeli ako ma nasledovať, teda ak o to máte záujem. Ja by som teda mal. Ak to nevýjde, tak neviem, asi sa na to vykašlem. Pôjdem voliť sociálne zmýšľajúce strany, nájdem si prvú, ženu a matku čo sa ponúkne, vezmem si hypotéku a asi to zabalim. Najpravdepodobnejšie chlastom a tak.

 

Zatiaľ sa však stále môžem pokladať za mladého fičúra a tak si budem držať to jediné čo mám - nádej. Nádej, že svoju ideu presadím, minimálne o ňu tvrdo zabojujem. Spočíva v odmietnutí toho, čo to celé kazí. Veci ako dostávanie almužny miesto platu a postoj, že je to absolútne normálne, falošne vyvolávaná zodpovednosť za svoj osud, na faloši založené milostné vzťahy, falošné priateľstvá, neprirodzený patriotizmus, kastovníctvo, rodinkárstvo, umelo vyvolaný konzumný postoj k životu, materializmus ako taký, homofóbia, xenofóbia, karierizmus a mnoho ďalších majú u mňa červenú. A to za akúkoľvek cenu. Som pripravený staviť veľa, obetujem všetko až do existencionalistickej laťky. Aspoň sa o to pokúsim. Pokojne ma hodnoťte, či sa to darí, alebo sa len na niečo hrám. To by bolo zase pózerstvo, vec, ktorá je medzi mojimi smrteľnými hriechmi veľmi vysoko. Tak nič, dnes len toľko, viac nestíham.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru