Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

copánky

16. 06. 2012
8
11
1759
Autor
Bj.

 

jako když noc skrápí tvé oči hvězdami

hlava se v závrati zběsile točí

v přesile snů co se každou noc nezdají

prsty se na chvilku pokradmu smočí.


oči se utápí v rejdišti plamínků

co v kamnech pomalu dohasíná

rozžehnou naposled hřejivou vzpomínku

nad ránem zbyde jen meluzína.


rána jsou studená jak konce copánků

za mokra spletených ze střípků času

co stihnou uschnout jen na chvilku, ve spánku,

když prsty dotknou se pramene vlasů.


11 názorů

Zordon
01. 08. 2012
Dát tip
*

pěkné*

Bj.
19. 06. 2012
Dát tip
p.s. davide, teda vlastně navzdory tomu, co jsem napsala, jsem zrovna docela na tuhle pyšná, řekla bych že použitá metaforika není zas až tak tuctová a obvyklá, ale to jen tak... ;)

Bj.
19. 06. 2012
Dát tip
díky i tobě richarde ;)

Bj.
19. 06. 2012
Dát tip
davide, přesně tak, rozhodně tím nedělám díru do světa a ani nechci ;) (viz můj vztah k literatuře na autorské stránce) jen se dělím s ostatními, kdo o to mají zájem, o okamžik ;)díky...

Tipuji*

DavidPetrik
18. 06. 2012
Dát tip
Mile, rekl bych intimni. Kouzelne prijatelnou a prijatou naivitou obrazu. Podobna lyryka (s venovanim) je dulezitym krokem ve vyvoji osobniho psani. Neohromi novosti, neposouva moznosti, hranice poesie, ale to neni primarnim ucelem takoveho psani. Libilo. Tip.

Bj.
17. 06. 2012
Dát tip
díky ;)

j.nikdo
17. 06. 2012
Dát tip
"rána jsou studená jak konce copánků" je hodně poetické...*

Bj.
17. 06. 2012
Dát tip
díky zdendo za zastavení, jsem ráda že se ti líbí ;) i když jsem ještě porád nedopsala tu spropadenou povídku :) co se týče metafor, asik ti určitě nepodám doslovné vysvětlení jejich logiky. tahle básnička je taková hodně asociační. sedíš si takhle u kamen, plamínky se voblizujou, uhlíky prskaj, a v hlavě se ti roztočí něco takovýhleho, aniž bys na tom měl sebemenší podíl ;)asi se to nesnaž za každou cenu pochopit, je to spíš tak ňák o tom pocitu... ;)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru