Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bozi z C1

16. 07. 2012
0
1
581
Autor
Tonko

Jedna se o dilko, ve kterem se pokousim pomoci dialogu zrychlit pribeh ... nekdy je to az moc rychle a jsem si vedom, ze nektere pasaze by stalo zato zpomalit prozaickym popisem veci a deje :-) Ale je to pokus o jiny zpusob psani povidek ... dekuji za pochopeni T.

 

 

Bozi z C1

 

 

 

 

Pribeh stvoreni

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Antonin Ferko

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pfreim,2012

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zatracene!

 

Co zase? Kolikrat jsem ti rikala – davej pozor!

 

Schitt – se na to vyseru. Pokazdy jak na neco sahnu v den, kdy ma bejt uplnek, tak neco rozbiju nebo si neco udelam.

 

Vymluvy! Ses levej a zkousis to svadet na uplnek. Ukaz co jsi s tim udelal?

 

Ale v celku nic jen jsem urazil tady ten kousek a tohle potom upadlo a tohle se pak nejak samo odsebe rozebralo ci co.

 

Takze jsi to totalne rozbil?! No nic pojd kouknem se jestli tady jeste neni jeden.

 

A na co to vubec potrebujem?

 

Budes se jeste tak blbe ptat? Kolikrat ti mam rikat, ze bez tohodle se domu nemuzeme vratit! Pojd sem a podrz tuhle krabici, at se muzu kouknout ,co je v ty bedne pod ni.

 

Delej je docela tezka! Mi rekni co tam je v ty krabici za kramy , ze je tak tezka? No nasla si neco?

 

Jo starou Belu a mladou Stelu. Poloz tu krabici sem a kouknem do ni, nekde to tu preci musi byt. Mi nerikej, ze meli jen jeden.

 

Jo, pockej, tady asi neco je.

 

Ukaz – no to je ono – sakris – prines mi ten, co jsi tak sikovne rozbil, musim vymenit baterky a modli se, aby se to rozsvitilo.

 

Jo sviti-no spis blika. Co ted?

 

Postav se sem a chyt to pravou rukou a druhou mi podej.

 

3-2-1– …..

 

 

 

 

Ahoj , kde jste byli? No ty zas vypadas! Kde jsi se valel, koukni na ty kolena a co ten rukav!

 

Ahoj – byli jsme venku.

 

To jsi se musel valet zrovna v tehle kalhotech a co to tricko? Kam sla Y12 ?

 

Mam hlad, X01 uz je doma?

 

Prvni jse jdi umyt a prevlikni se X01 prijde za chvilku, tak te nemusi vydet spinavyho jako CX5. No a kam sla Y12?

Nevim asi je v pokoji. Jdu se umejt … mam hlad jak Hu5.

 

 

 

Ahoj, kde jste litali? A co vyvadel X12 , vypada jak CX5!

 

Ahoj – ale byli jsem se kouknout na Zemi a bracha, tam zas opet rozbil prenasec … znas ty jeho uplnkovy dny. Co je vareno a tata uz je doma?

 

Na Zemi? Bracha? Tata? Kolikrat ti mam rikat, ze nechci, abyste mluvili jako na tom smetisti CX45. Co jste tam vubec delali? No nebudu se o tom ted s tebou bavit, za chvilku prijde X01, tak at jste vsichni pripraveni u stolu.

 

No a co je vareno? Doufam, ze ne zas ty ublaceny 45-ky, kdo ma porad jist, vis , ze se z toho Y56 udelali na povchu divny obrazce? Vypadala jako mapa CX5.

 

Jdi se pripravit ke stolu a rekni X12 at si pospisi – pripravila jsem pro vas 65hu, X01 je miluje.

 

 

 

Konecne si dorazil. Ahoj. Jak bylo? Vypadas unavene. Za chvilku jsou tu X12 a Y12 – pojd jsem, at ti sundam ten oblek.

 

Ahoj, jo diky – pockej – opatrne u ramene, nejak me tam boli.

 

Ukaz, kouknu se na to.

 

Co jsi vyvadel? Mas tam poskrabany povrch .

 

Ani nevim, ale docela to boli … mozna v doprave, dneska tam bylo opravdu rusno. Co si pripravila k jidlu? Mam hlad.

 

Tvy oblibeny 65hu. Jdi se zatim umyt, nez pripravim stul.

 

 

Ahoj X01. Konecne jsi doma, po jidle ti chci neco rict , co jsme nasli s X12 na CX5.

 

Ahoj Y12 – vy jste byli opet s X12 na CX5? Doufam, ze Y01 o tom vi a kde je vubec X12?

 

Jeste se pripravuje. Hned je tady.

 

Tak tedy na neho nebudem cekat – mam hlad. Y01 nos pokrm a ty Y12 si prestan hrat s pokrmovym nacinim a posad se poradne.

 

 

Ahoj X01. Promin, nemohl jsem najit 48kj.

 

Ahoj. Nevadi, posad se a jez.

 

 

Bylo to opravdu vynikajici Y01.

 

Dekuji. Ale 45 a 65 se v 65hu nejak ztratili.

 

Vubec ne. Bylo to opravdu vynikajici. Tak vypravej Y12, jsem opravdu zvedavy, co jste zas vyvadeli na CX5.

 

Tomu nebudes verit! Byli jsme se s X12 kouknout pobliz mista prvniho kontaktu s CX5. Nikde nic jen prach a smeti ale potom X12 uvidel zasekle krovi o nejaky hrbol na zemi. Sli jsme se tedy kouknout bliz a nasli jsem vhod do podzemni mistnosti – myslim , ze to byl nejaky kryt – vypadl podobne jako nas proti zareni Q. No tak jsme tam prolezli , co jse dalo. Vsude se valali ruzny krabice a bedny. Dokonce jsme nasli panel s ovladanim povrchovych zrcadel, kterymi nas vitali poprve na CX5.

 

Zajimave! Zrovna dnes je to 500 elips od kontaktu. A co ty X12? Dnes je uplnek – nerozbil jsi nic?

 

Jo. Rozbil jsem, teda nejak se sam rozebral 85ha.

 

Coze? Doufam, ze jste meli nahradni.

 

Ne. Y12 nasla starsi typ na CX5.

 

Co? Vite, ze je strasne nebezpecne pouzivat starsi typy 85ha – co kdyby vas to zaneslo do jinyho casoveho prostoru nebo kdybyste skocili do hypersfery? Priste si berte s sebou jeste jeden 85ha jasny?! Co mi k tomu reknes Y12?

 

No X12 si tu svou 85ha zapomnel. X01 Pujdes se tam s nami podivat – X12 rikal , ze tam objevil stopy po 888 jkl.

 

Opravdu X12?

 

No vypadalo to tak.

 

To je ale velice nepravdepodobne posledni 888jkl byla spatrena na CX5 v posledni dekade uplnku Q. Vedecke pristroje hlasi jeji vymreni od posledniho kontaktu, coz je 20 elips nazpet . A jak vypadala?

 

Byla ctyr clenna. Dva stredne stari CX a dve mlade CX. Vypadali, ze ziji okolo mista prvniho kontaktu ale nenasli jsme nic jenom stopy v prachu, ktere nikam nevedle, tedy spis stopy se nam ztratili asi 200 metru od vchodu do te podzemni mistnosti.

 

Kdy jste si naposled aktualizovali 74g?

 

Ja pred 3 amry a X12 tusim pred 2 amry ve skole.

 

Tak to je velice pravdepodobne, ze jste stopy analyzovali s velkou presnosti. Slysis to Y01?

 

Ano a moc nadsena z toho s toho nejsem.

 

Vis co by to znamenalo, kdyby meli pravdu? Byl by to prvni dalsi kontakt po 20 elipsach. Dodnes se vedecke pristroje nemohou shodnout co, se tam stalo po poslednim kontaktu.Vite co X12 – prineste si sve 85ha a poletime se tam hned kouknot. Co vy na to?

 

To je skvely – jdeme Y12!

 

Opravdu si myslis, ze je to dobry napad X01?

 

Neboj se Y01 – hned jsme tu.

 

 

 

Tak co jste tam nasli X01?

 

Opravdu jsem narazili na stopy 888 jkl – byli tak dva amry stare. Navrhuji tedy, sbalit na cestu vse potrebne, oprasit sve programy pro vyzkum planet a letet vstric objevum na CX po stopach jejich obyvatel – co ty na to Y01?

 

Myslis, ze je to dobry napad a co X12 a Y12?

 

Ty vezmeme samozrejme s sebou! Neboj bude to skvely jako za starych casu, nez jsme meli X a Y …. Neboj bude to nase takova dobrodruzna vyprava na CX5 aspon zapomenem na kazdodenni shon na C1.

 

 

 

Mame vse? Tak se postavte sem do kruhu a zapnete si sve 85hu … 3-2-1…

 

 

 

 

Tak se nasi hrdinove z planety C1 vydavaji po stopach obyvatel Zeme, kteri podle jejich pristroju vymreli pred 20 elipsamy, coz je podle pozemskeho casu vice nez pred 2000 lety.

Po jejich priletu na ne ceka velke dobrodruzstvi po stopach jedne 888jkl – pozemskou reci – jedne rodiny cloveka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jsme tu vsichni? Kde je x12?

 

Jo jsme tady a X12 je tamhle za tim krovim.

 

Pojdte jsem! Tady jsou nase obleky – oblecte si je – jakmile si je obleceme, budeme vypadat jako obyvatele CX5 tedy clovek. Takze odted si musime zmenit jmena Ja budu tata, Y01 bude mama, ty X12 budes Adam a ty Y12 budes Eva – nechci slyset zadne pripominky. Oznacime si misto priletu na nasich mapach a zaneseme si ho do naramkoveho kompasu. Odted jsme 888jkl, tedy pozemska rodina hledajici prezivsi sveho druhu!

 

Tati a kdy se vratime domu na C1?

 

Mame cas do pristiho uplnku tedy presne 1 pozemsky rok …. Aktivujte si posledni aktulizaci programu Zvyky a zivot 8CX na CX5.

 

 

Nasi hrdinove pristali na planate Zemi v obdobi jara pobliz soutoku dvou rek Labe a Vltavy …presneji 20 km od byvaleho hlavniho mesta Prahy – mista prvniho kontaktu s C1

 

Mesto bylo zalozeno nekdy v 5. Tisicileti pred prvnim kontaktem s CX5. Je hlavnim mestem jedne s Evropskych federativnich republik – Ceska. Pocet obyvatel: 25 mil. , uredni rec: cestina a anglictina, Mena: Koruna …. Tati co to znamena mena?

 

To bylo pozemske platidlo – vedeccti pristroje pocitaji s menou jako s jednim hlavnich duvodu zaniku lidske rasy.

 

Kouknete tady jsou ty stopy.

 

Pojdte. Koukni Adame tady pokracuji ty stopy k rece. Musi tady byt nekde tunel pod rekou.

 

Opravdu tati, tady je.

 

No tak holky, kde jste? Pojdte rychle!

 

 

Pockej, podej sestre ruku.

 

Sestre?

 

To je Eva. Lide tomu rikaji rodina role.

 

Aha. Tak pojd. Mami , podrz se tady, ta tu rukojet .. Pomalu , jeste jeden shod … zu jsi tady.

 

Tak jsem dole. Ruth pojd ke me s Evou ..drzte se za nami .. Adame a ty davej pozor kam slapes nezapomen , ze mas uplnkovy dny.

 

Mami proc, ti tata rika Ruth?

 

Tak mi rikal, kdyz jsme byli naposledy na CX5 … vy jste jeste s Adame nebyli. Byli jsem tenkrat s otcem na vyzkumu lidskeho chovani .

A jak jsi rikala ty tatovi?

 

Jan. Byl to tehdy nadherny vyzkumny rok. To jeste CX nebyla tak pusta a spinava jako dnes. Byla plna ruznych organismu, ze vseho tady byl citit zivot jen neco v dali signalizovalo blizky zanik vseho ziveho …

 

Co to bylo?

 

To nikdo nevi. Jen si vzpominam, ze lide se k sobe zacali chovat nasilne … nevim …

 

Divny! Jan a Ruth …

 

 

Vstoupili tedy nasi hrdinove do tunelu pod rekou Vltava, ktery vedl do mesta Prahy ….matka Ruth byla plna vzpominek na posledni vypravu na Zemi, kdy se seznamila se svym muzem X01, kteremu mohla konecne bezpredsudku rikat Jane.

Jan byl opet ve svem detskem snu. Byl zase tim velkym vyzkumnikem a objevitelem. Nemohl se dockat az potkaji 888jkl po dlouhych staletich.

Dcera Eva nechapave a s neutachajicim prekvapenim pozorovala svou matku, ktera se zamilovanym vyrazem sbirala vzorky s hornin v tunelu a seskrabavala vzorky povrchu toho dlouheho a tmaveho tunelu.

Syn Adam spolu se svym otcem v cele svitili na cestu a hledali stopy ve vlhkem prachu. Adam se pritom drzel vzdy krok pred otcem a se slovy, tady je dalsi, popohanel otcovu touhu a zvedave kroky kupredu.

 

 

Uz budem na konci.

 

Pockej Adame, nevis co je na druhym konci!

 

Evo, pospes!

 

Tati, tati – koukni se sem … tady jsou velmi zretelne rozpoznatelne stopy tech dvou mladsich CX …. tedy lidi .

 

Opravdu – pospes Ruth, mame tady opravdu krasne zretelne stopy ctyr lidi, vypada to opravdu na rodinu …a smeruji na horu do mesta.

 

Ocitli se na druhem konci tunelu. Otevrel se pred nimi dosud nevidany pohled na rozpadle mesto. Vsude kolem foukal suchy a prachem zahusteny vzduch. Nebe bylo pritom krasne modre a bez mracku … v dalce bylo slyset vrzani ocelovych konstrukci vsudypritomnych zbytku a ruin technickeho umeni lidskeho. Bylo odpoledne a slunce svitilo v plne sve sile. Nase rodinka zvykla na vecny svit tri slunci na druhem konci galaxie byla potesena mensi intezitou svetla a predimenzovala si sve snimace svetla.

Otec nacetl data o meste ze sveho naramkoveho kompasu a zapsal si do deniku:

„Je 12:25 21.5.3542 pozemskeho casu. Pristali jsem pobliz mista prvniho kontaktu s CX. Prosli jsme tunel vedou pod rekou Labe a ocitli jsme se ve meste nazvem Praha. Jsou zde znamky zivota v podobe hmyzu a maly zivocichu snad krys. Sledujeme stopy ctyr CX nahoru do mesta."

 

Tati podivej, tam nahore u te veze, jakoby jsem tam nekoho zahledl!

 

Opravdu … vidim je! Jsou ctyri a sbiraji na hore pod vezi nejake rostliny.

 

Podej mi taky ten dalekohled.

 

Podivej Ruth – tam nahore.

 

Pojdte ale pomalu abychom je nevylekali.

 

Evo, neloudej a nech tu kvetinu … nevis jestli neni necim kontaminovana, vem vzorek a pojd.

 

Pomalu se priblizovali ke ctverici sbirajici plody pod vezi v ruinach hradu. Otec v cele s polu se synem a za nimi matka s dcerou – plni napjateho ocekavani z bliziciho se setkani.Pokracovali ke ctverici ulickou tahnouci mezi troskami domu stare urcite tisicileti. Ulicka byla plna odpadku a smeti . Byla takrka nepruchodna ale neporadek a trosky skytali ctverici navstveniku bajecne ukryty v priblizovani se ke sbirajici ctverici. Kdyz byli takrka na 100 kroku vzdaleni od sbirajici ctverice, zahlidl je nejmladsi s teto ctverice a upozornil na nezvane hosty ostatni. Podle vzezreni muz, zarostly, v nejlepsich letech, urostly a plny sily, zvedl hlavu a podival se smerem k navstevnikum. V tom se Jan zvedl a rukama daval najevo, ze nehrozi zadne nebezpeci a gestikuloval zarostlemu muzi at se neboji a hlavne at nikam neutika.

Muz na nej nechapave koukal. V prve chvili nevedel, zda se mu to jen zda nebo je to opravdu clovek, ktery na neho mava a dava mu najevo, aby zustal v klidu stat. Jakmile se Jan zacal priblizovat, muz zvolal na svou zenu a deti a ti se skryli do nejblizi skryse z rozvalin. Janovo deti a zena take zatim setrvavali v ukrty v ulicce a ocekavali az jim otec da znameni, ze je vse v poradku a nehrozi jim zadne nebezpeci.

Muz stal na miste a v ruce sviral neco jako sekyru a uhrancivyma ocima pozoraval stale se priblizujiciho Jan, ktery s usmevem a odhazujic vse , co mel v rukach, kracel vstric setkani, ktere podle vedeckych pristroju bylo zcela nemozne.

Muz rozpoznavajici zretelne lidskou postavu, udelal par kroku smerem k Janovi. Usmal se, prehodil si sekyru do leve ruky a cekal az k nemu neznamy cizinec prijde.

 

 

Je to mozne? Ale vzdyt to je X56, ktery mel za ukol mapovat lidske chovani! Zdravim te dlouholety kamarade.

 

Jakmile to uslysel zarostly muz, poznal sveho kolegu z dob studii na CX21. Zahodil sekyru a naprahl ruce k obeti.

Jan byl velmi stastny a prekvapeny, ze narazil na stareho kamarada, o kterem si mylsle, ze zahynul spolu s lidmi. Za to zarostly muz, jehoz pocity se daji prirovnat k pocitum Robinsona Crusoea, kdyz uvidel pristavajici lod u brehu jeho ostrava.

Objeti starych pretel bylo dlouhe a uprimne. Meli si toho tolik , co rict. Po obejeti zavolal Jan na svou rodinu, aby prisli za nim. To same udelal zarostly muz a z ukrytu vylezli matka, syn a dcera.

Jan oslovil pritele, tak jak ho znal ze studii, rekl:"Tak je Jules, Julesi, to je moje zena Ruth, dcera Eva a syn Adam.,"

 

Stary brachu, … dovol, abych ti predstavil moji rodinku. Tak to je Adam – muj kamarad ze studii, to je moje zena Sara, syn Marek a dcera Marie.

 

 

Pojd kamarade, musim ti toho tolik povedet. Jdeme do meho domu.

 

Uz se nemohu dockat, mam vice otazek nez ty mas odpovedi.

 

 

 

 

Po pul hodine cesty mezi ruinami stare Prahy, dorazili k Julesovu domu, ktery vycnival ztrosek jako majak. Byla to jedna ze zachovalych vezi hradu, ktery stal nad mestem. Dum byl plny prisroju na mereni lidske psychiky, pametovych kulicek, ktere slouzili k uchovani starych vzpominek – nyni spise slouzili jako dekorace interieu, nahazene v ruznych prosklenych nadobach. Interirer se skladal s nabytku snad ze vsech casovych udobi lidstva. Napr. Neco jako obyvaci pokoj mel zdi pomalovane egypskymi hieroglyfy, pohovka byla snad z dob baroka, Obyvaci stena byla stroha a ucelova jako pravy nabytek z dob uceloveho konstruktivismu apod. Jen kuchyn byla zarizena podobne jako na domovske planete C1 snad jen s 20 elipsovym zpozdenim za novymi trendy. Byl v ni stary reproduktor jidla," ubrousku prostri se z roku 3500 pozemskeho casu", ruzne emulzatory, ktere slouzili k michani ruznych chuti ,"perfektni vecicka na vyrobu koktejlu", a podobne vychytavky z let, kdy lidstvo zmizlo z povrchu Zme a nikdo nevi , kdy presne a jak se to stalo.

Jules posadil navstenu do obyvaciho pokoje a Sara pripravila navsteve neco k jidlu. Jakmile se najedli, zeptal se Jan, co se stalo s lidskou rasou?Jules dojidajici posledni sousto se koukl na Jana a ze sklenene nadobi stojici na renesancni komode vytahl pametni kulicku a vlozil ji do ctecicho zarizeni. Z prirostroje se vynoril oblak koure , ze ktereho vychazel cim dal zretelnejsi obraz, az se pred nimi vytvoril trojrozmerny obraz vzpominky, kterou kulicka uchovavala – stary tym holograficke ctecty pametnich kulicek resp. stara 85kl.

Pred spolustolovniky se vytvoril obraz, kteremu Jan tezko veril. Jen pootevrel vyschla usta a s udivem koukal na obraz totalni zkazy. S holografickeho pristroje se siril obrazy valky, hladomoru, nemoci, tyrani, obrazy plne nenavisti a krutosti, kterou je schopen snad jen clovek.

 

Vypni to jiz , prosim.

 

Dobre ale to nejhorsi si jeste nevidel.

 

Muze snad byt jeste neco horsi?

 

Dobre tedy vypnu to.

 

Prosim te, co jse s temi lidmi stalo? Vzdyt od roku 2556 byl nastolen svetovy mir a lide byli obdarovani poznanim radosti a lasky. Vpominas si co nam to dalo za praci?

 

Jo byli to tehdy krasne okamziky ale co jsi odjel v roce 3124 s predposledni delegeci zpet na C1, ktera lidstvu prinesla jako dar za udrzeny mir poznani temne hmoty, lide tohoto poznani po letech zneuzili k vyrobe zbrani.

 

Jak k vyrobe zbrani? Proti komu?

 

Nejprve temnou hmotu vyuzili jako mi k cestovani a vyrobe energii ale postupem casu se ji snazili vyuzit i k lekarskym ucelum , coz je privedlo k poznani dusevnich stavu lecitelnych pomoci temne hmoty.

 

Chces tim rici, ze se snazili vylecit typicky lidske, spatne vlastnosti?

 

Ano– presneji vyradili deset nejhorsich vlastnosti, ktere nazvali nemocemi a lidi „postizene" temito nemocemi schromazdovali na ruznych mistech. Kazdou „nemoc na sve misto"– misto karanteny. Kdyz se lecba ukazala, ze je pomalejsi a komplikovanejsi nez pocitali, zacala se namistech karanteny velmi rychle situace zhorsovat,"nemoci" se zacali prohlubovat a u nekterych jedincu se zacali objevovat priznaky i jinych dusevnich nemoci. Nakonec se z mist karanteny staly mista prisne zakazana a v posledni rade byli tyto mista uplne odriznuty od okolniho sveta. V techto mistech se zacalo sirit nasili. Nejdrive jen uvnitr techto mist a pozdeji se nasili obratilo na okolni svet. Tehdy oficialne skoncil svetovy mir – vznikly dva svety. Lide je zacali nazyvat Rajem a Peklem a valku, ktera zacala, nazvali „Bojem dobra se zlem".

 

A kam se podelo poznani lasky?

 

Laska – ta se stala duvodem konecne zkazy lidstva.

 

Jak? Vypravej!

 

Kdyz Raj pouzil k bojji proti Peklu prvni zbran z temne hmoty, kazdy v Raji se radoval, ze Peklo slozilo zbrane. Tehdy se lidstvo shodlo, ze se jiz nikdy nebude pokouset lecit spatne vlastnosti. Znicila vsechna zbyla mista karanteny a lide s Pekla se mohli svobodne pohybovat v Raji se vsemi moznostmi jako obyvatele Raje – rikali tomu tehdy svetova tolerance nebo nejak tak, mam presnejsi udaje a vzpomminky uschvane v pametnich kulickach. No se vsemi moznostmi az na jednu – moznost ,poznani lasky, byla umoznena jen tem lidem, kteri na to meli pozemske platidlo.

 

Pockej – platidla na Zemi snad skoncila v roce 2511, jestli se nemylim?

 

Ano, presneji v roce 2512– 500 let po svetovem krachu ekonomiky, ktere melo za nasledek vymreni 2 tretin lidstva hlady. Ale nebylo to na dlouho. Po valce Raje s Peklem se stal svetovym platidlem gotjah. Smesny nazev slozeny ze dvou pojmenovani „poznani lasky" …

Kdo mel gothaje mel moznost poznani lasky. Vetsinu obyvatel, kteri meli gothaje, byli stari obyvatele raje. Ti, kteri nemeli dostatek gothaju, nepoznali prave poznani lasky. Cim vic bylo na svete lidi, kteri nemohli poznat prave poznani lasky, tim vice se sirili svetem „nemoci", ktere byly drive leceny temnou hmotou. V roce 3495 vypukly na Zemi obrovske nepokoje za prava na moznost poznani lasky. Za rok vypukla valka, ktera vedla k pouziti zbrani z temne hmoty a zbytek jsi videl na vlastni oci.

Jakmile Jules dovypravel, bylo videt na Janovi zdeseni a smutek. Jeho zena Ruth neudrzela slzy a rozbrecela se nad ztratou jedinecneho druhu jakym byl clovek. Deti sedici kolem nechapave koukali na sve rodice. Eva s Adamem meli smisene pocity, na jednu stranu byli hrdi na sve rodice, ze patrili do kolegia vedcu, kteri sirili po galaxii moudro a poznani a na druhou stranu je mrzelo, ze prave jejich rodice prinesli lidstvu poznani, ktere je dovedlo k zahube.

Julesovo zena Sara chtela odlehcit vzniklou naladu a nabidla navsteve, prohlidku jeji zahradky, ktera byla na strese veze, kde bydleli, a ze ktere byl nadherna pohled na zapadajici slunce. Obe zeny se zvedly spolu se svymi detmi a sli na zahradku s vyhlidkou. Muze nechali osamote ve svych vyvolanych vzpominkach a pocitech z vypraveni. Po zapadu slunce se zeny vratili do obyvaciho pokoje, kde jiz probyhala typicky chlapaska debata na tema, co jsi „delal ta dlouha staleti"?

Rano po rozbresku se probudil Jan po ctyrech stoleti na Zemi. Byl v dobre nalade i kdyz mel divny pocit, ze vcerejsiho vypraveni, ktery ho teprv dostihl az, kdyz rozhrnul zavesy a vydel zboreniny mesta, ktere ohlodaval vitr a menel je v prach. Pripomnelo mu to navstevu egyptskych pyramid, kdyz jeste slouzil na Zemi jako vyzkumnik. Takrka pred ocima videl jejich premenu v pisek.Po snidani se vydali s Julesem a jeho rodinou na prohlidku ruin. Cele dopoledne se prochazeli zbytky toho, co zbylo z jednoho z nejkrasnejsi evropskych velkomest. Na jana cim, dal tim vic dolehal pocit vinny a celou cestu zpet premyslel, jak vratit Zemi cloveka.

Kdyz se vratili do veze a poobjedvali lahodne 65hu, tak jak je miloval Jan. zeptal se Jan Julese, jestli by bylo mozne reprodukovat lidsky druh na zaklade pametnich kulicek a dat, ktere ma Jan ve sve databazi a lidskem chovani. Julese tato otazka neprekvapila ale moc nadseny z ni nebyl.

 

Popravde v tom nevidim zadny problem, mame vse, co potrebujem, k reprodukovani zive tkane i mysleni. Ale nymyslim si, ze j to dobry napad.

 

Chapu tve obavy ale mam pocit viny a chci to nejak odcinit.

 

Dobre. Pod jednou podminkou …nedame jim jineho poznani nez lasku.

 

Vynikajici napad.

 

Dale pak pouzijeme na reprodukci me stare pristroje.

 

Chapu – zachovame teorii vyvoje.

 

Tati, co je zakon vyvoje?

 

To se budes ucit v 8 armu skoly Evo, zakon vyvoje nam pravi, ze kazdy zivy oraganismus se vyviji k dokonalosti „prizpusobuje" preziti ukoncenou smrti.

 

Nechapu tati, proc tedy budete pouzivat stare pristroje a nepouzijeme nase , ktere jsou modernejsi.

 

To je presne ono! Pouzitim novych pristroju bychom stvorili dokonaleho cloveka, ktery by v nedokonalem svete neprezil. Vse musim byt v naproste rovnovaze nedokonalosti. Rozumis?

 

Asi ano.

 

No ve skole ti to vysvetli lepe.

 

Julesi mam taky jednu pripominku rad bych, abys vybral jen pozitivni pametni kulicky.

 

Sasmozrejme, nic jineho me nenapadlo, chceme -li jim dat jen poznani lasky.

 

Vyborne. Dohodnuto!

 

Oba pratele se shodli, ze zitra za rozbrezku navrati Zemi cloveka.

 

Po obede se dali do priprav. Jules prebral vsechna pozitivni pametni kulicky a data z nich prevedl do binarni soustavy, ktera jim umoznovala lepsi praci s daty. Jan pouzil svou 85ha a prinesl z C1 vsechna sva data o lidske povaze a chovani a mysleni. I on prevedl data do binarni soustavy jen s tou malickosti, ze ve spechu neprebral jen vzorce dobrych vlastnosti a mysleni ale prevedl je vsechna i s temi spatnymi. Po prevedeni dat se dali do prace na reproduktoru zive tkane. Pouzili stary reproduktor jidla s Julesovi kuchyne, aby se vyhly nebezpeci, ze vznikla tkan bude dokonala a tim by zabranili vyvoji.

Kdyz byli hotovy s tkani dal se jan do prace na „Dusi". Na pomoc si privzal deti se zenami, protoze reprodukovali hned osm lidi na jednou s tim, ze mel byt kazdy jiny. Takze kazdy reprodukoval mysleni na zaklade svych vlastnosti a povah.

Do zapadu slunce byli vsichni se svou praci hotovi a na zahradce s vyhlidkou si pripili na dobre vykonanou praci a vecer usinali s pocitem , ze udelali kus dobre odvedene prace.

 

 

Pri rozbresku vsichni vysli ven, kde jiz byl pripraveny reproduktor pripojeny k emulgatoru.

Nejdrive sli k pritrojum zeny s pravem prvniho vyberu hliny na sva tela. Z kazde hliny vznikl jiny odstin pokozky a ruzne rysy tvare. Potom k pristrojum pritoupili deti , ti vzali hlinu podobnou te, kterou si vybrali jejich matky a nakonec pristoupili a vlozili svou vybranou hlinu do pristroje muzi, ktera byla naprosto odlisna od te, kterou si vybrali zeny.

Pristroj vzorky hliny smichal dohromady, takze nidko nevedel, ktery odstin je z jake hliny.

 

Presne 13 minut po spusteni pristroje vzniklo prvni telo z hliny. S 30 vterinovym intervalem potom vznikla ta ostatni. Potom k nim pristoupili a kazdy si vzal to telo, kteremu vytvarel jeho mysleni. Potom do jejich mozku nahrali binarni kod mysleni . Kdyz bylo telo i s myslenim hotove pristoupil Jan se svym pristrojem, ktery vyuzival temnou hmotu 07ao a kazdemu telu vpalil energetickou davku primo do jeho srdce.

Tela se poprve nadechla 7 milisekund po vpaleni davky .

 

Celych 7 let zili Jan a Jules se svymi rodinami spolu s lidmi, aby je naucili poznani lasky. Potom se odebrali na svou planetu C1 a kazdych 1000 let prileti na Zemi mezi lidi, aby se podivali, jak se lidstvo vyviji.

 

 

Dlouha tisicileti lide budou zobrazovat zijici bohy mezi sebou. Dlouha tisicileti budou mezi spolu souperit bohove stejne jako lide na Zemi.

 

Porad lepsi Julesi ,aby s nimi souperili bohove nez, aby souperili jen sami a jediny Buh tomu prihlizel s planem v ruce.

 

Obavam se Jane, ze lidstvo skonci stejne jako to predesle. Ve jmenu Boha se budou zabijet a na Boha tim zapomenou. Vyvoji mysleni v jednoho Boha jim nezabranime zakon vyvoje je neuprostny ale snad jim to dojde driv, nez se zahubi, ze zalezi na kazdem jednom z nich, a ze v Bohu, v prirode ,ani nikde jinde poznani lasky nenajdou, nez ve svem srdci.

 

Pojd nechme je chvili osamote a tesme s z jejich radosti a milujme je jako sve deti. Kde jsou vubec nase deti?

 

 

 

 


1 názor

Tonko
21. 08. 2012
Dát tip
Napiste mi prosim, jestli se vam to libi nebo ne :-) Nezadam o vaznou kritiku ale dilko bez kritiky je jako kniha bez ctenare :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru