Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Náš čas

01. 08. 2012
0
1
316

 

Má drahá, má milovaná, kvůli tobě tu nyní s hrstkou bratří stojím a smrti do tváře hledím.
Jdeme společně! Společně proti přesile nepřátel, která se žene jako letní vichřice poli a lukami tvými.
My semkli jsme se v poslední hodině, abychom vyhověli tomu, co v každém z nás je zaryto.
Kvůli tobě, má lásko, kvůli víře ve tvou velikost a krásu, kvůli tomu teď stojí zde tví odhodlaní synové.
Ti, kteří tě nezradí ba ani slovem nepošpiní!
Ti, kteří teď za všechny v hloučku do bitvy se řítí!
Oddaní tobě! Své matce! Tvoji vlastenci! Čirá krev hrdého národa se vlévá do jejich srdcí a oni půjdou!
Ano! Půjdou třeba na smrt! Budou se být jako lvi za čest své milované vlasti.
Nezradí tě, nezradí ...

 
Hola, bratři! Naše krajina krvácí! Národ se k ní zády obrátil, ale my jsme zůstali! A zůstanem!
Čelit té hrozbě společně budem! A to mi věřte, bratři, že já sám vás do bitvy povedu!
Rvát se budu s nepřítelem pro svou vlast! Protože je mojí láskou, mojí nadějí!
V dobách zlých i dobrých byla stále semnou i s vámi bratři! Máli to být hodina poslední, nechť prožijeme ji ve slávě a se ctí!

Hle! Nepřítel už zpatřil nás a formuje klíny svých řad!
Tak nyní, nyní je ta chvíle! Pojďte bratři, pojďte nyní! Po vzoru husitů na rtech s písní!


1 názor

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru