Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Neodbytná otázka

21. 08. 2012
0
4
482
Autor
Dolorka

Snažně vás prosím, promiňte mi pravopisné chyby, užívám si poslední dny prázdnin :)

Už  několik dní mi v hlavě zní tahle otázka: Jaký je vlastně rozdíl mezi stříbrnou a šedou ?

Jaký je vlastně rozdíl mezi stříbrnou a šedou ? Nikdo neřekne, že silnice je stříbrná, stejně jako obloha, nebo myš.

Vymyslela jsem spostu odpovědí, ale ani jedna se mi nezdá dostatečná.

Někdo může říct , že stříbrné je vše, co se třpití nebo blízká a že šedá se jen krčí v koutě. Jiný zase může odpovědět: stříbrná je pro bohaté, šedá pro ty, co si nemůžou dovolit luxus, pro ty, kterým musí stačit nenápadná šeď.

Po několika dnech, je moje odpověď pořád v nedohlednu. 

Na chvíli, když mě ta otázka už začala otravovat, jsem se spokojila s touhle odpovědí- Stříbrná má přitahovat pozornost, křičí do světa: JSEM TU ! Zatímco šeda tiše souhlasí se vším. 

Potom jsem si řekla, že tohle není pořádná odpověď, protože když šedou barvu přestříkáte lakem, máte tu obdivovanou stříbrnou. V tom případě by u mě byla šedá číslo jedna, protože u ní bych měla jistotu, že je to pravá nefalšovasná šedá.

Nechápu proč je to pro mě tak důležité, ale zajímá mě, jaký máte názor. Jaký je vlastně rozdíl mezi stříbrnou a šedou ? 


4 názory

Ostrich
22. 08. 2012
Dát tip
Dojem barvy je dán tím, co nám z toho předmětu dopadá do očí - stříbrná mnohem víc odráží než šedá, rozdílem je tedy lesk. Naleštíš-li šedou, je tu stříbrná. rozčechráš-li stříbrný povrch, máš tu šedou. Zlatá a žlutá jsou na tom podobně. Bílá a perleťová.

VH64
22. 08. 2012
Dát tip
Nevím v čem ten rozdíl je, ale vím, že se to nějak mění s časem. Dřív byli padesátníci šediví, teď jsme stříbrní.

pedvo
22. 08. 2012
Dát tip
O myši jsem opravdu ještě neslyšel, že by byla stříbrná. O obloze ano a o silnici mi to přijde jako nijak vzácné, slyšel a četl jsem to už víckrát. A ten rozdíl je asi tak stejný, jako mezi zlatou a žlutou. Snad tou odpovědí nemáš o starost víc.

Rajmund
21. 08. 2012
Dát tip
Až přestanou ta vedra

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru