Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Balada o právním státě

07. 09. 2012
8
24
3270
Autor
Muamarek



 

 Jeden sprostý podezřelý
má prý důkaz, a to žhavý,
že ti, kteří otevřeli
jeho kauzu, tak vše staví
na datu, kdy do Ostravy
spěchal, a tak se teď baví,
že měl jinde kazit mravy.
Kdo chce bít, hůl najde si,
chemik se tak bomby zbaví,
před tím řval jak na lesy


 Policisté podepřeli
chlapíka, co dráty žhaví,
zkoušel marně, otevře-li
dveře vozu, z jeho hlavy
alkohol vše soudné taví,
měřením ho nepopraví,
srazil ženu, do šatlavy
nejde. Vlivné adresy
postaví se za bezpráví.
Před tím řval jak na lesy


 Bez soudu se lidem sdělí,
kdo se zlatem přímo dáví,
šup s ním do vazební cely,
kamenovat budou davy.
Bez důkazů zde pak stráví
tento ptáček popelavý
měsíce a z bídné stravy
na hřebík chuť zavěsí.
Chřadne - a to býval zdravý,
před tím řval jak na lesy

 Dál se produkují zprávy
ryze účelové, navíc
absence vší noblesy
tíží, trápí, tupí, tráví,
hned řvu jako na lesy


24 názorů

to nic nemění na tom, že žádné takové pravidlo podle tvých představ neexistuje

Muamarek
16. 09. 2012
Dát tip
V případě vazebního stíhání by se to ale dalo předpokládat a tato vazba se protahuje, zatímco důkazy (pádné) nikde - a zatím se začíná mluvit o kauze jiné. To je prostě divné...

ovšem žádné pravidlo o ukončení jedné kauzy před otevřením druhé neexistuje :o)

Muamarek
16. 09. 2012
Dát tip
Vše má hlavně svá pravidla...

všechno se vším souvisí :o)

Muamarek
15. 09. 2012
Dát tip
Důkazy jsou, jen se vytahuje nová kauza, aniž byla uzavřena ta první, to je divné...

soud má být v okamžiku, kdy jsou na stole všechny důkazy. nikoli co nejdříve. Ze soudů médií a davu netřeba si dělat těžkou hlavu...

Muamarek
09. 09. 2012
Dát tip
Přesně, Aleši, měl by být soud - a co nejdříve, takto jen soudí média a veřejnost, a to mi vadí...

opakuji: mít u sebe sedm milionů není trestný čin. Pokud policie neprokáže jejich původ z trestné činnosti. k citátům ze spisu nemá cenu se vyjadřovat, na veřejnost uniknou vždycky jen účelově vybrané části. Nikoho neobhajuji, těším se na soud, bude-li nějaký.

Muamarek
08. 09. 2012
Dát tip
Cituji: "Nyní si citovaná ustanovení konfrontujme s fakty známými z causy Rath a s tvrzeními obžaloby a obhajoby: 14. května 2012 večer byl poslanec a tehdy ještě hejtman Středočeského kraje David Rath zadržen Policií v Rudné u Prahy před domem ředitelky Nemocnice Kladno Kateřiny Pancové. Podle tvrzení Policie u něj bylo při osobní prohlídce nalezeno 7 milionů Kč. Podle tvrzení policistů má jít o úplatek za zmanipulování veřejné zakázky na rekonstrukci zámku v Buštehradě. Při noční domovní prohlídce domu Kateřiny Pancové, který s ní obývá i její druh bývalý poslanec Pater Kott policisté podle svého tvrzení nalezli dalších 30 milionů korun. Podle obvinění vzneseném 15. května proti Rathovi, Pancové, Kottovi a dalším mělo jít rovněž o úplatek za zmanipulování veřejné zakázky na rekonstrukci zámku v Buštehradě. Při domovní prohlídce v domě, který má David Rath ve společném jmění manželů se svojí ženou Evou Policie nalezla v trezoru dalších 10 milionů Kč. Police tyto peníze zabavila jako výnos z trestné činnosti. Přesněji řečeno peníze původně „odňala“ podle § 79 Trestního řádu jako „věc důležitou pro trestní řízení“. Zde je na místě vysvětlit, že odnětím podle § 79 se rozumí zajištění věci jako důkazu, nebo předmětu, kterým byl spáchán trestný čin (např. pistole v případě vraždy nebo automobil v případě ublížení na zdraví). Účelem tohoto úkonu je umožnit zjištění, zdali byl spáchán trestný čin a případně jak. K vlastnictví uvedených 10 milionů se přihlásil poslancův otec MUDr. Ratmír Rath. S tím, že jde o peníze řádně vydělané jeho lékařskou praxí a přednáškami v zahraničí. A řádně zdaněné. Což podle obhajoby doložil mimo jiné daňovými přiznáními. Svému synovi je měl Dr. Rath senior svěřit za účelem investice do rekonstrukce společně vlastněné polikliniky. Zde je na místě připomenout, že žádný zákon nestanoví občanovi povinnost prokázat původ majetku. Žádný zákon, který by takovou povinnost ukládal Parlament nikdy neschválil. Zákon naopak stanoví, že Policie je povinna prokázat, že zabavený majetek je výnosem trestné činnosti, nebo byl k ní použit, nebo je k tomu určen. Bez ohledu na to zda jde o peníze, nemovitost nebo jinou majetkovou hodnotu, tak jak je to stanoveno v § 79 až 79f Trestního řádu."

Muamarek
08. 09. 2012
Dát tip
Doporučuji k přečtení: http://www.blisty.cz/art/64857.html http://www.blisty.cz/art/64785.html http://www.blisty.cz/art/64721.html

Muamarek
08. 09. 2012
Dát tip
Těch sedm milionů tuším bylo doloženo... Pitr podvedl stát o desítky milionů a víc a výsledek bude pouhé tři roky... Věděl, kdy se vrátit... Vazba je tuším nejdýl osm měsíců... Teď pustili v tichosti pana Halu...

no jasně...mít u sebe sedm milionů není nic trestného...takový Pitr je ve vazbě už dva roky a nikomu to nevadí :o)

Muamarek
07. 09. 2012
Dát tip
Aleši, třeba jenom obyčejná "připosranost" a patolízalství s ochotou srážet kramfleky těch, kdo přišli potom. Aby se neřeklo... Tohle není důkaz - a předložené důkazy se netváří moc důvěryhodně... Netvrdím, že je nevinnen, ale zatím není odsouzen, tedy jeho vina není prokázána...

když jsem dnes četl doktorův projev, smál jsem se na celé kolo. Při výběrových řízeních se ušetřily statisíce, ale hned po zatčení se všechna výběrová řízení zastavila...asi je shoda náhod, že?

Muamarek
07. 09. 2012
Dát tip
Diano, Čudlo - díky moc :-)) Krásný víkend všem :-)) Mějte se pěkně, Marek

Muamarek
07. 09. 2012
Dát tip
Neo: Pivní by taky šel...

Muamarek
07. 09. 2012
Dát tip
Díky moc, Jiří, nádhera :-))

Muamarek
07. 09. 2012
Dát tip
Máš možná trochu skromné přání, když máš však dlažbu pod hlavou, nelze se divit příliš ani, že jiné cíle odplavou. Když jistý nejsi potravou a v žaludku ti stále kručí, potom tě všichni pořád štvou, potom ti všichni hýbou žlučí. Jak žiješ, o tom ani zdání nemají ti, kdo pod pravou, jedinou značkou hlasy shání a tebe hostí ponravou. Pro tebe je pak oslavou lok trocha rumu, když tě mučí, že zatím vlci vola rvou, potom ti všichni hýbou žlučí Plky všech moudrých k pousmání jsou ti s tou směšnou obavou, zda se jen ohne či se sklání demokrat. Tobě popravou je každý den, kdy lokáš svou svobodu, jež ti nezaručí ani tu postel kňouravou, potom ti všichni hýbou žlučí

nostalgik
07. 09. 2012
Dát tip
Píseň bezdomovce Tak auto drahé ob rok měň až sousedi by oněměli falešnou vždy sklidíš žeň, též golf můžeš hrát o neděli zadržen než skončíš v celi, já však jeden cíl bych měl a mnozí by mně záviděli - lehnout si někdy na postel Snad na frajera chceš si hrát šperky zlaté by se skvěly, či klobouk na stranu si dát a zpěv vyloudit neumělý pak ženy by se otáčely že nevíš co bys ještě chtěl, vždy zdát se budeš podezřelý, - to já bych si leh na postel Ten archivní jen pije vína, kaviár snídá bez bontonu, onen zas přání mívá jiná a děvčata si vodí domů i kameru si zapne k tomu, tak tohle bych fakt nemusel a že chlap jsem. U sta hromů nechte mě lehnout na postel!

Čudla
07. 09. 2012
Dát tip
chtělo by to vypráskat je všechny jako Ježíš kupce z chrámu..*

Diana
07. 09. 2012
Dát tip
Tak si to tak neber! ;-)* Všechen lid na zcestí zavřít Trachta nestih´ a je v tom další háček- neschopný Hlaváček!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru