Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

unerschöpflichen Reichtum der slowakischen Kultur

08. 09. 2012
3
7
754

Veľký trapas a nadávky v Básňach 2012!

Richard stál pred porotou so slzami v očiach. včera o 13:00

BRATISLAVA - Ani úprimnosť ho nezachránila! Hoci súťažiaci Richard Glasner doslova okúzlil porotcov na kastingu do šou Básne 2012, počas Veľkého sita pohorel na plnej čiare. PR konzultantovi sa totiž súťažný text vôbec nevydaril - vyrobil si kvôli nemu poriadny trapas. Tým však jeho nezávideniahodné chvíle v šou neskončili. Kalich trpkosti musel vypiť po tom, čo si vypočul hodnotenie prísneho porotcu Petra Šuleja.


 

Po veľkých očakávaniach obrovské sklamanie! Richard Glasner na kastingu ohúril porotcov básňou o býčích žľazách. Preto trojica odborníkov určite predpokladala, že aj vo Veľkom site ich prekvapí niečím netradičným a výborným. No nestalo sa tak.

PR konzultatnt totiž predstúpil pred porotu so smutným výrazom. „Písal som starter – predjedlo – rozsiahlu báseň písanú odborným jazykom v forme návodu. No ak môžem povedať za seba, naozaj ju nečítajte. Úvod sa mi síce podaril, ale prostriedok som pokazil tak, ako sa mi ešte hádam v živote pokaziť nepodarilo. Za touto básňou si absolútne nestojím, je to tak suché....“ kajal sa Richard.

A tak, namiesto toho, aby favorizovaný chlapík zahviezdil, vyrobil si svojím "dielom" poriadny trapas pred porotou. Jeho priame priznanie k nezdaru ocenil porotca Michal Rehúš. Ten bol básňou síce sklamaný, ale uznal, že úprimnosť sa cení.

Inak to však videl jeho kolega Peter Šulej. Ten Glasnerovi nič nedaroval. „Ja vám neverím ani slovo, vy si z nás robíte normálne srandu, od začiatku... Keď ste písali, hovoril som vám, že mám pocit, že nič nerobíte, že sa prechádzate a že si z toho robíte žarty. A vy, že nie, ja premýšľam, sa sústredím, aby som vytvoril perfektný text... Toto? Tento shit?” rozhorčil sa básnik. Či to Richard naozaj odflákol, sa môžete presvedčiť v dnešnej časti Básne 2012 na Rádiu Devín.

Je vám sympatické, že sa Richard dopredu priznal k nepodarku?

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Štýlové premeny hviezd: Kolenič je nakrátko, vrabčiak Šikulová ako oslnivá diva!

Veronika Šikulová aj jej kolega Pavel Vilikovský výrazne zmenili imidž.

BRATISLAVA – Život je zmena! Toho hesla sa bez výnimky držia všetci spisovatelia, ktorí pravidelne menia nielen svoju garderóbu, ale aj účes. S úplne novým zostrihom sa tento týždeň na červenom koberci blysli najmä stálice literárneho neba. Ivan Kolenič (47) prekvapil čiernou „prilbou“, v kurze je však aj blonďavý mohawk.

 

Jedným z najväčších prekvapení tohtotýždňového udeľovania cien Básne 2012 bola prudká zmena imidžu spisovateľa Ivana Koleniča. Toho dlhé lokne zrejme omrzeli, preto si vlasy nechal ostrihať nakrátko, no zostal verný havraniemu odtieňu. V kombinácii s bielym oblekom a tmavočerveným rúžom pôsobil naozaj očarujúco

Prekvapivo štýlovo vyznela aj zmena vlasov v prípade Veroniky Šikulovej. Tmavovláska si totiž len pred pár dňami nechala vystrihať vlasy do divotvorného vrabčieho hniezda a nestretla sa s príliš pozitívnymi ohlasmi. S vytupírovaným három však v elegantných šatách doslova žiarila

 

V závideniahodnej forme sa do svetla reflektorov po dovolenke vrátil prozaik Pavel Vilikovský. Pred hudobným podujatím si takisto nechal upraviť svoje krátke vlasy, ktoré dostali podobu jeho obľúbeného mohawku. Ten mu na vrchu hlavy istila zúbkovaná ozdoba.

 

O vydarenej zmene možno bez okolkov hovoriť aj v prípade bruneta Kornela Földváriho. Ten na svojej hlave vyskúšal lesklé vyžehlené mikádo, ktoré mu zvýraznilo prirodzene krásne črty tváre.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Luxusná narodeninová párty spisovateľa na lodi: Na hostí vybalil sexi prekvapenie!

Gustavovi Murínovi prišli zagratulovať aj Zdenka Becker a Mária Bátorová.

BRATISLAVA – Oslava narodenín vo veľkom štýle! Predseda slovenského Penklubu, Gustáv Murín(53) si svoje narodeniny naozaj vychutnal. Krásne prostredie lode ukotvenej na Dunaji s romantickým západom slnka a výhľadom na Budmerický kaštieľ, exkluzívne jedlo a sexi prekvapenie. Tým všetkým potešil pozvaných hostí.

Autor kníh o slovenskej mafii, ktorý mal narodeniny ešte v apríli, si s oslavou pre svojich priateľov a kolegov z klubu počkal až do septembra. „Keďže v lete boli mnohí odcestovaní, radšej som oslavu presunul na neskôr,“ uviedol pre Topky.

Oslávencovi, ktorý sa na párty poriadne nahodil, prišli zagratulovať aj viacerí členovia SC PEN a Litfondu. V zelených šatách s hlbokým výstrihom sa ukázala Mária Bátorová, Ireney Baláž a básnik Kamil Zbruž. Medzi gratulantmi nechýbala ani novinárka a poetka Mirka Ábelová, predseda Litfondu Ladislav Serdahély či minister kultúry Marek Maďarič, ktorý na párty odbehol z rodinnej oslavy uprostred noci.

Murín si pre svojich hostí pripravil hneď dve prekvapenia a obidve poriadne sexi. O pol desiatej sa hosťom predstavilo trio huslistiek G-Strinx v bielych minišatách a približne šesťdesiat hostí roztancovalo polnočné vystúpenie speváka a inštrumentalistu Ľuba Beláka.

Viac o oslave sa dozviete na Topkách už v pondelok.

Sexi trio huslistiek G-Strinx si Murín pripravil pre hostí ako prekvapenie. Medzi darmi sa najčastejšie objavoval drahý alkohol. Nechýbal však ani obraz či encyklopédia moderného umenia.


7 názorů

Ukľudni sa. Povedz to normalne a nepridávaj kritiku, ktorá znie ako hodnotenie kvality textu. Tomu som úplne otvorený, budem len rád, ale uznaj, že keď napíšeš že si "naletěl na lákavý název", znie to, ako keby bolo dielo zlé a nie ako keby si bol len sklamaný z jazyka.

Ak si nečítal, tak o žiadnom naletení by nemalo byť reči, je to pejoratívne. A možno hrá nemčina v názve špecifickú rolu. Imbecilita.

Ako to, naletel? Nepáči sa ti ten text? Prečo?

jo

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru