Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Změna zobrazení vložených děl

06. 10. 2012
2
61
1572
Autor
Lakrov

Všimli jste si někdo, že dnes, 6.10.2012, zřejmě v souvislosti s avizovanou změnou, umožňjící mazaní komentářů pod vlastními díly, došlo ke dvěma dalším změnám:

 

1. Změnil se poměr velikostí písma: Fonty názvů a nadpisů v "hlavičkách" jsou nyní větší oproti fontům vlastních děl a komentářů pod nimi.

 

2. Změnil se odstup mezi řádky v textu díla

Například u děl, vkládanch již jako upravený HTML text,

který obsahuje odstavcové zarážky

(odsazení začásků odstavců

nebo přímých řečí

od levého okraje)

je nyní

krom zmíněného odsazení

vložen před takový řádek ještě prázdný "půlřádek".

 

 

(grafická úprava bodu č. 2 je toho názornou ukázkou)

 

 

 

 

 

 

 

 


61 názorů

stanislav
30. 10. 2012
Dát tip

... dík... já tuhle funkci jsem viděl poprvý. Neoblíbený autor. a četl si ty pravidla, kde je ta možnost blokování komentářů. tak jsem si to spojil, protože jinde jsem neviděl, že by to šlo provést... 


Lakrov
30. 10. 2012
Dát tip

Por stanislav:

Máš pravdu, bývalo tomu tak; zařazením autora mezi "neoblíbené" jsi zároveň dosáhl toho, že mu bylo znemožněno psát komentáře ke tvým dílům. Vedlo to k "rekurzivní" invazi alternicků...

Je-li tomu tak i po poslední úpravě funkcionality Písmáku (tuším od začatku října), to nevím. Asi nejlépe vyzkoušet.


stanislav
30. 10. 2012
Dát tip

takový dotaz mimo thema, v pravidlech je tady napsaný, že jde někoho si zablokovat, aby nemohl psát kritiky pod dílko... dělá se to tím, že si ho člověk označí jako Neoblíbenýho, nebo je postup nějak jiný? dík za odpověď....   


Lakrov
29. 10. 2012
Dát tip

Pro dajakbol:

A zkoušel jsi ten text, pořížený v "Libre Office", vložit jako "Paste from Word" (na horní liště vstupního pole)

a pod vstupním polem zaškrtnout "Neaplikovat výchozí formátování Písmáka na toto dílo"

Jinak mohu říct, že celkově mě nové vstupní rozhraní taky moc nebaví. Třeba ty prázdné řádky v tomhle komentáři, které vzniknou samovolně při odskoku na nový řádek (Enterem), kterých už se pak nedá jinak zbavit.

Až budu mít čas, ještě ty možnostmi vstupu -- hlavně u "děl" -- vyzkouším. Zatím mám pocit, že od té první změny (kvůli níž byla založena tahle diskuse) došlo ještě k nějakým dodatečným úpravam, takže mi teď připadá, že je to tu každý den jinak, ale nějak se s tím snad vypořádáme...


dajakbol
25. 10. 2012
Dát tip

Ospravedlňujem sa, že mätiem, to „Bez formátování“ po uložení dielo sprozaizuje, pfuj.


dajakbol
25. 10. 2012
Dát tip

Lakrov,  píšem v Libre Office 3, odtiaľ sa mi jednotne riadkovaný text podarilo na Písmák preniesť iba za cenu,  že som vo vstupnom písmáckom editore odklikol „Bez formátování“, čo však zjednotilo aj typ písma (z kurzívy je obyčajné), a to už opraviť nejde, keďže ikonka na to určená je „zahmlená“- znefunkčnená. Na starších tu uverejnených textoch som zmeny chvalabohu nepobadal.


Lakrov
25. 10. 2012
Dát tip

Pro dajakbol: Tomu 'dvojakému riadkovaniu' je možné se vyhnou snad taky tím, že text nebudeš vkládat přímo do vstupního pole Písmáku, ale napíšeš si ho předem v nějakém jednoduchém editoru (Notepad, Wordpad) 'u sebe', a pak teprve jej celý pomocí myši (clipboard) přeneseš do vstupního pole Písmáka.


dajakbol
23. 10. 2012
Dát tip

Dík, Lakrov, ale obávam sa, že to je nad moje vskutku skromné sily.


Lakrov
22. 10. 2012
Dát tip

Pro dajakbol:

Osvědčilo se mi (již v minulosti, kdy Písmák nedisponoval takto sofitikovaným vstupním editorem) vkládat již zformátované HTML texty s tím, že před jejich vkládání přepnu vstupní rozhraní do režimu "Source". Funguje to dosud.

Tebou zmiňóvané "dvojaké riadkovanie" buhužel postihlo všechny (již dávno) vložené texty, takže je (ty, co za to stojí) postupně vkládám znova.


dajakbol
21. 10. 2012
Dát tip

No neviem, nech robím, čo robím, vložené dielo má dvojaké riadkovanie, ktoré neviem zjednotiť, neporadí dakto, čo s tým? Vďaka.


Lakrov
09. 10. 2012
Dát tip

Pro Juno:

> ...písmák začíná být docela psychedelicky mysteriozní...

On tomu zas někdo... vytře zrak, ale blízká se na časy, že pokaždé jen na chvíli...

Po technické stránce se začíná zdát, že je vše v pořádku nebo ve smiřitelných mezích. Budu tedy muset tuhle diskusi odstranit.


Dero
08. 10. 2012
Dát tip

To samozřejmě byla chyba. Omlouvám se.


Lakrov
08. 10. 2012
Dát tip

Pro Dero:
Ještě jedno překvapení mě před chvílí píchlo do očí:
Na mojí titulní stránce,
až dole, pod díly (tam se člověk běžně nedívá)
se znovu objevily všechny staré komentáře.
Všechny ty, které byly zrušené v době, kdy bylo rušení komentářů na vlastní titulní stránce umožněno.
Tyhle zrušené komentáře jsou nyní nápadné tím, že mají červené pozadí.
Je to jak na prvního máje v dobách dávno minulých :-))
A objevují se i na titulních stránkách jiných uživatelů.

Dá se s tím dělat něco jiného, než se tam nedívat?

Díky


Lakrov
08. 10. 2012
Dát tip

Pro Dero:

Zrovna chci psáť upřesňující popis toho, jak nefunguje Editace HTML textů vložených jako "Source" a najdenou zjišťuji, že editace už funguje.

Díky za rychlou nápravu

P.S. Pokud do téhle diskuse nikdo během dneška nevloží další upozornění na nesrovnalosti, diskusi zruším.


Dero
07. 10. 2012
Dát tip

srozumeni: Nepíše ti to v horní části Písmáka (na jakékoli stránce), že máš nepodporovaný prohlížeč? Byl by to žlutý pruh úplně nahoře. Pokud ano, tak ikonky zmizely kvůli tomu.

Pokud žádný žlutý pruh nahoře nevidíš, přejdi na toto dílo a v sekci "Nevím, jaký používám prohlížeč." najdi jméno a verzi svého prohlížeče. Potom mi ji pošli zprávou a pokusíme se to vyřešit.


srozumeni
07. 10. 2012
Dát tip
,,Když mně chybí všechny ikonky nad ,,Vaše dílo". Předpokládám, že tam by to mělo být, nebo aspoň dříve tam něco bývalo".-13,54 hod... Jen to zkouším znova, před tím na to nikdo nereagoval. Pomožte mi prosím....Díky.

Dero
07. 10. 2012
Dát tip

Lakrov: Hm, hm, tohle byl zajímavý problém. Starší Firefox se opravdu choval trochu zvláštně. Našel jsem v něm zajímavou chybu, kterou bylo třeba obejít.

Snad je teď už vše opraveno.


Lakrov
07. 10. 2012
Dát tip

Pro Dero: (ohledně "nemožnosti dodatečné editace")

Text, vložený jako PLAIN-TEXT text, editoval jde.
www.pismak.cz/index.php?data=read&id=416886


Text, vložený jako HTML-TEXT text, editoval nejde.
www.pismak.cz/index.php?data=read&id=416887

Oba texty jsou vloženy z prohlížeče Firefox Mozilla/5.0.
Stejný prohlížeč byl použit pro editaci případně pro pokus o ni.


Není to zásadní nedostatek.
Děkuji


Dero
07. 10. 2012
Dát tip

Janino, super!


Janina6
07. 10. 2012
Dát tip

Dero, nainstalovala jsem si novější Explorer a pomohlo to. Děkuju za radu.


Dero
07. 10. 2012
Dát tip

Janino, asi používáš nějaký hodně starý, nepodporovaný prohlížeč, když se ti editor děl nechce zobrazit a místo toho zobrazuje zdrojový kód díla. Není to náhodou Internet Explorer 6?

Jenom na vysvětlenou - uvědomuji si, že starší editor podporoval i starší prohlížeče, ale protože plánuji Písmáka modernizovat ve více ohledech, dříve nebo později by se uživatelům s opravdu starými prohlížeči (tj. Internet Explorer 6 a nižší, Firefox 3 a nižší, Safari 3 a nižší, Chrome 6 a nižší) stejně připletla pod nohy jiná chyba.

Doporučuji si tedy nainstalovat novější verzi prohlížeče. Já mezitím zapracuji na tom, aby Písmák uživatele se starými prohlížeči detekoval a přesně jim řekl, co se děje a proč.


Janina6
07. 10. 2012
Dát tip
Dřív jsem používala "Moje" - "Díla" - "Upravit" a měla jsem normální text, který šlo upravovat. Teď se mi zobrazuje toto: [četl jsem a editoval, rozhodilo to komentáře - Dero] a tak dále. Je prosím nějaký konkrétní postup, jak se dostat k normální verzi textu a moci ho upravovat? Je to pro mě docela akutní problém.

Janina6
07. 10. 2012
Dát tip
Volám o pomoc, chtěla jsem aktualizovat už vložené dílo (Povídka měsíce - nominace), prostě udělat úpravu, přidat další text, ale zobrazuje se mi to v nějakém šíleném kódu, takže netuším, jak dílo můžu upravovat.

srozumeni
07. 10. 2012
Dát tip
Když mně chybí všechny ikonky nad ,,Vaše dílo". Předpokládám, že tam by to mělo být, nebo aspoň dříve tam něco bývalo...

Dero
07. 10. 2012
Dát tip

Lakrov: To je divné. Mně editace děl funguje normálně ve všech prohlížečích, které tu mám. Na Windows, Linuxu i na Macu.


Dero
07. 10. 2012
Dát tip

srozumeni: Tlačítko pro zarovnání textu v editoru chybělo, díky za upozornění. Už by tam mělo být.


srozumeni
07. 10. 2012
Dát tip
Jak to mám udělat, aby vložené dílo-text bylo uprostřed. Žádné ikonky odstavec tam nemám. Prosím nějak česky a srozumitelně, pro blbé, což jsem v tomto případě já. Děkuji.

Lakrov
07. 10. 2012
Dát tip

Pro Dero:

Ano,
po ověření několikerým vložením potvrzuji,
že z prohlížeče Firefox (Mozilla/5.0)
lze s použitím volby "Neaplikovat výchozí formátování Písmáka na toto dílo"
Vkládat zformátované HTML-texty stejně, jako před včerejším "upgradem" Písmáku.

To, co zatím (nebo možná nastálo) nefunguje, je úprava takto vloženého díla.
Díla, vložená nyní jako "plain text"
nebo díla, vložená jako HTML před včerejším upgradem Písmáku,
editovat lze.

Prázdné řadky před "odsazeními od levého kraje",
které přibyly v textech uložených před včerejšín ugrade
(dle předpokládání) nezmizely.
S tím už zřejmě nepůjde udělat nic,
respektive nic "celoplošného".
Jedinou možností je opravit graf. podobu takového textu tím,
že je ve volbě "editace" znovu vložím.

Díky za pomoc.


Dero
07. 10. 2012
Dát tip

Vkládání děl už by mělo zase fungovat.


Fruhling
07. 10. 2012
Dát tip
Fajn, takže staré text area vede.

Fruhling
07. 10. 2012
Dát tip

No, v novém formuláři pro vkládání kritik m i nefungují opeří automatické korekce, takže zas vypadám jako pologramotný idiot.


Dero
07. 10. 2012
Dát tip

Lakrov, Firefox používám a s vkládáním děl v něm není problém. Asi máš nainstalovanou nějakou starší verzi.

Potřebuji znát přesnou verzi. Zjistit ji můžeš zde: http://whatsmyuseragent.com/

Napiš mi prosím do zprávy řetězec za "Your User Agent".


Lakrov
07. 10. 2012
Dát tip
Z prohlížeče Mozilla-firefox zatím bohužel není možné vložit žádné dílo. Po korektně proběhnuvšim vyplnění povinných vstupních údajů a odeslaní, se sice zobrazí zprává "Dílo úspěšně vloženo", dílo však není nikde k nalezení.

srozumeni
07. 10. 2012
Dát tip
Povedlo se. Hurá !!! Děkuji.

Lakrov
07. 10. 2012
Dát tip
Díky, nějakou změnu "v chování" už vidím. Otestuji.

Dero
07. 10. 2012
Dát tip

Nyní už by se editor neměl zobrazovat uživatelům, jejichž prohlížeč ho nepodporuje. Také jsem i ke kritikám přidal tlačítko "Bez formátování", které vypne tlačítka pro formátování komentáže a editor přepne na klasické textové pole (pozná se to tak, že prostě začne fungovat). V případě nouze si můžete, jak říká StvN, v nastavení navolit "Editor děl jako obyčejné <TEXTAREA>", který pokročilý editor vypne na fest.

Pokud máte stále problémy, zkuste několikrát stisknout CTRL + F5 (případně obnovit stránku v prohlížeči), aby se ze serveru stáhl nový kód. Pokročilejší uživatelé udělají nejlépe, když si ve svém prohlížeči vymažou cache.


Lakrov
07. 10. 2012
Dát tip
- Z prohlížeče Mozilla-Firefox nelze editovat vložená díla - U děl, vložených před 6.10.2012 došlo ke změně grafické úpravy (každému odsazení od levého kraje nyní předchází prázdný řádek) takže se zvětší vertikální délka textu - V tuto chvíli nelze (z prohlížeče Mozilla-firefox) ani vložit dílo: Nelze ho vložit ani jako "source" ani jako "plain text" ať už se zatrženou nebo nezatrženou volbou "Neuplatňovat formátování..." Mně se tento stav jeví docela nešťastný, ale takový už je holt občas úděl pokroku :-) Stejně zrovna nemám nic ke vložení, a než mít budu nejspíš "se" to vyřeší. Rozhodně se nesnažím "destruktivně" kritizovat. Spíš pomoci s detekcí nedostatků. Derovi díky za trpělivost.

StvN
07. 10. 2012
Dát tip
V nastaveni pismaka. Jak mas na liste nahore Moje, tak tam najdes nastaveni a v nastaveni si to prepni.

srozumeni
07. 10. 2012
Dát tip

Stívne děkuji za rychlou odpověď. Přiznám se, že při mé technické negramotnosti se zřejmě Tvá snaha minula účinkem. Předpokládám, že jsi myslel nastavení mobilu. Tak jsem do toho nakoukla a dostala strach, že bych něco rozštelovala, tak to radši vzdávám.


StvN
07. 10. 2012
Dát tip
V nastavení nastav "editor jako textarea".

srozumeni
07. 10. 2012
Dát tip

Můžete mi někdo, prosím Vás,  poradit, jak při této změně, která nastala, můžu psát kritiky na mobilu. Vůbec se mi nedaří otevřít na mobilu toto okénko, do kterého právě teď píšu. Děkuji.


Dero
07. 10. 2012
Dát tip

Pro pokročilé: Při vkládání díla je nyní možné zatrhnout volbu "Neaplikovat výchozí formátování Písmáka na toto dílo", která zajistí, že Písmák nebude nijak ovlivňovat formátování díla a je tedy na autorovi, aby vložit dílo již "nastylované".

Nejlepší cestou je při vkládání díla kliknout na tlačítko Zdroj a vložit dílo v podobě HTML stránky, kterou si vygenerujete z textového editoru nebo připravíte ručně.

Upozorňuji, že Písmák sice nebude ovlivňovat styl takto vloženého díla, ale internetové prohlížeče ve svém výchozím stavu některé prvky (nadpisy, položky seznamu, odstavce) vertikálně odsazují. Může být třeba takové vertikální odsazení v kódu vložené HTML stránky zakázat. Ale to už nechám vašim šikovným rukám.


Lakrov
06. 10. 2012
Dát tip

Nepůjde-li vhládat HTML s CSS, asi bude možné vkládat korektně graficky upravené texty např. z OpenOffice. Je (pro mě) sice krok navíc, ale jednou za měsíc je to snesitelné :-)

Díky za odpověď

P.S. Koukám, že "tvrdý enter" též vynutí prázdný řádek (viz předchozí dva prázdné)


Ondoň
06. 10. 2012
Dát tip

Dero: definici jsem poslal soukr.


Dero
06. 10. 2012
Dát tip

S editací děl nepozoruji problém. Prohlížeč a jeho verze?


Dero
06. 10. 2012
Dát tip

Ondoň: Diametrálně? Definuj.


Dero
06. 10. 2012
Dát tip

Jinak bych rád dodal, že vkládání děl v HTML spolu se stylopisem (CSS) výrazně nedoporučuji. A pokud už je toto nezbytné, pak je třeba působení stylopisu omezit pouze na dílo.

Například ty spolu s tímto tvým dílem vkládáš tento předpis:

P { text-indent: 1em; margin: 0ex }

Ten ale ovlivní i komentáře. Proto jsou odsazené. Nechci silou omezovat možnosti formátování děl uživatelem - tedy i vkládání CSS - ale je třeba být obezřetný.


Ondoň
06. 10. 2012
Dát tip

..ano, velikosti písem jsou nepřirozeně narušeny. A navíc se to diametrálně liší dle použitého prohlížeče. Ba co dím - z některých starších prohlížečů ani nejdou vkládat kritiky!

   Děs, tydlety novosti. Já bych to zakázala.


Lakrov
06. 10. 2012
Dát tip

Dalším zjištěným nedostatkem je nemožnost editace již vloženého díla (např. oprava překlepu začásků na začátků)

 


aha, já myslel, že mi počítač rozštelovala dcera :o) hned jsem klidnější :o)

Dero
06. 10. 2012
Dát tip

Změny formátování a stylů souvisí s nasazením nového editoru pro formátování děl a kritik. Pokud narazíte na nějaké významné nekonzistence vůči minulému stavu, prosím spíše o soukromou zprávu.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru