Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Až budu velká

12. 10. 2012
3
2
954
Autor
Kuře_Juře

Zadání slohové práce: "Chtěla bych být dokonalou..."

Chtěla bych být dokonalou básní. Chtěla bych se narodit z tuše a brku, na papíře, který voní po babičce.

Chtěla bych být napsána krásným písmem, jakým se kdysi psávaly dopisy.

Chtěla bych mít docela obyčejné jméno, na první pohled jednoznačný název, jenž přečtením mého těla nabyde tisíce významů.

Chtěla bych v myslích těch, co by mě četli, probouzet fantazii, pobízet je k rozjímání. Vzbudit v nich touhu, aby žádná strofa nebyla tou poslední.

Chtěla bych znamenat něco hodnotného, co obohacuje. 

Chtěla bych být nedostupná pro ty, kteří čtou básně jen povrchně.

 

Báseň - žena

 

Muži - básníci z ní mohou zešílet. Už tolik let se snaží stůj co stůj přijít na to, jak mají které slovo správně pochopit, co se skrývá za symboly, náznaky.
Je dobré znát autora básně jako literárního díla, jeho životní příběh, jeho smýšlení.
Je těžké porozumnět komplikované básni jako ženě, nehledě na to, jak dlouho ji muž zná.

Chtěla bych být dokonalou básní. Malířům poskytnout inspiraci, klavíristům poradit melodii, tanečníkům choreografii, smutným rozdávat radost, pyšným nabízet pokoru, vypočítavé vést k nezištnosti.

V lidských ústech bych chtěla znít tak, jako voní levandule.

Chtěla bych být vzácnou, dokonalou básní.

Kouzelným tajemstvím

Rozmanitou chutí starého vína


2 názory

StvN
14. 10. 2012
Dát tip

Ja bych se opakovani radeji vyhybal. Neni to potreba a stepi to text. Obsahove by clovek asi cekal neco ve smyslu - jsem takova a makova a chtela bych to zmenit a bud muzu nebo nemuzu, chci nebo nechci. Mohla by z toho byt pekna uvaha. Takhle to jsou jen takove sebestredne vykriky. 


Max Hutar
13. 10. 2012
Dát tip

Psané oslavy textu já rád. Tahle se nevyhne některým klišé gymnaziálního vnímání, která jsou ale nakonec natolik čistá a bezelstná, že proti nim nelze nic říct :-).

Tipa


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru