Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Materstvo

13. 11. 2012
0
1
569

 

Bola si v ôsmom mesiaci tehotenstva. Mala si strach. Tvoje dieťa, nie jeho, ležalo v tvojom veľkom bruchu. Predstavovala si si ho, aké bude, možno potom bude viac jeho. Často ťa kopalo, no ty si necítila radosť, brucho si si nehladila, len si ho nosila pred sebou, ako znamenie, ktoré ti vypálili násilím.

V tú noc sa ti snívalo, že ležíš schúlená na koberci v obývačke, tvoje dieťa ležalo oproti tebe, nedávno narodené, špinavé od krvi, ešte s pupočnou šnúrou. Počuli ste sa navzájom. Plakala si, cítila si jeho bolesť, prosila si ho. Vravela si mu, že vieš, ty vieš, že mu rozumieš, že si to nechcela.

***

Pred ôsmimi mesiacmi bolo vonku chladno. Išla si popri zamrznutej rieke, kabelka ti neúnavne padala z pleca. S Marínou si sa mala stretnúť o desiatej večer. Nemusela si sa ponáhľať, kráčala si pomaly. Vždy si sa bála, že ťa v zime niekto hodí do studenej vody, ešte aj dnes ťa z toho prepadá úzkosť. Pomaly si prestávala vnímať okolie. Okamihy a tvoje dlhé vlasy, kráčali pred tebou. Po chvíli si sa rozhodla. Zavoláš Maríne a povieš, že to dnes nepôjde, potom zavoláš jemu, povieš, že máš chuť, že si tak trochu exhibicionistka a tak trochu sadistka.

Čakala si ho opretá o zábradlie na druhej strane rieky, nikto tadiaľto nechodieval, dole pri rieke občas spávali bezdomovci. Nebála si sa. Cítila si nutkanie zjesť niečo prudko šťavnaté, keď prišiel, nemusela si mu dlho vysvetľovať, čo chceš. Prstami si sa rozlúčila so  zhrdzaveným povrchom žltého zábradlia. Počas cesty ste veľa nerozprávali. Pohľadom si si ho premeriavala, bol chutný. Keď za tebou zabuchol dvere vo svojom byte, vošla si do spálne a  zatiahla závesy na oknách.

***

Zvláštne sexuálne praktiky boli pozorované u viacerých druhov pavúkov, hmyzu a rôznonožiek, u ktorých sú samičky často značne väčšie ako samčeky.

Asi najznámejším príkladom je modlivka. Bezhlavý samček nielenže párenie úspešne dovedie do konca, ale celý proces je navyše intenzívnejší, trvá dlhšie, do samičky sa dostane viac spermií a tie oplodnia viac vajíčok.

Trúdy, samce včiel, tiež umierajú pri párení, ale za kurióznejších okolností. Po vypustení spermií ich genitálie „explodujú“ a odtrhnú sa od ich tiel, pričom ostanú v samičke s cieľom zabrániť jej v párení s niekým ďalším.

Na druhej strane, samce niektorých druhov, napríklad snovačiek (známych pod menom čierne vdovy), sa samičke doslova ponúkajú na tanier ako mŕtvi totiž dokážu oplodniť viac vajíčok.

***

Mala si zatvorené oči, ono ti prechádzalo rukami po tvári, po perách, cítila si jeho jemné rúčky. Vravelo ti: „Poď ma konečne objať.“ Vystrela si ruky. Polámalo ti takmer všetky kosti, potom po štyroch odliezlo preč. Batoľa. Ostala si tam sama, snažila si sa napraviť si ich, nešlo to. Vedela si.

***

Strhla si sa. Videl ťa ako si vstala a posadila sa na posteli. Kráčal k tebe, povedal, že musí ísť do práce, o chvíľu je späť. Pobozkal tvoje brucho a pozdravil tvoje dieťa.

           


1 názor

pejprdoll
14. 11. 2012
Dát tip

Neviem, či by nebolo vhodnejšie usporiadať jednotlivé odseky chronologickejšie a ešte na nich trochu popracovať. Dejový rámec sna je síce jednaz možností, ale nemyslím si, že v tomto prípade bola tá najšťastnejšia, pretože to pôsobí predvídavo, aj keď to tým klincuješ - to je asi ešte horšie, lebo dovtedajšie snahy zakoncis niecim uplne klsickym.

Neviem, počula som o tehotných ženách, že maju velke výkyvy nálad, čo vidim aj v  tejto poviedke... :) Téma to nie je zlá, len je obšírna. veľmi obširna a toto spracovanie má čosi do seba, ale este to v tom nie je take jednoznačné. 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru