Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ve večerním světle

27. 01. 2002
2
0
965
Autor
Kachna

 

Modlím se k červenému vínu,

k jeho krásné jiskře,

slibuje mi určitou náplň života,

ve mně se probouzí Medvědí krev.

 

Pak pluju s dýmem cigaret,

po prázdných ulicích večera

a slavím to, co bylo dřív

a brečím nad tím, co přijde.

 

Někdy trpká chuť slibů,

někdy sladké mámení polibků,

když napiju se z poháru krve

a pak blouzním s úplňkem.

 

Den zaplní černými klišé

a noc se odehrává v barevném světě,

světě smyslů a magičností kouzel

a krev mám plnou výparů vína.


VVV
03. 08. 2002
Dát tip
****T

Duba
09. 02. 2002
Dát tip
Tady jsem Tě začal číst a tady rozhodně neskončim! Je to dobrý.

JohnieBass
07. 02. 2002
Dát tip
Anebo piješ víno z poháru krve? Souhlasím s Krelem, zcela přirozené obraty, žádná násilnost skladby. J.B.

Kachna
30. 01. 2002
Dát tip
mejdej- asi to každý cítí jinak. Zvlášť, když jde o sliby v lásce. Já to znám. Buď mi bylo naslibováno, nebo jsem naslibovala sama - a nesplnila. Stydím se, stydím se. Promiňte mi to. Prominu vám také.

Albireo
29. 01. 2002
Dát tip
Je to velice povedený vstup na Písmáka. Hned si jdu přečíst ostatní (zvlášť když Amanda naznačuje, že jsou ještě lepší).

mejdej
28. 01. 2002
Dát tip
Samozřejmě dávám TIP a zařazuji mezi své oblíbené, obzvláště zvedené metafory jsou: Pak pluju s dýmem cigaret - a - a pak blouzním s úplňkem. Surrealisté by z Tebe měli radost. Vivat Nezval, Vivat Kachna Možná první tři řádky poslední strofy jsou, jak autor sám na konci tvrdí - výpary vína, ale jinak samozřejmě těžko co vytknout, možná ještě - autorko - sliby nemají trpkou chuť snad jen ty nesplněné, ale řekl bych ,že sliby mohou být stejně tak dobře sladkým mámením jako polibky.

Amanda
27. 01. 2002
Dát tip
Zvlastni... urcite oslovilo ale ne tak jako ty nasledujici...

Krel
27. 01. 2002
Dát tip
dobré....zajímavé obraty...líbí

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru