Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Reason - 26. kapitola

09. 12. 2012
0
0
535
Autor
Tom Magnolia

26.kapitola

 

Zo zeme sa pred očami susedov dvíhal ako malé dieťa ktoré sa aj napriek varovaniu rodiča potkne. So sklonenou hlavou a ufúľaný odchádzal do domu. Tackavá chôdza susedom prezradila, že neide o nič viac než alkoholickú drámu, a tak sa zo svojich dvorov vytratili, divadlo ich prestalo zaujímať.

 

Keď sa dopotácal domov, našiel Laru na dlážke. Najprv sa zľakol a rýchlo k nej priskočil. Keď však videl, že sa jej bujarý hrudník pokojne pohybuje a slečna len sladko spí, od srdca sa rozrehotal. Pozbieral všetky sily a odniesol ju bez úrazu do spálne na posteľ. Keď brunetu starostlivo prikryl, sám nešikovne padol na sklenený stolík, ktorému praskla jedna z podperných nôh. Félix na ňom strávil nasledujúce nepohodlné hodiny plné bezsennej spánkovej prazdnoty.

 

Keď sa prebudil Lara už lpreberala poštu, ktorú kuriér vhodil do otvorených dverí opileckého domu. Okrem účtov a pracovných formalít, či niekoľkých pozvaní na plesy v nej boli dva listy, ktoré sa otvoriť bála. Na prvom bola pečiatka policajného riadeiteľstva, na druhom naopak chýbal akýkoľvek popis. Hmatateľné v ňom však boli fotografie. Lara nebola žiadna hlupaňa a mala jasno v tom, že pôjde o citlivú záležitosť. Ako keby sa nič nedialo, položila listy na stôl a so slovami, že ide uvariť kávu odišla do kuchyne.

 

Félix mal s opicou ako hrom veľké problémny apoň sa k stolu posadiť vzpriemene, Keď to dokázal, vyexoval litrovú minerálku na ňom a s rotrasenými rukami načiahol do kôpky papierov. Najprv rozthrol policajnú pečať. Nezdržal sa smiechu. Bolo mu divné prečo prišla zasielka z polície bez doporučenia, keď čítal pochopil. Šlo o ospravedlnenie policajného riaditeľstva. Ospravedlňovali sa za vypočúvanie ohľadom starnej Sternovej,, vypočúvanie ohľadom pozadia projektu a čo ho pobavilo najviac, za chovanie agenta Dinisa. Poslali to bežnou poštou, asi dúfali, že si formálnu povinnosť splnia, ale adresát obsah neprečíta.

 

Odrazu sa mu dýchalo ľahśie, akoby ho opustil alkoholový opar. Hľadel na list s úsmevom a mal chuť Lare všetko rozpovedať. Rozmyslel si to, nechcel ju vrátiť do rerality . Okrem toho by vedela, že pochyboval. Upokojil sa a šiel do kuchyne so šarmom bohémskeho opotrebenia. Ako dôkaz bezstarostnej nálady predviedol Lare dve čísla na kuchynskom stole, ktoré prekvapili nielen ju, ale aj Félixa samotného.

 

Mužnou hrdosťou posilnený, sedel sám na obývačkovej pohovke a s uspokojením hľadeľ do prázdna. Hmlistú siluetu izby mu narušil list, ktorý ako keby vyčnieval z celej zanedbanej kôpky papiera na stole. Keď ho vzal do ruky, cítil, že to nebude nič pozitívne. Nevysvetliteľne, ale vedel, že by ho mal radšej pustiť z ruky. Keď obálku roztrhol, na zem vpadli dve fotografie a usb kľúč. Na fotografiách bola Wagnerová a Kovacsová. Félixovi bolo jasné, že sa jedná o pokračovanie patálií z predošlého obdobia. Bolo mu už všetko jedno. Horlivý záujem, pocit, že už nemá čo stratiť a prudká zmena nálady zo zdanlivého pokoja na napätie spôsobili, že neváhal a fotografie skúmal.

 

Na prvej bola jeho klientka, pani Wagnerová. Oblečená v plážovom župane v ruke s exotickým drinkom a niekoľkými priateľmi v pozadí. Na druhej bola šarmantná Katrin Kovacs, zjavne vo viedenskej opere. Spoločnosť jej robil mladý Komratov, no z dvoch metrov jej odzadu nevedno prečo tlieskalo ďalších desať ľudí. „Hm, a toto mi má povedať akože čo ?“ naštvane zahromžil. So smiechom hodil fotografie na zem a šiel si naliať trocha “opravkového„ vína . Tento nápad zaujal aj Laru. Po druhom pohári sladko zaspala, no Félix stále hľadal pokoj, o ktorý ho pripravilo rozbalenie zlovestnej obálky.

 

Nevydržal to a vrátil sa do obývačky. Zo zeme zdvihol usb kľúč, ktorý strčil do notebooku položeného na zlomenom sklenenom stolíku, na ktorý deň pred tým nešikovne padol. Na externom disku boli uložené tri textové dokumenty a kópie fotografií, ktoré držal v roke. Textové dokumenty boli zoznamy lekárov a svedkov, ktorí v procesoch oboch postáv z fotografií vystupovali, záznamy dedičských vysporiadaní a Félixove posudky. Nebolo na tom nič výnimočné. Posudky boli rovnako ako zoznamy osôb vystupujúcich v procesoch na vyžiadanie verejne dostupné. To, čo celú vec konečne o čosi posunulo ďalej boli dedičské vysporiadania. Detaily, ktoré boli v dokumentoch uvedené smie vidieť len člen rodiny. Félixov fantóm je teda zrejme niekto z blízkeho okolia Wagnerovej a Kovacsovej. Čo však tieto dve ženy spája, prečo prichádzajú indície z oboch prameňov a prečo v nich nie je zahrnutý napríklad Burucz.

 

Otázky mu hmýrili hlavou a alkohol rýchlo vyrovnával hladinu z predošlých hodín.S hlbokým záujmom, no skreleným vnímaním skúmal dokumenty na externom disku.

Hoci sa po hodine začal v písmenách strácať, pochopil aspoň základný súvis. Lekári, ktorých určila strana klienta spolu s nezávislými odborníkmi vystupovali v oboch prípadoch tí istí. Oktem lekárov projektu stále posudzujú zdravotný stav záujemcu o zákrok aj zástupcovia týchto strán, tak, aby bolo všetko transparentné. Keď sa pozrel do svojho vyjadrenia k prípadu, prišiel na to, že aj lekár zastupújuci Choice Imc. vystupoval v oboch prípadoch ten istý. Nešlo o niejakú výnimočnú situáciu. Autorizovaných lekárov nemal projekt veľa, a tak sa pri posudzovaní prípadov často opakovali. Radšej to však nechal preveriť, rovnako tak poslal známemu mená cudzích lekárov. Obratom očakával odpovede nielen k týmto osobám, ale aj všetkým problémom, ktoré ho v poslednom období prenasledovali.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

r


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru