Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

bez názvu (Jaroslav Seifert)

14. 03. 2013
0
11
506
Autor
nightoul

Osidius Emfatický

Visí jen na zdi, u té učitelky
Není to ten strom, jeden strom v kopcích
ve velšských kopcích
A neprší

A ten led možná že taky neexistuje.

Buď zticha, můj milý
Kéž by ses byl jen otočil a spal
Já za to přece taky nemůžu.
Ta hodina je už pryč
Byla to tvá Hodina mezi psem a vlkem
A já vdechovala ty malé trsy chmýří po rozsápaných peřinách

Nezlob se, můj milý
To jen mé zdraví se nedovedlo vměstnat do té choroby
Nemohlo si tam sednout, nemohlo se zklidnit a nechat se obejmout
Bylo na to moc živé. Živé. Prskalo jako malý čert.

Dejte dítěti do ruky míč a když rozbije okno, s úlevou vydechněte.

Řekl jsi mi, že tě číst poezii bolí.
Dobře.
A co když já to vím zrovna tak?

Nevíš. To nevadí.
Ale u toho stromu už ho prosím nefoť
Ať je to ten nebo onen, na tom nezáleží
Vždycky je tam to pološero brzkého června a Jaroslav Seifert.


11 názorů

helgard
19. 03. 2013
Dát tip

Stanley : děkuji za kritiku.....vidíš jak se to zlepšuje co kdyby jsi se soustředil na kritiky kritik a byl tak autorem poetické kritiky bez nesmyslných psychologických honodcení lidí které nemůžeš prostě znát......tohle beru a omlouvám se, že kritiky nepíšu za účelem oslnění slovní zásobou, bohatostí stuhy návazností a rozšafného vzedmneství fluentního vtahování čtenáře do nitky myšlenek.....zkrátka kritika je fajn věc ale má to být jen pracovní posun.....


helgard
16. 03. 2013
Dát tip

Stanley K.  Jsi ztracený případ.....

 

Nigh :  samozřejmě že si piš co jen chceš  akorát si prostě přivlastni schopnost vnímat hlubší kritiku není to kritika tebe jako osoby a nebo umělce....pouze výsledku spojuje tě s ní jen snaha zlepšit se v očích ostatních....jinak to skutečně nemá žádnou hodnotu.....dokud budou na tomto serveru ubožáčci typu stanley nemá ani cenu nabízet pohled do světa literatury jakkoliv hloub, než kam sáhne ironie a tupý slaboduchý humor....A poslední detail nejsou to povýšené komentáře....jsou pouze cílené upřímné a na rozdíl od těch co napíší kritiku a pomalu se v ní ztrácejí já si to tvoje dílko přetel asi dvakrát...bohužel tam nic skutečně není...


nightoul
15. 03. 2013
Dát tip

helgard: Myslim že se spíš budu těšit z vlastního dobrýho pocitu a z kladných a někdy i nadšených reakcí pár mně milých lidí než z jakéhokoliv uznání profesionálních kritiků, na tom mi záleží opravdu pramálo a ani netoužim, aby se to nějak měnilo.  Stejně tak doufám, že, až dospěju do tvého věku, nebudu psát tak povýšené komentáře. S tou slovní zásobou máš pravdu, to by mohlo být lepší, budu na to myslet.


helgard
15. 03. 2013
Dát tip

Stanley K. : Už jsem některé tvé názory četl a prosím tě už to nezkoušej křížit....Mysli si svoje, ale nezatěžuj tím autory. Nikdo tady nechce nikoho zavírat do koncentráku ale prostě musíš mít alespoň základní dávku sebereflexe aby jsi poznal poezii od ničeho....Tobě se líbí určité bloky textu já mám rád jasně dimenzovanou tvorbu....Když mám chut na kofolu nebudu vychvalovat cokoliv co teče a je tmavé jako to dokážeš protáhnout mozkem ty......Nightoul : Chraň si svou myšlenku a tvorbu a snaž se v ní vidět víc než v ní je...Jsi autor a to že to není poezie ale zároveň tento server neposkytuje azyl těmto dílům absencí nějakého toho vhodného kategorizování, za to nemůžeš.....Zkus někdy opravdovou poezii a třeba tě to překvapí.....


nightoul
15. 03. 2013
Dát tip

helgar: Jo, však se samozřejmě vubec nedivim, že je to pro tebe úplně o ničem, protože je. Ale to jsou i některý profesionální básně.

Třeba první sloka mi přijde úplně na hovno. Ale chci ji tam nechat, chci to tam celý nechat, protože takhle to prostě vzniklo. Naopak poslední verš je podle mě super. Vůbec závěr se mi líbí a proto se mi pak líbí nakonec líbí i začátek, pač všechno pak má svý místo. Tohle vzniklo na jeden zátah, na rozdíl od jiných věcí, které byly naopak trochu pilovaný. Ale i tak to pro mě něco znamená, protože vim, jak sem myslel některý konkrétní věci, a tak se mi to líbí, stejně tak pár lidem, co to vědí. A tak to prostě má bejt :)

Možná se ti bude víc líbit zbytek co tady mám ;)


helgard
14. 03. 2013
Dát tip

Rajmunde tak nevíém jsi ty slepej a nebo autorka úplně blbá? Prosím tě najdi mi v tom chaotickém textu poezii, ale prosím tě opatrně abys mně nezahltil....Tam je tolik poezie kolik je v krkonoších velryb....

Brilatní výlev ničeho to se nedá nazvat ani dobrou prozou. Je tu spousta idiotů co pod poezií a s oblibou volnými verši publikají kraviny ale mají aspoň myšlenku a dají se v nich sledovat určité stopy příběhu....tohle nemá zhola nic. Každopádně atorko piš dál a imprůvuj svoji slovní zásobu. To je skutečně jediný, ale za to nepopiratelný faktický přínos.


Rajmund
14. 03. 2013
Dát tip

Bolavá poezie-zdařilý obrat.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru