Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

C.COP 21

04. 02. 2002
0
0
732
Autor
Gera

tým bojující se zlem složený z lidí prohlášených za mrtvé.

   Jason byl šťastný.V devatenácti se šťastně oženil,ukončil policejní akademii a našel si místo na  místním městském oddělení.Později mu jeho žena dala dva syny, dvojčata Petra a Pavla.Jason měl svou práci rád stejně jako svoji rodinu.Jediné hádky  co měli doma se ženou byly jen a jen kvůli jeho práci.Snad na truc ženě Jason přestoupil na protidrogové oddělení a jí o tom vůbec neřekl. .Jednoho dne se dostal k typu o veliké zásilce.

  Se svým informátorem se sešel v osm hodin ráno na jednom malém parkovišti.byl na proti drogovém oddělení už víc jak jeden rok,takže věděl ,že se Bobymu,tak se ten informátor jmenoval ,dá věřit.Jason přišel k mladému muži staremu asi něco přes dvacet let a podal mu deset dolarů,pak řekl:"řekni mi, co víš."

"je to slibný.Jerry víš ten dealermi řekl,že mu už vysychá zásoba,ale zásilka prý přijde brzy,že stím vystačí.Ještěříkal něco vo tom,že ho šéf vezme s sebou,protože mu začal věrit.Takže vím kdy to asi bude.Plácal něco vo neděli v noci."

"Říkáš v neděli v noci? A kde?"zeptal se Jason.

"To sem ti chtěl taky říct,ale nějak si nemůžu vzpomenout .Potřebuju něco,co by mi osvěžilo paměť."řekl Boby a nastavil ruku.

"Co ? Vždyť si už dostal svoji obvyklou pětku."přecedil přes zuby Jason a podal mu dalších deset dolarů.

"je to v přístavu.Přivezou to na nějaký lodi co se jmenuje...Jak jento je?...Příšera .Ne! Chyméra.Ale já osobně si myslým ž,že vám to s tím zase nevyjde."

"Proč by to nemělo vyjít a proč si říkal zase?"zeptal se udiveně Jason.

"Jde o zásilku pro Coula a ty vám nikdy nevyjdou.Prej v to jede někdo z vašeho oddělení."řekl Boby šeptem.

"A víš kdo v to jede?"

"Ne,ale určitě vím,že jich je víc a že jsou tam dýl jak ty.Proto ti to říkám, jinak bych to neřekl.Věřím totíž tomu ,že v tom s nima nemůžeš jet.Seš tam moc krátce."

"A ví o tom ještě někdo jinej kromě tebe."

"Jo,vlastně už ne .Nedávno ho zabili."

"Kdo?"

"Jeden tvůj kolega.Ten,co vypadal jako kluk,ikdyž mu bylo skoro třicet."

"Mails!Ale toho zabili před dvěma měsícema."

"To sedí ,ale před tím ho pěkně zmlátili a když nedal pokoj zabili ho."

"Já vím jenom to,že je mrtvej .Nevíš kde ho zabily?Nejspíš se to snaží někdo ututlat."

"Je to od tud asi blok .Ta malá pizzerie tam v tý uličce ho našli až za dva dny a prej to nebyl moc pěknej pohled."

"Tam sem sním měl mít tu noc schůzku: Nechal mi vzkaz ,ale nemohl sem přijít."

"Hele už s tebou vykecávám moc dlouho."5ekl najednou Boby a chystal se odejít.

"Počkej Boby za tu informaci si zasloužíš ještě jednu pětku."řekl Jason a podal mu deset dolarů.

  Jason odešel z místa schůzky na svoje oddělení a le informátorova slova mu zůstala v hlavě.Nekdo v tom s Coulem jede, ale kdo.Akdo vlastně je Coul.Vezme si informace z archivu tam to určitě bude a budou tam i věci o jejich nepovedených zásazích.Vyžádal si informace o Coulovy .Do rukou se mu dostalo pět spisů deset let na zpátek.Takže se tu objevil před deseti lety.Ze začátku mu většinu jeho zakázek chytily ale jemu nemohli nic dokázat.Rok po tom co se  poprvé objevil se o jeho zakázkách v záznamech píše pouze jako o falešných informacích nebo jako o nepovedených zásazích.Až na minulý rok to mu sebrali několik zásilek ,ale ty se stratily a ve skladě je nemohly najít.Na těch zásilkách pracoval Mails .Jason o koulovi nezískal moc informací chtěl už uklidít i poslední spis ale tem mu najednou upadl.Z listů se vysilal malý útržek papíru kterého si před tím nevšiml.Na lístku bylo napsáno Hardy,O´donel ,Mathevs,Joker a Crime.Na druhe strane bylo "Jsou v to oni tím sem si jist ale nemám proti nim důkazy."Jason poznal Mailsův rukopis.Je to možné ti  kolegové se sním přátelí.Snad ho nezabili oni .Nebyl mails blázen nejel v tom s nimi,nebo vtom jel s Coulem sám a na ně chtěl jenom házet špínu na svoje kolegy .Ne Coul by si nedal zabít svoji spojku.Určitě je to pravda,protože Mails tu byl jen o pár měsíců dýl než Jason.Nemohl v tom jet .Byl si jistý stejně jako by v tom nejel on sám.List papíru složil a dal si ho do peněženky,pak pečlivě srovnal dokumenty a šel je vrátit do archyvu.Ve dveřích se srazil s O´Donelem a papíry se mu rozsypaly. O´Donel mu je pomáhal  sbírat a neušlo mu ,že se v dokumentech jedná o Coula.

O´Donel měl pocit deja vu už jednou se takhle srazil s mladšim kolegou ve dveřích.I ten měl v rukou stejné dokumenty a měl stejně vyděšený pohled.Jen tentokrát nešlo o toho samého člověka .Ten byl totiž už dva měsíce mrtvý.Ví to jistě neboť zemřel jeho rukou.O´Donel si vzpoměl na jeho slova:"Myslíte si,že sem blbej.Ale já nejsem nechal sem vzkaz tomu,co se bude o můj případ zajímat a ten vás odhalí a pudete na křeslo."

O´Donel a jeho kolegové zapletení do toho případu se snažily vzkaz najít ale marně.Zatím nikoho z nich nenapadlo se podívat do spisů ,které Mails poslední dobou často pročítal ahledal v nich důkazy proti nim.Těď si to O´Donel uvědomil.Hrozí ,že jejich tajemství bude odhaleno.Jeho přemýšlení bylo rychlé a ihned věděl ,že musí nenápadně dostat s Jasona pár informací a v případdě ohrožení prozrazením ho musí odstranit.

"Proč si mi neřek ,že se ze skladu ztratila zásilka ,kterou ste s Mailsem zabavily.Jestli se zjistí,že ji ukradl on můžeme uzavřít případ jeho vraždy."zeptal se Jason.

"Vona se ta zásilka stratila ?To bude šéf zuřit já sem to celý nechal na Mailsovi ."řekl O´Donel ikdyž si byl vědom ,že zásilku mel do skladu dát on aže stráta této zásilky donutila Mailse,aby se začal vrtat ve vedlejších příjmech všech členů oddělení.

Jason odnesl dokumenty do achívu,ale snažil se nepustit O´Donela z očí.Bylo to ale zbytečné ,ten se totiž Jasonovi vyhýbal,protože ho měl sledovat Crime další z mužů zapletených s Coulem.Jasonovy bylo horko a tak si sundal sako,ve kterém měl svoji peněženku.Zatím co Jason sepisoval zprávu o chycení jakéhosi malého dealera,vytáhl mu Crime nenápadně peněženku z kapsy u saka a prohledal ostatní kapsy.V těch ale nic nebylo.

 Každý den se vracel domů ve stejnou dobu .I dnes jako vždy odhodil svoje starosti za hlavu před branami jejich domu .Toho dne jeli se ženou do divadla.Syny nechali na starosti babičce a jeli do města.

  Silnice byla plně prázdná nikde ani živáčka jenom několik srnek přeskákalo nedaleko od nich přes silnici a zmizelo v lese.Ideální jízda se změnila v peklo ve chvíli kdy je v plné rychlosti předjelo auto a ihned se převrátilo na střechu.Jason šlápl na brzdu a prudce zastavil až se auto otočilo o stoosmdesát stupňů.Najednou z příkopu vylezlo několik mužů jeden odtáhl Jasonovu ženu do lesa a tam ji připoutal provazem ke stromu.Ostatní až na jednoho tloukli Jasona vší silou.Rány pěstí,kopance a nějaká ta rána klackem pršely na jeho tělo ze všech stran ani je nestačil počítat.Když ležel Jason na zemi téměž v bezvědomí řekl mu vůdce skupiny:,,Příště nedostanešjenom pár ran.Když se ještě jednou budeš plést do našich věcí,zabijeme tebe tvoji ženu i děti .\\\"

  Jason zbitý téměř v bezvědomí  si najednou vzpomněl na zbraň kterou obvykle zapomínal odkládat vzpomněl si na ni právě teď ,když se chystali darebáci odejít .Cítil ji na svém bolavém těle.Pak po ní sáhl a vystřelil .Kulka zasáhla právě vůdce ale na první pohled se zdálo že mu nic neudělala jenom se otočilil a několikrát po Jasonovy vystřelil.Zasáhl ho o tom nebylo pochyb cítil bolest v prsou a ztrácel vědomí.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru