Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Relativita pravdy...?

02. 04. 2013
2
7
905
Autor
CrazyMind

Pravda nemůže být relativní... Pravda je pravdou, jestliže je ověřitelná fakty. V emocích a názorech pravda neexistuje, protože relativní pravda není pravdou...


7 názorů

neroušek
30. 04. 2013
Dát tip

Pravda je relativní, protože neexistují definitivní fakta, ale vždy konstrukce vytvářející nekonečné množství pravd.

 

Nebo jinak neexistuje měřítko pravdy, vždy se vztahujeme jen k našemu měřítku, které si vytvoříme.

 

A další problém: pravda je zlá, se znalostí pravdy bychom nemohli fungovat. Fungujeme jen pro to, že pravdu neznáme. Člověk by pravdu o sobě a světě neunesl.

 

Pro Fruhlinga: láska je pravdivá možná ve smyslu opravdového prožitku, jinak je klamem, krásnou iluzí. Láska a pravda se dost míjejí.

 

Neroušek mává.*****


Fruhling
03. 04. 2013
Dát tip

Takže láska není pravdivá?


e.eucrow
02. 04. 2013
Dát tip

dik za info


Max Hutar
02. 04. 2013
Dát tip

Hm, ne že bys byla první, kdo kategorii "Citáty" pochopil jako "vlastní bonmoty" :-).


takže pravda a láska může vyhrát nad lží a nenávistí jen relativně?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru