Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

morálka a zásadovost ivety bartošové

10. 04. 2013
1
6
456

V dnešní době je těžký reprezentovat morálku a zásadovost. 

Ve zprávách probíhá v primetimu pro dva miliony diváků konfrontace přestárlýho agresivního seladona s IQ 90, kterej má očividně platnej střeleckej průkaz, s nějakým macatým bláznem, co mu chodí obtýden nadávat před kamery. Kluci se handrkují, kdo odveze tu napráškovanou alkoholičku do blázince příště.

Měsíc odcházivší prezident má problém s heslem nějaký neziskovky co pomáhá postiženejm dětem a potřebuje jim za to ve stručných deseti odstavcích nandat, však jasně, tyhle ty postižený děti, to je zlo.

Stáhnout si porno ve Vatikánu je očividně daleko snazší než stáhnout si porno točený ve Vatikánu, třeba dvě jeptišky s černochem, to se skoro nedá.

A průměrný Čech zuří, protože na průměrnou mzdu 25 000 Kč prostě nedosáhne a nedosáhne a ty průměry jsou prostě zkažený těma milionama, co si vyplácí politici a manažeři, obyčejnej člověk se přece na těch 25 000 Kč nemůže nikdy dostat.

A v tom všem chce člověk být morální a zásadovej. Takže si místo porna pustím nějaký starší klipy Bartošový z 80. let, jestli jí třeba nebude prosvítat košilka, prohlídnu si kreditní obrat na účtu za poslední týden, jestli už jsem tu průměrnou mzdu utratil, založím petici za ústavní žalobu na neústavně hloupý prezidenty a budu si konečně připadat tak nějak průměrně.


6 názorů

Morální autority určuje všechno co nás ovlivňuje, rodiče škola kamarádi okolí ... a média jsou opinion makers, servírují nám, co je a není důležité a jaké názory jsou dobré a špatné, co si máme kupovat a co se nám má líbit.

A že je berou lidi vážně a když na Blesku a Nově někdo pustí někou vyslovenou kravinu, tak jí věří, protože "to bylo ve zprávách" nebo to "psali v novinách", tak to si můžeš být jistej. 

A to není můj pocit, mě média živí a i v tom Blesku a i v tý televizi jsem se o staral o marketing, takže vím, jak snadný je lidi ovlivnit a přesvědčit:)


morálí autority určují média? A nejsou to spíš rodiče, kteří vlastním příkladem dávají svým dětem vzory pro jejich další život? Zprávy v televizi jsou jen infotainment, předehra před primetimovou veselicí s Majorem Zemanem nebo jiným Donutilem...


Na hlavní zprávy Novy se dívají dva miliony lidí, na primu a českou další milion, to sou 4 miliony lidí u televize v jednu chvíli, další půl milion se u toho dívá na klauny na COOLu a Barrandovu:).

Největší česká rádia poslouchají taky 4 miliony lidí, Blesk čte milion lidí denně.

A zprávy na internetu čtou taky 4 miliony Čechů:). Takže nejde o to kdo je a není normální, ale kdo je většina a většinu lidí média ovlivňují.


media? to nema s naci moralkou nic spolecneho, kdo je normalni necte uz ani noviny.


že je morální auturity, které nám určují média, jsou obrazem toho, jakou morálku pak máme sami  - žádnou :)


no a co jsi tim chtel vlastne rict meloune?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru