Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hostina hříchů

08. 06. 2013
7
19
929
Autor
Lentýlie

Sedm hříchů smrtelných

na mém holém břiše

každý večer nedělní

v kruhu sedí, připíjí si

…na nesmrtelnost…


19 názorů

Martas1985
16. 04. 2014
Dát tip
neni to spatny,me se libi:)

sharik
15. 06. 2013
Dát tip

mně to přijde povedený


Max Hutar
10. 06. 2013
Dát tip

Mám se zabývat malichernými fakty? OK, Johny Jointe, jdeme pozvedávat Evropu z krize:

Věta se začíná velkým písmenem.

"Ta fakta" jsou "která", a ne "které".

"Na pomoc" se píše ve dvou slovech.

Za slovem "Napoleon" ti chybí čárka, oddělující dvě věty.

To samé mezi "nevím" a "zda".

Taktéž "vzdělání, jíž" s čárkou.

Evropa je s velkým E.

Před "tzv." jsi zapomněl předložku "v".

...............

Opravdu si myslíš, že mě budeš popotahovat ve jménu vznešené civilisace za fakta, o kterých ani nevíš, jestli jsou podstatná, když ani neumíš dát dohromady odstavec, za který bys v diktátě v šesté třídě základní školy nedostal kuli?

Udělej si v tom pořádek, prosím tě snažně.


tomasmarny
10. 06. 2013
Dát tip

*


Lentýlie
10. 06. 2013
Dát tip

Díky za rozproudění zajímavé diskuse, o tu tady asi jde především ;-)


Max Hutar
10. 06. 2013
Dát tip

Máš pravdu, Ignacio, já osobně jsem pohan a v nuancích křesťanské teologie se nevyznám. Dokonce bych o sobě řekl, že jsem velmi nevzdělaný. Ale nevidím těžiště svého vyjadřování v přednášených znalostech, dokonce ani nechci, aby si lidé z mých kritik brali poučení o faktech, chci se pohybovat v linii podnětů. To ostatně i předesílám na své autorské stránce.

Podněty nemusí být pravdivé, protože jsou to stejně vždycky podněty k samostatnému hledání pravdy. Tvoje ctnost jakožto filosofa tkví v tom, že samostatně hledáš pravdu neustále, a proto chápu, že ti podněty k jejímu hledání připadají zbytečné. Nesuď ale druhé podle sebe. Pud po pravdě není nic samozřejmého, jeho absence není hřích. Hřích by podle mě byl: umět podněcovat k hledání a nedělat to.

A víš ty co? Kritizovat kritiky umí každej.


tomasmarny
09. 06. 2013
Dát tip

*


Pěkné. Stručné, ale nechává to prostor pro vlastní imaginaci a každý si z toho může vzít to své. Tip


Max Hutar
09. 06. 2013
Dát tip

neni zač:-)


Lentýlie
09. 06. 2013
Dát tip

Maxi díky, už asi chápu, jak jsi to myslel... Blbá forma k takovému obsahu... Nevhodný obsah k takové formě :-) ... Díky!


Max Hutar
09. 06. 2013
Dát tip

Víš ty co, tohle jsou biblické motivy. Četla jsi Bibli? Jsou tam rozpracované, mají svou symboliku, kontext, bohatou a dlouhou tradici zpracování, a ty je odbýváš krátkou glosou. K těmhle věcem to bez pokory moc nejde - nejsi Nietzsche... Pracovat v básni s těmihle zkamenělými metaforami metafyziky a teologie je příšerně těžké, sotva je odbydeš čtyřverším, aby to lidem něco řeklo.  U tématiky, která už je obecně známá, bez hlubokého ponoru nevystoupíš z myšlenkového ovzduší, které čtenář ohledně těch motivů má - rozšiřuješ to, ale nepozdviháváš k ničemu novému.


Lentýlie
09. 06. 2013
Dát tip

Maxi, díky za názor: bylo by možné ještě upřesnění nebo vysvětlení, když je to miniatura - jak by měla být dlouhá a když je to myšleno jako hříčka (smrtelné hříchy si připíjejí na nesmrtelnost) - na co mám dát větší důraz? Chtěla bych tenhle motiv nějak rozvinout, mám ho ráda, tak by mi to moc pomohlo... Děkuji předem za tvůj čas.


Max Hutar
08. 06. 2013
Dát tip

moc krátké, na svou délku málo úderné


verulinda
08. 06. 2013
Dát tip

pěkné *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru