Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

nebe

07. 09. 2013
6
10
1162

„Věříš v nebe?“

Anabel dopila pivo, típla cigaretu a narovnala se na posteli. „Cože?“

„No jestli věříš v nebe?“

„A proč bych jako  měla? Nikdo ho přece nikdy neviděl. A zmiz!“

„Slečna učitelka nám dnes vyprávěla, že existuje.“

„Tak si tomu dál věř, a teď doprdele vypadni.“  Zavrčela Anabel a znovu se zakutala do peřin.

 

Juana přivázala psa na vodítko a vyběhla s ním ven. Na nervní výlevy své sestry už si dávno zvykla a vůbec nic si z toho nedělala. Venku opět promítali zelenou. Juana nechápala, proč pořád dokola promítají zelenou. Každý měsíc si obyvatelé městečka odhlasovali na oblohu zelenou. Prý uklidňuje; taková pitomost. Juana vždycky vnitřně cítila, že pravé nebe by mělo být modré.

 

Zdraví vás Nick Nicholson  ze CCB! Je krásné sobotní dopoledne jako stvořené pro malý výlet za skutečným nebem. Ano! CCB nabídne tuto šanci jednomu šťastnému posluchači. Poslouchejte dál CCB a dozvíte se více! Mark Markus dnes slaví své sto třicáté narozeniny. Poslouchejte CCB a dozvíte se co je klíčem k dlouhověkosti. Nick Nicholson vám přeje krásný den!.

 

Anabel mrskla po rádiu botou. Ve stejnou chvíli vtrhla do pokoje Juana.

„Slyšela jsi to?“ Vyhrkla vzrušeně na sestru.

„A co jako?“ odpověděla nevzrušeně Anabel.

„V rádiu! O výletu za nebem!“

„Dej pokoj! Kolikrát ti mám říkat, že žádná blbost jako nebe není!

„Ale je! A já se na něj pojedu podívat.

„Opovaž se! Copak nevíš, že z takové cesty se lidé nevrací?!“

„Proč asi? Protože nechtějí žít pod zeleným nebem!“ Vyhrkla Juana a s brekem vyběhla z domu.

 

Krásnou sobotu! Tady Nick Nicholson! Hlásím se vám živě z Hlavního náměstí, kde právě teď vylosujeme šťastného posluchače, který bude mít jedinečnou příležitost odcestovat na vzdálenou Zemi, kde si může celý týden užívat nádhernou přírodu a hlavně pravé a nefalšované nebe!...

 

„Hergot jak je možné, že ten krám pořád jede“ Řekla Anabel a vyslala po přijímači druhou botu. Minula.

 

…Stojím tu teď  s panem starostou, který nám vylosuje našeho vítěze úžasné cesty za nebem. Pane starosto, zde je mísa s lístky, prosím vyberte jeden. Bude mí ctí Nicku. Áno, a už máme vítěze! Dámy a pánové vítězem naší jedinečné soutěže jee…

JUANA PAPAGEORGIONOVÁ!  Gratulujeme!

 

„Bože to je kráva.“ Povzdechla si Anabel

 

 

Zdraví vás Peter Peterson! Posloucháte pondělní vysílání CMM a hned na úvod mám pro vás velmi pikantní zprávu. Společnost CCB byla zrušena a její šéf byl zatčen v souvislosti s falešnými cestami na údajnou Zemi. Obžalovaný se k celé věci doznal. Že výherci necestovali na žádnou Zemi, je nyní jasné. Co se s nimi však stalo je příčinou šetření a mi vás budeme dále informovat, proto mějte naladěnou stanici CMM. Já už ve studiu vítám pana Johansona, odborníka na…

 

Anabel chytla rádio, vyhodila ho ven zavřeným oknem a šla si znovu lehnout do své špinavé postele. 


10 názorů

natolik vytržené z kontextu, že se mi to nedaří logicky pospojovat.nemyslim to zle, ani jsem si toho nevšimla, dokud jsem se nezamyslela, co napsat za komentář. je to dobře napsané, nechává to čtenáře přijít s vlastní odpovědí. ale má to strop, kterej pro mě nikam dál nevede.


Morrigan
11. 02. 2014
Dát tip

To je moc fajn :)


Danny
31. 10. 2013
Dát tip
nápadité, líbilo, dobrá pointa tip

díky za četní a za moc pěknou kritiku. A za tip...teda za tři ;)


nonamebeast
12. 10. 2013
Dát tip

Moc se mi to líbí a je mi to blízké. Dobré psaní, dobré čtení! TIP


nonamebeast
12. 10. 2013
Dát tip

Moc se mi to líbí a je mi to blízké. Dobré psaní, dobré čtení! TIP


nonamebeast
12. 10. 2013
Dát tip

Moc se mi to líbí a je mi to blízké. Dobré psaní, dobré čtení! TIP


oracullum
11. 09. 2013
Dát tip

mám ráda sci-fi,, T ,,


Kočkodan
07. 09. 2013
Dát tip
Muj koment puvodní úplne není - zajímavé ctení.

Lakrov
07. 09. 2013
Dát tip

Zajímavé čtení. Jakýsi výstřižek -- nemyslím z novin, ale z nějaké možné budoucí reality. A možná nejen budoucí; kdo chce, najde v tom podobnost i se současnotí. Hezké využití sci-fi (bylo-li to tak míněno).


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru