Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tak trochu o počasí

14. 02. 2002
5
0
2066
Autor
Toxman

Nebojte, skutečně jen tak trošinku... Fiktivní báseň možná právě o Tobě.

Tak trochu o počasí

 

 

Černý satén halí nebe.
Lásky bouřku nasají.
Utkány jsou jenom z Tebe,
deštěm blesků padají.

 

Jemným tónem křídla ptáků
hladí Tvoji oblohu.
Tenké linky cihly moci
lehko padnou na nohu.

 

Kdyby tmou tou vidět bylo
na hlavu chtít padaly.
Hvězdným cukrem Dráhy bílo
Mléčné noci roztály.


Cirilla
04. 07. 2003
Dát tip
o počasí? :)) Tak trošku... žejo... ;)

guy
18. 02. 2003
Dát tip
Já taky neumím kritizovat. Buď se mi něco líbí, tak to řeknu a když se mi něco nelíbí a neumím říct proč, tak jsem ticho. Tohle se mi líbí. ***

Kami
26. 03. 2002
Dát tip
U-ú. No jo, řekl sis o hlubší kritiku... Poezii kritizovat neumím (protože ji neumím), takže jen (*)

Toxman
18. 02. 2002
Dát tip
Albi: Bohuzel prave onen rym bylo/bilo povazuju sam za ne prilis: jak originalni, tak zdarily.

Toxman
15. 02. 2002
Dát tip
Diky ! Ale bohuzel nevim, jak se pise nevynuceny rym (tj. rym neni vynuceny misty, ale vsude). Jelikoz je rym (v nekterych - prevazne basnich) chteny a basnicka nevznika "v kotliku" jaksi samovolne, je v podstate kazde pismenko, kazda carecka i tecka vzdy jen vynucena autorovou vuli (nebereme-li v potaz pripady kdy basen pise pes, pocitac ci clovek...jaksi...no...v podrousenem stavu vedomi, ze ? :-))). Drak: Zkusim na stylu jeste zapracovat.

Drakkan
15. 02. 2002
Dát tip
Tox: myslím že styl je dobrý...vlastně je výborný, zkus ale třebas napsat něco nerýmovaného...ale to je jen můj návrh, je mi jasné že všechno se rodí tam někde uvnitř duše a není možné psát tak jak si jiní přejí...

Toxman
15. 02. 2002
Dát tip
Drak: A procpak to neni mozne ? Dokud dycham, muzu i psat (a proc ne zrovna tak, jak jini chteji ? :))) Pokud nahle neoslepnu, treba jeste uvidim co, kde a jak napsat ! Jsem vdecny za kazdou konstruktivni kritiku. Takze Tobe jeste jednou diky !

Albireo
15. 02. 2002
Dát tip
Mně spíš vadí velký podíl gramatických rýmů, na ty jsem citlivý: nasají/padají, oblohu/nohu, padaly/roztály. A k tomu jeden rým otřepaný (nebe/Tebe) a jeden chybějící (ptáků/mocí). Takže nakonec zbude jeden plnokrevný (bylo/bílo). Odhlédneme-li od řemesla, je to ovšem nádherně poetické!

Drakkan
14. 02. 2002
Dát tip
3/5+T není to vůbec špatné i když místy mi ten rým přijde vynucený.líbí

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru