Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Volby 2013 do PS

21. 10. 2013
0
1
387
Autor
LuisX

Můj skromný názor na volby, které se konají tento týden.

Nedávno jsem stál na zastávce, kde byl plakát propagující stranu TOP 09, který mě donutil se zamyslet. Hlásal, že vyšší daně zdravou ekonomiku nezajistí, ale přitom sjednocení daní a jejich zvýšení inicioval Miroslav Kalousek, člen této strany. Řekl jsem si, že se jednou něco takového může stát, ale po chvíli jsem přeci jenom přemýšlel dále. British labour party, normální levicová strana v parlamentu VB, je levicovější než naše KSČM. Řekl jsem si dobrá, zkusím popřemýšlet dále. Pan Okamura asi půl roku před vyhlášením přímé volby prezidenta republiky řekl, že kandidovat nehodlá a ani nebude. A ejhle. Co třeba taková ČSSD? Ve svém předvolebním spotu si utahuje jak TOP 09, Úsvitu přímé demokracie, tak i ANO 2011, jenže pokud bude chtít být vládnoucí stranou, myslím, že jednu z těchto stran bude potřebovat. Můžete nabídnout, ale co třeba takový pan Babiš? Zajisté, ale zeptejme se, zda-li se dalo k tak velkým penězům přijít poctivě a i kdyby, neznám mnoho majetných lidí, kteří by se ohlíželi na druhé. ODS je typická pravicová strana, že? Omyl, vždyť hlásá, že každý, kdo vystuduje, dostane práci - to je přeci levicová myšlenka. Ale dejme tomu, že tohle se dá tak nějak přejít, přejděme na otázku koalice. Pan Kníže řekl, že do koalice by chtěl jedině ČSSD, ale přitom ještě po minulých volbách takovou možnost dostal, avšak odmítl. Copak, že se prasátka chtěla nacpat ke korytu za každou cenu? No povězte sami, není to sladké? Ale co třeba taková DSSS. Jistě je to možnost, kudy se ubírat, ale co si budeme nalhávat, kolik z jejích členů a příznivců má čisté ruce? Ovšem tohle mě až tolik netíží, nejvíce jsem se zhrozil, když jsem zjistil, že mladým lidem stačí, aby se poznali v jedné myšlence nebo osobnosti a hned má ta strana/dotyčný jejich hlas. Ale nejvíce mě zaráží, že spousta lidí se rozhoduje pouze podle mediální kampaně... Než do urny vhodíme svůj hlas, zkusem se zamyslet nad tím, koho chceme skutečně volit a koho tento stát potřebuje, protože pokud to neuděláme, nic se k lepšímu nezmění.


1 názor

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru