Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mallorská pláž-Úvod

24. 11. 2013
0
1
242
Autor
KatulkaK

Před pětihvězdičkovým hotelem modré barvy,proskleným přízemím a ze všech stran výhledem na nějaké to moře,s bazénem,masážemi,vyhřívkami a saunami,stojícím krásně při pobřeží ostrovu Mallorca mezi pár dalšími hotely,stáli zbohatlí turisté a průvodkyně…

  Mallorca, krásný a také největší baleárský ostrov ležící ve Středozemním moři…Průzračné moře,krásné,převážně,písečné pláže a příjemně svítící sluníčko. Teplota okolo 28 stupňů Celsia a dosavadní srážky, které se objevují v malé míře, převážně večer…

  A na tento krásný ostrov se vydali tito boháči,angličtí boháči. Všichni byli převážně z větších měst nebo jejich okolí a skoro polovina přímo z Londýna…

Mallorca,pro každého to bylo něco jiného…

Například pro slečnu Annu a jejího přítele Thoma to byla příležitost koupi tohoto hotelu.

  Pro Kate to byla možnost napsat bestseller a vrátit do pořádku vztah s jejím přítelem Lucasem.

  Pro Lucy to byla taktéž možnost napsat dobře prodávanou knihu a taky odpočinek od přeplněného a rušného velkoměsta.

  Pro Davida to byla poslední cesta se vždy užvaněnou Bety,byla mu tak trochu jen pro získání větších peněz a zplození potomka,chudinka se to má dozvědět až nyní.

  Pro Chrise a Marka je to dovolená na oslavení jejich ročního výročí.

  A tak dále,každý z dvaceti-šesti turistů má svůj příběh a důvod k odjezdu na dva týdny právě sem.

  Nikdo však neví že právě tento ostrov jim dokáže dodat pár chybějících kousků do jejich „skládanky života“,že právě tento ostrov a pláž za hotelem jim dokáže přivést zásadní události,rozhodnutí,výhry a také prohry,že právě tento ostrov jim svým způsobem změní život…

  Kdo ví jak se vše vyvine…


1 názor

DavidPetrik
28. 11. 2013
Dát tip

Kdyby prispevek nebyl vlozen do areny, nejspise bych komentar nenapsal. Tenhle utrzek trpi mnoha neduhy. Hned v uvodu je zahlcen povsechnym a opakujicim se popisem realii, ktere nejsou osobni, nedavaji moznost nahledu na urcite misto. Pusobi jako vyjmute z banalniho katalogu cestovni kancelare. Jako kdyby autor na Mallorce nikdy nebyl a jenom o ni cetl.

Nasleduje stejne stenograficky a plochy vycet postav. Plochy opis realii nasleduje nemene ploche uvedeni postav, ktere trpi klise a banalitam (skladanky zivota). Takto plany text by neobstal ani ve formatu scenare, tim spise neobstoji jako proza.

Pokud si autor ze ctenaru jenom neutahuje, ale nosi v sobe skutecne prozaicke ambice, ceka ho/ji dlouha cesta...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru