Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

DÉMANTOVÁ NOC

22. 01. 2000
0
0
1174
Autor
Butterfly

chripka se konecne dala na ustup... sice pomalu, ale ja ji nakonec kozich vyprasim :) a pze me
napadla basnicka, specham s ni do poetickych koncin. :)
pustte se do kritiky, at na te basni (a basnirce :) ) nezustane nitka sucha... :)
dekuji...

Kudy, kráčíš, démantová noci rozdáváš všem tvorům zvláštní pocit jako bys je měla ve své moci Myšlenky, jež mojí hlavou plynou ve zlatavém světle luny splynou když přízraky krouží nad krajinou To zlatavé světlo bledé luny má to štěstí v tvém stínu se slunit než se ztratí v temné lesní tůni Po obloze pluje stádo koní na postroji zvonky krásně zvoní stádo Pegasů nic nedohoní V povětří se vznáší křehký mráček tato noc probouzí všechny spáče a osuší oko, které pláče Tajná přání můžeš svěřit vánku pak ještě pohlédneš do červánku a oddáš se přesladkému spánku.
Amanda
08. 03. 2001
Dát tip
Ta básnička byla krásne zasněná myslím, že má své kouzlo a hloubku ale myšlenky ti jdou rychleji než slova na papíře

Butterfly
18. 02. 2000
Dát tip
jojo.... vam se to mluvi.... jsem teprve zacatecnice

Plamínek
16. 02. 2000
Dát tip
Musím dát za pravdu Merlemu, rým AAA není to nejlepší. Stejně jako u "Kam chodí motýli umírat" jsi ochudila svou myšlenku snahou vytvoření dokonalého rýmu. Škoda. Zkoušej to znovu. Časem na to přijdeš. (to se to povídá, co?)

Bára Braun
10. 02. 2000
Dát tip
Krááásný...miluju noci jsou tak magické

Butterfly
01. 02. 2000
Dát tip
tak ja nevim :)

Bibša
26. 01. 2000
Dát tip
Motýlko (ten merle má ale hlavu, co?), myslíš, že Zátopek měl talent? Neměl! Tvrdou dřinou dosáhla na stupně nejvyšší. Dokaž, že s motýli máš společné jen jméno a né pověstnou přelétavost. Hledej inspiraci klidně v básních ostatních a piš. PusŤ se i do té prózy ... slibuji, že to budu číst!

Merle
26. 01. 2000
Dát tip
Bibšo: Jistěže mám hlavu, a proč ji taky nemít. Když jsem tě viděl, náhodou jsi jednu taky měla. ;-))))

xpired
26. 01. 2000
Dát tip
U všech všudy, vidíš snad, jak Ti tady fandíme, ne? A já se přidávám k ostatním. Jestli CHCEŠ psát, piš a kašli na "talent". Rozhodování o talentu se děje podle měřítek tak sujektivních, že nestojí za to se tím příliš zabývat.

Merle
25. 01. 2000
Dát tip
Motýlko, piš to co chceš. Vždycky se najde někdo, komu se to bude líbit, a taky někdo, komu ne. Jedno je ale jistý, pokud toho necháš, nedokážeš nic.
BTW: Podle mě je na psaní prózy potřeba víc talentu. V poezii každá dostatečně záhadná a zastřená slátanina vypadá dobře. A matematicky spočítat slabiky nebo rým taky není obvzláštní kumšt. Nemluvě o nerýmovanejch věcech...

Marigold
25. 01. 2000
Dát tip
Butter ( :-) ): Ale vede ! Básník roste !

Saša
24. 01. 2000
Dát tip
Opovaž se odejít
v slzách se chtít utopit
aby byl navždy klid

Ta tvoje rádoby sebekritika
ta vážně mi - fakt - vůbec nic neříká
pokud chceš někam dál a výš
musíš se snažit, což to nevidíš?
Koukej sem zase rychle něco dát
mám po básnících strašně velký hlad
a když se stáhneš do ústraní
tak - pravdu máš - tě nikdo nepohaní
však nezkazí nic jenom ten kdo nic nedělá
já chvíli doufal, že potkal jsem zas anděla
...
:c))

Merle
24. 01. 2000
Dát tip
No, upřímě. Ta básnička se mi moc nelíbila, přišla mi taková o ničem, ikdyž hezky o ničem.
Rým AAA je až příliš rýmovanej, než aby byl hezkej, nemluvě o tom, jak musíš cvičit s obsahem, aby jsi ho dosáhla.
Myslím, že potřebuješ hodně psát, aby ses naučila pracovat s rytmikou, a vůbec s formou, a nejlepší by bylo, kdyby to i někdo četl. Pokud možno někdo, kdo nečte jen obsah...
BTW: Tady si nepřipouštěj žádný obavy o snižování lit. úrovně. O úrovni Písmák není, je o čtení, psaní, názorech, pocitech a tu a tam nějaký tý kritice.

xpired
24. 01. 2000
Dát tip
Pokud jde o báseň, souhlasím s tím, co řekl Merle. Jestli Ty chceš, určitě piš dál, myslím, že je třeba sbírat nové zkušenosti, hledat různé způsoby vyjádření svých pocitů, pořád se učit, pořád začínat. Z Tvých předchozích básní jsem vypozoroval, že když je inspirace, tak Ti to jde. Je Tvojí dobrou známkou, že k Tobě může, jen je třeba si o ni častým psaním říkat (snadnější povědět než uskutečnit, což?). V dnešní době, kdy už vlastně jenom rozebíráme, rozkrádáme a ředíme věci dávno řečené (což nás ale rozhodně nijak neodrazuje od dalšího psaní), doporučuji nevšímat si tolik rýmů, i když vím, že člověku to stejně nedá, pokušení psát rýmovaně jsem ani já (jako jeden z mnoha a mnoha miliónů) neodolal, ale někdy vyzní daleko líp a opravdověji zpověď napsaná volně. Všechno chce svůj čas a trpělivost. Držím Ti palce.

Lidičky, nekamenujte mě, jen jsem se snažil trošku pomoct, poradit...i když samozřejmě vím, že na udělování rad nemám žádné právo.

Butterfly
24. 01. 2000
Dát tip
myslim ze na psani basni je treba mit v sobe talent.... pile bez talentu nevede nikam.

pokusim se o prozu ale nevim nevim....

Butterfly
23. 01. 2000
Dát tip
seeku, kde ty chodis na ty rymy? :) nadhera... jako bys patril mezi ty basniky, kteri dokazou vytvorit nadherny rym k cemukoliv a vyjadrit v nem jakoukoliv myslenku

Butterfly
23. 01. 2000
Dát tip
zdravim vsechny lidicky, kteri kdy kritizovali me basne ... tahleta basen bje nejspis posledni, kterou publikuju; nechci snizovat uroven poezie na tomto serveru, o ktere si osobne myslim ze je na vysoke urovni, svymi umelymi pokusy o basne a tak jsem se rozhodla stahnout se do ustrani. zustanu snad u kritik a mozna se dam casem na prozu... ale to bych asi musela vedet, jestli si na prozu muzu troufnout, jake bude mit ohlasy.... a to asi tezko zjistim, kdyz tady cte prozu malokdo (jak se tak divam)....
preji vam mnoho inspirace a uplatneni se i na realnem poli snad sbirkama basni

Pavol
22. 01. 2000
Dát tip
Jo, dobrý :) A at se rychle uzdravis :)

Seek
22. 01. 2000
Dát tip
tak jako srdce v hrudi bije
tak zakouti tve fantazie
rozezni ve snech pohadkove zvony
pohladi dusi jejich libe tony

Harlekýnek
22. 01. 2000
Dát tip
propadám se teď v snovou říš
věřím brzy se uzdravíš
co dodat? snad jen hodně piš
ať duši svou nám osvětlíš
vždyť ve slovech ty krásně sníš

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru